• Anonym (Kaffedraken)

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Anonym (Kaffedraken)
    barnlängtan2021 skrev 2021-04-12 13:36:25 följande:

    Ja det är ju 30 tabletter i en förpackning men jag har ätit enkeldos 3 gånger nu, alltså 1 tablett i 5 dagar.


    Hur har det gått för dig idag? :D
  • Anonym (Kaffedraken)

    Varit på vul nu och det såg inte jättebra ut, hade ett ägg på 12 mm. Är på cd 14 idag och när jag varit på vul tidigare gånger har jag haft ägg på 22 och 24 mm. Har fått en ny tid på fredag, så hoppas det har växt till sig då :(

  • Anonym (Kaffedraken)
    barnlängtan2021 skrev 2021-04-12 15:12:34 följande:

    Varit på vul nu och det såg inte jättebra ut, hade ett ägg på 12 mm. Är på cd 14 idag och när jag varit på vul tidigare gånger har jag haft ägg på 22 och 24 mm. Har fått en ny tid på fredag, så hoppas det har växt till sig då :(


    Vad tråkigt att höra. Men det positiva är att det är över 10mm vilket innebär att det förmodligen kommer växa till sig. Ha lite is i magen så ska du se att det växt till sig till fredag :)
  • Anonym (Kaffedraken)
    Russin112 skrev 2021-04-12 15:19:03 följande:

    Vad tråkigt att höra. Men det positiva är att det är över 10mm vilket innebär att det förmodligen kommer växa till sig. Ha lite is i magen så ska du se att det växt till sig till fredag :)


    Det låter ju lite positivt iaf. Får hoppas det. Hon sa att kroppen kan vänja sig lite med tabletterna och att det kan ta längre tid.
  • Anonym (Kaffedraken)
    barnlängtan2021 skrev 2021-04-12 15:12:34 följande:

    Varit på vul nu och det såg inte jättebra ut, hade ett ägg på 12 mm. Är på cd 14 idag och när jag varit på vul tidigare gånger har jag haft ägg på 22 och 24 mm. Har fått en ny tid på fredag, så hoppas det har växt till sig då :(


    Exakt samma hände mig förr förra kuren hade en på 11 mm och en på 12 mm på cd 14. Men de båda växte till sig och fick äl med hjälp av ovitrelle cd 22. Så ge inte upp!!!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (M) skrev 2021-04-12 10:49:40 följande:

    Helt jävla sjukt!!! 

    TACK<3 var sååå inställd på 2 kurer letrozol till och sen börja med sprutor.

    Men har inte alls samma symtom som med sonen så är livrädd för mf :( vet att de är högre risk när ätit letrozol men ber till alla gudar som finns att lilla fröt får stanna <3.


    Jag förstår dig, efter ett års kämpande så sinar hoppet! Men tänk :D det går ju till slut!! <3

    Ja, det där med symtom är så svårt!! Jag har inte alls känt av symtom nu som jag gjort tidigare graviditeter, (dottern och missfall), men i fredags på tidigt vul för datering så tyckte barnmorskan att allt såg bra ut. Var då 5+6, och hon sa att det är inte konstigt att man inte känner av symtom. Och nu i helgen när jag gick i vecka 7(6+0) så helt plötsligt började jag spy och må illa! Men inga andra symtom dock!

    Så försök att ta det lugnt och inte överanalysera fram till vul! <3
  • Anonym (Kaffedraken)
    barnlängtan2021 skrev 2021-04-12 15:12:34 följande:

    Varit på vul nu och det såg inte jättebra ut, hade ett ägg på 12 mm. Är på cd 14 idag och när jag varit på vul tidigare gånger har jag haft ägg på 22 och 24 mm. Har fått en ny tid på fredag, så hoppas det har växt till sig då :(


    Jag förstår att du är lite nere, men det finns fortfarande hopp! Vi alla håller tummarna för en bra tillväxt till på fredag <3
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag fick precis reda på att jag kan på torsdag få vaccin mot covid. Men blev helt plötsligt ställd på om man ska ta det som gravid? Visst har du Russin112 pratat om detta innan? Hur tänker du/ni? Ska man ta?! :p

Svar på tråden Letrozol, PCO