• Russin112

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Anonym (M)
    Russin112 skrev 2021-04-12 14:53:51 följande:

    Okej spännande!!

    8, 7+0. 23/4 för mig


    Åh inte lång tid kvar :D hoppas dagarna susar förbi!
  • Anonym (M)
    Lofffsan skrev 2021-04-12 15:39:58 följande:

    Jag förstår dig, efter ett års kämpande så sinar hoppet! Men tänk :D det går ju till slut!! <3

    Ja, det där med symtom är så svårt!! Jag har inte alls känt av symtom nu som jag gjort tidigare graviditeter, (dottern och missfall), men i fredags på tidigt vul för datering så tyckte barnmorskan att allt såg bra ut. Var då 5+6, och hon sa att det är inte konstigt att man inte känner av symtom. Och nu i helgen när jag gick i vecka 7(6+0) så helt plötsligt började jag spy och må illa! Men inga andra symtom dock!

    Så försök att ta det lugnt och inte överanalysera fram till vul! <3


    Jaa verkligen! Hade noll hopp att de ens skulle bli något.

    Åh vad skönt att höra! Man kan ju inte låta bli att jämföra fast man vet att man inte borde då alla graviditeter är olika.

    Åh skönt ändå med lite illamående och kräks som bekräftelse. Vet att jag kommer ångra att jag skriver detta men längtar nästan till illamåendet fast jag vet att jag hatar de haha!
  • Russin112
    Lofffsan skrev 2021-04-12 16:08:17 följande:

    Jag fick precis reda på att jag kan på torsdag få vaccin mot covid. Men blev helt plötsligt ställd på om man ska ta det som gravid? Visst har du Russin112 pratat om detta innan? Hur tänker du/ni? Ska man ta?! :p


    Jag har blivit erbjuden men nekat. Dock var rekommendationerna då att inte ta om man försökte bli gravid eller var gravid. Vet inte hur det är nu (?) Vet att rekommendationerna är olika och att man i flera länder vaccinerar gravida.

    Kul med vul och få en datering, kunde de se ett hjärta slå? :D
  • Russin112
    barnlängtan2021 skrev 2021-04-12 15:19:58 följande:

    Det låter ju lite positivt iaf. Får hoppas det. Hon sa att kroppen kan vänja sig lite med tabletterna och att det kan ta längre tid.


    Ja de kan ju bli så, jag fick successivt höja till 4 tabletter för att min kropp vande sig. Men som sagt, är blåsan över 10 mm så ska den fortsätta växa enl min läkare:)
  • Anonym (M)
    Lofffsan skrev 2021-04-12 16:08:17 följande:

    Jag fick precis reda på att jag kan på torsdag få vaccin mot covid. Men blev helt plötsligt ställd på om man ska ta det som gravid? Visst har du Russin112 pratat om detta innan? Hur tänker du/ni? Ska man ta?! :p


    Jag skulle inte ta finns ingen forskning som visar på hur vaccinet påverkar barnet/graviditeten. Tror t.o.m. de rekommendera att inte ta de.
  • Lofffsan
    Russin112 skrev 2021-04-12 16:26:33 följande:

    Jag har blivit erbjuden men nekat. Dock var rekommendationerna då att inte ta om man försökte bli gravid eller var gravid. Vet inte hur det är nu (?) Vet att rekommendationerna är olika och att man i flera länder vaccinerar gravida.

    Kul med vul och få en datering, kunde de se ett hjärta slå? :D


    Ja shit! Tycker detta är så svårt! :/ ska rådfråga med läkare tänkte jag, jobbar ju med alla typer av människor dagligen så har hela tiden tänkt att jag vill vaccinera mig. Men fick en olustig känsla och osäkerhet...

    Ja det var skönt. Men nä, inget hjärta, det var som trott för tidigt. Men ska tillbaka den 19 för att se att det växer till sig där inne som det ska. Ska bli så skönt :D tror det skiljer några dar på oss bara!

    Hur mår du?
  • Lofffsan
    Anonym (M) skrev 2021-04-12 16:21:17 följande:

    Jaa verkligen! Hade noll hopp att de ens skulle bli något.

    Åh vad skönt att höra! Man kan ju inte låta bli att jämföra fast man vet att man inte borde då alla graviditeter är olika.

    Åh skönt ändå med lite illamående och kräks som bekräftelse. Vet att jag kommer ångra att jag skriver detta men längtar nästan till illamåendet fast jag vet att jag hatar de haha!


    Haha jaa fetaste hatkärleken till detta illamående och spyandet!! Som tur är så går det ju ändå över;)
  • Russin112
    Lofffsan skrev 2021-04-12 16:52:07 följande:

    Ja shit! Tycker detta är så svårt! :/ ska rådfråga med läkare tänkte jag, jobbar ju med alla typer av människor dagligen så har hela tiden tänkt att jag vill vaccinera mig. Men fick en olustig känsla och osäkerhet...

    Ja det var skönt. Men nä, inget hjärta, det var som trott för tidigt. Men ska tillbaka den 19 för att se att det växer till sig där inne som det ska. Ska bli så skönt :D tror det skiljer några dar på oss bara!

    Hur mår du?


    Ja men verkligen supersvårt. Man vill ju inte bli sjuk men inte heller riskera att skada sitt barn. Jag kommer inte att ta trots att jag arbetar med människor.

    Okej, ja men det är ju i det tidigaste laget. Hjärtat brukar ju börja slå i vecka 7 ungefär :) uppdatera oss när du varit där igen! Enligt mina beräkningar är jag på 5+3 idag så 6 dagar mellan oss va? :) j

    Jag mår bra bortsätt från blödningar i näsan, förstoppning och spända bröst :) uppskattar det dock, de är som ett litet kvitto på graviditeten.
  • Lofffsan
    Russin112 skrev 2021-04-12 17:34:22 följande:

    Ja men verkligen supersvårt. Man vill ju inte bli sjuk men inte heller riskera att skada sitt barn. Jag kommer inte att ta trots att jag arbetar med människor.

    Okej, ja men det är ju i det tidigaste laget. Hjärtat brukar ju börja slå i vecka 7 ungefär :) uppdatera oss när du varit där igen! Enligt mina beräkningar är jag på 5+3 idag så 6 dagar mellan oss va? :) j

    Jag mår bra bortsätt från blödningar i näsan, förstoppning och spända bröst :) uppskattar det dock, de är som ett litet kvitto på graviditeten.


    Ja men verkligen! Ska försöka läsa på lite mer och som sagt diskutera med min vän som är läkare.. Man vet ju så lite om vaccinet fortfarande..

    Ja sa det när jag fick tiden, men då sa hon att vi bara bokar in en ny tid om det va för tidigt. Så jag tackade och tog emot! :) precis, 6 dagar! Sjukt va nära!

    Det låter som ändå helt okej symtom men som du säger är ett fint kvitto :) skönt att du mår bra!!
  • barnlängtan2021
    Anonym (M) skrev 2021-04-12 15:34:19 följande:

    Exakt samma hände mig förr förra kuren hade en på 11 mm och en på 12 mm på cd 14. Men de båda växte till sig och fick äl med hjälp av ovitrelle cd 22. Så ge inte upp!!!


    Okej va skönt! Hur stora var dom på cd 22?
    Russin112 skrev 2021-04-12 16:29:14 följande:

    Ja de kan ju bli så, jag fick successivt höja till 4 tabletter för att min kropp vande sig. Men som sagt, är blåsan över 10 mm så ska den fortsätta växa enl min läkare:)


    Okej hoppas!
Svar på tråden Letrozol, PCO