• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105253 visningar
    3231 svar
    3231
    105253

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Fri 16 Apr 2021 13:04
    barnlängtan2021 skrev 2021-04-16 12:48:10 följande:

    Det var samma som sist, så ingenting har hänt. Ska avvakta 2 veckor nu och sen få provera för att framkalla en ny mens om jag inte får någon själv. Sen blir det dubbeldos av letrozol.


    Vad tråkigt att höra <3 du får försöka återhämta dig och kroppen nu och komma med ny energi när mensen drar igång sen! <3
  • Anonym (M)
    Fri 16 Apr 2021 13:12
    barnlängtan2021 skrev 2021-04-16 12:48:10 följande:
    Det var samma som sist, så ingenting har hänt. Ska avvakta 2 veckor nu och sen få provera för att framkalla en ny mens om jag inte får någon själv. Sen blir det dubbeldos av letrozol.
    Åh vad tråkigt, beklagar! Men dubbeldos kommer nog garanterat göra susen :)
  • Fri 16 Apr 2021 13:36
    Anonym (M) skrev 2021-04-16 07:57:21 följande:
    Hej Sorkis,
    Välkommen! Du är så välkommen så! 
    Det är en tuff resa att kämpa med infertilitet och denna tråden har verkligen hjälpt mig sååå mycket! Jag hoppas att du kommer känna detsamma :)

    Min son var också ett "vad är oddsen" barn. Han blev till på första försöket och jag hade ingen aning om att jag hade PCOS då. Men det fick jag precis som du diagnoserat efter sonen när vi ville börja försöka med nummer två. 
    Härligt! Håller tummarna för en superblåsa!
    Har du fått ovitrelle eller ska ni testa utan? När har du bim?

    Tack! Ja det är märkligt hur första barnet bara kan "bli" och andra barnet behöva så mycket slit! Jag tror att anledningen till att jag inte haft ÄL alls på egen hand efter sonen var pga min viktuppgång som till viss del fortfarande är kvar. 


    Min läkare skriver inte ut ovitrelle om äggblåsorna släpper som de ska! Jag har aldrig haft positiva ÄL-test innan men nu har jag det. Ska på progesteron-test nästa onsdag för att kolla att jag verkligen ägglossat :) Jag har BIM 30e april! Kommer bli en låååång seg orolig väntan! :( 

  • Fri 16 Apr 2021 14:10
    Lofffsan skrev 2021-04-16 13:04:49 följande:

    Vad tråkigt att höra <3 du får försöka återhämta dig och kroppen nu och komma med ny energi när mensen drar igång sen! <3


    Ja kroppen var väl kanske inte helt redo efter MA eller något. Får hoppas det går nästa gång.
    Anonym (M) skrev 2021-04-16 13:12:13 följande:

    Åh vad tråkigt, beklagar! Men dubbeldos kommer nog garanterat göra susen :)


    Ja jag hoppas verkligen det. Fick så bra resultat första gången så får hoppas dubbeldosen gör det med
  • Anonym (Sysko­nförsö­k)
    Fri 16 Apr 2021 14:14
    Anonym (M) skrev 2021-04-15 19:35:54 följande:

    Ah smart! Ja försök håll ut om du kan även om det är svinjobbigt!


    Negativt test idag så Ovitrelle ute nu. ?Bara? en vecka till BIM
  • Anonym (Sysko­nförsö­k)
    Fri 16 Apr 2021 14:19
    +1
    Sorkis skrev 2021-04-15 23:32:24 följande:

    Hej! Hittade denna tråden i och med att jag själv börjat på letrozol, har läst stora delar av tråden på kort tid. Blivit så rörd av eran gemenskap och nu när flera plussade blev jag så glad!!

    Jag går gärna med i tråden. Är 26 år och födde min son 2019. Anade att jag hade PCOS innan jag blev gravid då jag hade 60 dagrars cykler, men han blev till av en slump på dag 45, vad är oddsen? Efter jag födde så trodde jag min men stabiliserat sig, men jag blev inte gravid när vi började försöka förra oktober. Jag sökte ganska snart, visade sig att jag hade PCOS och att jag inte hade riktig mens. Fick metformin som gav mig en sen ÄL förra cykeln. Nu första med letrozol! Hade en fin äggblåsa CD 12, positivt ÄL-test igår och nu är det bara att vänta och se!


    Välkommen!

    Min dotter föddes också 2019. Jag visste om min PCO och fick hjälp att bli gravid då med.
  • Anonym (Sysko­nförsö­k)
    Fri 16 Apr 2021 14:20
    barnlängtan2021 skrev 2021-04-16 12:48:10 följande:

    Det var samma som sist, så ingenting har hänt. Ska avvakta 2 veckor nu och sen få provera för att framkalla en ny mens om jag inte får någon själv. Sen blir det dubbeldos av letrozol.


    Usch, vad jobbigt! Kämpa på <3
  • Fri 16 Apr 2021 16:13
    Anonym (Syskonförsök) skrev 2021-04-16 14:20:35 följande:

    Usch, vad jobbigt! Kämpa på <3


    Tack <3
  • Anonym (M)
    Fri 16 Apr 2021 18:38
    Sorkis skrev 2021-04-16 13:36:39 följande:

    Tack! Ja det är märkligt hur första barnet bara kan "bli" och andra barnet behöva så mycket slit! Jag tror att anledningen till att jag inte haft ÄL alls på egen hand efter sonen var pga min viktuppgång som till viss del fortfarande är kvar. 

    Min läkare skriver inte ut ovitrelle om äggblåsorna släpper som de ska! Jag har aldrig haft positiva ÄL-test innan men nu har jag det. Ska på progesteron-test nästa onsdag för att kolla att jag verkligen ägglossat :) Jag har BIM 30e april! Kommer bli en låååång seg orolig väntan! :( 


    Ja det blir ju en rejäl chock när man tror att man är ?normal? och sen visar det sig att man inte är det och egentligen inte alls har lätt att bli med barn.

    Okej ja vikten verkar påverka äl för många med pcos. Jag är normalviktig men innan sonen så hade jag ätit lchf i 3-4 år (vilket förmodligen gjorde att jag fick äl) men efter han kom så stod man ju mitt i natten och åt chokladbollar för att man var amningshungring :P och allt det där med lchf flög ur fönstret.

    Nej men det förstår jag! Hoppas du ägglossar på egen hand och får ett positivt svar på progesterontestet.

    Jaa alltså den där väntan är ju olidlig det är det värsta med allt det här att man får vänta så satans mycket. Jag hoppas dock att dina dagar rullar på ändå så att de kanske känns fortare än vad det gör :)
  • Anonym (M)
    Fri 16 Apr 2021 18:39
    Anonym (Syskonförsök) skrev 2021-04-16 14:14:24 följande:

    Negativt test idag så Ovitrelle ute nu. ?Bara? en vecka till BIM


    Åh vad bra! Måtte veckan gå fort <3
Svar på tråden Letrozol, PCO