• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105443 visningar
    3231 svar
    3231
    105443

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Anonym (M)
    Mon 12 Apr 2021 10:49
    Lofffsan skrev 2021-04-12 10:40:39 följande:
    Näämen wow :D vilken lycka!! Helt fantastiskt!! GRATTIS <3
    Helt jävla sjukt!!! 
    TACK<3 var sååå inställd på 2 kurer letrozol till och sen börja med sprutor.
    Men har inte alls samma symtom som med sonen så är livrädd för mf :( vet att de är högre risk när ätit letrozol men ber till alla gudar som finns att lilla fröt får stanna <3.
  • Mon 12 Apr 2021 11:01
    Anonym (M) skrev 2021-04-12 09:44:40 följande:

    Russin & Vicki

    Vadfan hände? Är så jääääävla glad men är livrädd!


    Åhhh herregud! Vilken månad! GRATTIS!!! Förstår känslan helt! Så magiskt!
  • Anonym (M)
    Mon 12 Apr 2021 11:05
    Vicki89 skrev 2021-04-12 11:01:36 följande:
    Åhhh herregud! Vilken månad! GRATTIS!!! Förstår känslan helt! Så magiskt!
    Enda månaden jag INTE skrev hoppas detta blir vår månad så blev det vår månad :P <3

    TACK <3 Har nog tittat på testa säkert femtio ggr nu!
  • Mon 12 Apr 2021 11:29
    Anonym (M) skrev 2021-04-12 11:05:58 följande:

    Enda månaden jag INTE skrev hoppas detta blir vår månad så blev det vår månad :P <3

    TACK <3 Har nog tittat på testa säkert femtio ggr nu!


    Så glad för din skull! Tänk att vi alla tre lyckades samma månad! Så sjukt!
  • Anonym (M)
    Mon 12 Apr 2021 11:34
    Vicki89 skrev 2021-04-12 11:29:00 följande:
    Så glad för din skull! Tänk att vi alla tre lyckades samma månad! Så sjukt!
    Tack och jag för din/er <3 Ja helt galet! Kommer ihåg den kuren vi alla hade äl ungefär samtidigt och sa tänk vad kul om vi skulle bli gravida samtidigt och så sitter vi här nu några kurer senare.

    Var helt inställd på ett minus iom att jag inte var hos gyn eller tog ovitrelle. Satt inte ens och väntade på resultatet utan gick runt och plockade medan testet blinkade. 
  • Mon 12 Apr 2021 11:53
    Anonym (M) skrev 2021-04-12 09:44:40 följande:

    Russin & Vicki

    Vadfan hände? Är så jääääävla glad men är livrädd!

    //


    MEN HALLÅ VAD ÄR DET SOM HÄNDER?! Månaden ni inte ens försökte!!! Jag är så otroligt glad för er skull!!! Woooooow!!!
  • Anonym (M)
    Mon 12 Apr 2021 12:08
    Russin112 skrev 2021-04-12 11:53:01 följande:
    MEN HALLÅ VAD ÄR DET SOM HÄNDER?! Månaden ni inte ens försökte!!! Jag är så otroligt glad för er skull!!! Woooooow!!!
    Men ja såå sjuuukt! Är fortfarande såå chockad! Testet ligger fortfarande bredvid mig så jag kan titta på det haha! 
    TACK <3 helt sjukt att vi tre blev gravida samma månad, vad är oddsen? Kanske någon däruppe som äntligen tyckte att vi skulle få ett plus.

    I april för ett år sen så fick jag min första mens 8 månader efter förlossningen och då började vi försöka med syskon (tänkte att de kan ju ta upp till ett år) och det gjorde de ju ganska exakt 1 år! Sen har det ju varit utredningar och sånt mellan osv. Kändes som att den här dagen aldrig skulle komma!
  • Mon 12 Apr 2021 12:12
    Anonym (M) skrev 2021-04-12 12:08:11 följande:

    Men ja såå sjuuukt! Är fortfarande såå chockad! Testet ligger fortfarande bredvid mig så jag kan titta på det haha! 

    TACK <3 helt sjukt att vi tre blev gravida samma månad, vad är oddsen? Kanske någon däruppe som äntligen tyckte att vi skulle få ett plus.

    I april för ett år sen så fick jag min första mens 8 månader efter förlossningen och då började vi försöka med syskon (tänkte att de kan ju ta upp till ett år) och det gjorde de ju ganska exakt 1 år! Sen har det ju varit utredningar och sånt mellan osv. Kändes som att den här dagen aldrig skulle komma!


    Så fantastiskt!!! Nu måste det gå vägen för oss alla tre!
  • Mon 12 Apr 2021 12:39

    Känner mig lite lost med det här med letrozol. Jag hämtade ut tabletterna idag och receptarien var noga med att säga att det är bara en dos (trots att det är 30 tabletter i förpackningen). Men vad jag har läst i olika forum så äter ju många flera enkeldoser innan man eventuellt ökar. Vad har ni för erfarenhet? Började fundera på vad läkaren sa till mig förra veckan och hon sa att man skulle "ge det lite tid" och nu tolkar jag ju det som att man inte bara ska testa en dos och sen gå vidare :)

  • Anonym (M)
    Mon 12 Apr 2021 12:53
    Vicki89 skrev 2021-04-12 12:12:24 följande:
    Så fantastiskt!!! Nu måste det gå vägen för oss alla tre!
    Ja det bara måste det <3
Svar på tråden Letrozol, PCO