• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105673 visningar
    3231 svar
    3231
    105673

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Mon 19 Apr 2021 09:04

    Hoppar in här :).

    Har också PCOS och började med letrozol enkel dos i januari utan någon mogen blåsa veckan efter sista dagen på letrozol. Tog därför dubbel kur letrozol i februari och blev gravid men det slutade tyvärr i MF vecka 4 + 5. Har nu tagit dubbel letrozol igen och varit på VUL 6e april som visade två äggblåsor en på 25 och en på 10 mm. Hade progesteron provtagning veckan efter som visade värde på 25 vilket innebär att ägglossning skett. Nu är det den eviga väntan och hoppet efter ett plus :). Sitter och letar massa symptom. Ni som varit på VUL, hur stora var era äggblåsor? Vad har ni haft för progesteron värde veckan efter ÄL?

  • Mon 19 Apr 2021 10:02
    Förväntansfull123 skrev 2021-04-19 09:04:30 följande:

    Hoppar in här :).

    Har också PCOS och började med letrozol enkel dos i januari utan någon mogen blåsa veckan efter sista dagen på letrozol. Tog därför dubbel kur letrozol i februari och blev gravid men det slutade tyvärr i MF vecka 4 + 5. Har nu tagit dubbel letrozol igen och varit på VUL 6e april som visade två äggblåsor en på 25 och en på 10 mm. Hade progesteron provtagning veckan efter som visade värde på 25 vilket innebär att ägglossning skett. Nu är det den eviga väntan och hoppet efter ett plus :). Sitter och letar massa symptom. Ni som varit på VUL, hur stora var era äggblåsor? Vad har ni haft för progesteron värde veckan efter ÄL?


    Hej och välkommen hit, beklagar ditt missfall... blev också gravid på min första ägglossning med letrozol som även det slutade i ett missfall. Nu ett år senare är jag gravid igen och håller tummarna att detta barn vill stanna :)


    Jag har ätit letrozol i över ett år och jag har aldrig fått ta progresteronprov, mina blåsor har haft väldigt olika storlekar och skiftat mellan 15-20 mm alla gånger :) ibland har det varit 3 och ibland ingen. Jag har dock ätit kvadrupel dos. 

  • Anonym (M)
    Mon 19 Apr 2021 10:13
    Förväntansfull123 skrev 2021-04-19 09:04:30 följande:

    Hoppar in här :).

    Har också PCOS och började med letrozol enkel dos i januari utan någon mogen blåsa veckan efter sista dagen på letrozol. Tog därför dubbel kur letrozol i februari och blev gravid men det slutade tyvärr i MF vecka 4 + 5. Har nu tagit dubbel letrozol igen och varit på VUL 6e april som visade två äggblåsor en på 25 och en på 10 mm. Hade progesteron provtagning veckan efter som visade värde på 25 vilket innebär att ägglossning skett. Nu är det den eviga väntan och hoppet efter ett plus :). Sitter och letar massa symptom. Ni som varit på VUL, hur stora var era äggblåsor? Vad har ni haft för progesteron värde veckan efter ÄL?


    Hej välkommen hit!
    Beklagar ditt MF :( 
    Mina har varit allt från 12-24 mm vid första VUL när blåsan var på 12 mm fick jag gå 2 ggr till och göra VUL. Har inte heller tagit progesterontest utan alltid tagit ovitrelle sprutan som i princip garanterar ägglossning. Har däremot följt ägglossningen via Natural cycles som då bekräftat att ägglossning skett :).
  • Mon 19 Apr 2021 10:18
    Russin112 skrev 2021-04-19 10:02:16 följande:

    Hej och välkommen hit, beklagar ditt missfall... blev också gravid på min första ägglossning med letrozol som även det slutade i ett missfall. Nu ett år senare är jag gravid igen och håller tummarna att detta barn vill stanna :)

    Jag har ätit letrozol i över ett år och jag har aldrig fått ta progresteronprov, mina blåsor har haft väldigt olika storlekar och skiftat mellan 15-20 mm alla gånger :) ibland har det varit 3 och ibland ingen. Jag har dock ätit kvadrupel dos. 


    Vad roligt grattis till plusset!! Håller tummarna att det går vägen för er. Försökte du ett helt år aktivit varje månad med letrozol tills du blev gravid igen efter ditt förra mf?
  • Mon 19 Apr 2021 10:24
    Förväntansfull123 skrev 2021-04-19 10:18:59 följande:
    Vad roligt grattis till plusset!! Håller tummarna att det går vägen för er. Försökte du ett helt år aktivit varje månad med letrozol tills du blev gravid igen efter ditt förra mf?
    tack :D Ja inprincip, jag var gravid i maj 2020 och började med letrozol igen kanske i juli, (När blödningen var slut) så ca 9 försök till tog det innan jag plussade nu. Hoppas det går fortare för dig!
  • Mon 19 Apr 2021 13:46
    Lofffsan skrev 2021-04-16 13:04:49 följande:

    Vad tråkigt att höra <3 du får försöka återhämta dig och kroppen nu och komma med ny energi när mensen drar igång sen! <3


    Lofffsan, hur gick det idag? :D
  • Mon 19 Apr 2021 21:51
    Russin112 skrev 2021-04-19 13:46:16 följande:

    Lofffsan, hur gick det idag? :D


    Det fanns ett litet tickande hjärta där inne! Så otroligt! <3 ska även följa upp om 2 veckor då det fortfarande finns en oro, vilket känns skönt!

    Och nu är det snart din tur med vul!! <3
  • Mon 19 Apr 2021 22:18
    Lofffsan skrev 2021-04-19 21:51:53 följande:

    Det fanns ett litet tickande hjärta där inne! Så otroligt! <3 ska även följa upp om 2 veckor då det fortfarande finns en oro, vilket känns skönt!

    Och nu är det snart din tur med vul!! <3


    Grattis, vilken lättnad!!
  • Tue 20 Apr 2021 07:56
    Lofffsan skrev 2021-04-19 21:51:53 följande:

    Det fanns ett litet tickande hjärta där inne! Så otroligt! <3 ska även följa upp om 2 veckor då det fortfarande finns en oro, vilket känns skönt!

    Och nu är det snart din tur med vul!! <3


    Wow grattis! :D skönt med ett extra också, om allt ser bra ut för mig på fredag ska även jag be om det.
  • Anonym (M)
    Tue 20 Apr 2021 10:03
    Lofffsan skrev 2021-04-19 21:51:53 följande:
    Det fanns ett litet tickande hjärta där inne! Så otroligt! <3 ska även följa upp om 2 veckor då det fortfarande finns en oro, vilket känns skönt!

    Och nu är det snart din tur med vul!! <3
    Åååh vad fint att höra! GRATTIS <3
Svar på tråden Letrozol, PCO