• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105243 visningar
    3231 svar
    3231
    105243

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Tue 11 May 2021 16:53
    jjkkll2 skrev 2021-05-11 13:11:59 följande:

    Ja det tror jag! Det brukar också gå över för min del när ägget släppt :) 

    Nu håller vi tummarna och hoppas att tiden fram till bim går fort :D.


    Är typ nervös haha. Men vågar inte riktigt hoppas heller men det känns som det borde ta sig nu när vi verkligen prickat in det.
  • Wed 12 May 2021 07:07
    barnlängtan2021 skrev 2021-05-11 16:53:37 följande:

    Är typ nervös haha. Men vågar inte riktigt hoppas heller men det känns som det borde ta sig nu när vi verkligen prickat in det.


    Åh ja verkligen! Jag tror på ett plus! Min Gyn sa det tar sig oftast när de blir lite knasigt (något är annorlunda i kuren) Blev gravid när de blev lite knasigt för mig tog ju letrozol men inget vul och ingen spruta :P.
  • Wed 12 May 2021 12:40
    jjkkll2 skrev 2021-05-12 07:07:40 följande:

    Åh ja verkligen! Jag tror på ett plus! Min Gyn sa det tar sig oftast när de blir lite knasigt (något är annorlunda i kuren) Blev gravid när de blev lite knasigt för mig tog ju letrozol men inget vul och ingen spruta :P.


    Får hoppas då! Det här va ju min första dubbeldos
  • Wed 12 May 2021 21:41

    Jag fick ju ett positivt äl-test i söndags. Vi har haft sex fredag och sen söndag-tisdag. Ville få till en sista gång idag men sambon vägrat typ och säger att vi kan ta det imorgon istället.

    Överdriver jag när jag tycker det är onödigt imorgon och att vi lika gärna kan skita i det då?

  • Thu 13 May 2021 07:10
    barnlängtan2021 skrev 2021-05-12 21:41:35 följande:

    Jag fick ju ett positivt äl-test i söndags. Vi har haft sex fredag och sen söndag-tisdag. Ville få till en sista gång idag men sambon vägrat typ och säger att vi kan ta det imorgon istället.

    Överdriver jag när jag tycker det är onödigt imorgon och att vi lika gärna kan skita i det då?


    Jag brukar tänka såhär att ägget lever bara i 12-24 timmar. Så låt oss säga att du hade äl senast i tisdags då (48 timmar efter positivt äl-test) då borde tisdagen varit sista sexdagen och efter det så är det ?onödigt? eftersom ägget inte lever längre.

    Min Gyn säger sex dagen efter spruta (så 24 timmarish efter sprutan) och en dag efter det (typ 48 timmar efter sprutan) och ägget släpper ju efter 36 timmar. Sen rekommenderar hon inget mer sex iom att ägget inte lever så länge.
  • Thu 13 May 2021 07:24
    jjkkll2 skrev 2021-05-13 07:10:53 följande:

    Jag brukar tänka såhär att ägget lever bara i 12-24 timmar. Så låt oss säga att du hade äl senast i tisdags då (48 timmar efter positivt äl-test) då borde tisdagen varit sista sexdagen och efter det så är det ?onödigt? eftersom ägget inte lever längre.

    Min Gyn säger sex dagen efter spruta (så 24 timmarish efter sprutan) och en dag efter det (typ 48 timmar efter sprutan) och ägget släpper ju efter 36 timmar. Sen rekommenderar hon inget mer sex iom att ägget inte lever så länge.


    Ah okej, ja vi hade ju sex senast tisdags med som sagt. Blir det något mer så är det bara för kul nu typ eller vad man ska säga haha. Får hålla tummarna och dom ses där inne, spermierna och ägget.
  • Thu 13 May 2021 08:02
    barnlängtan2021 skrev 2021-05-13 07:24:41 följande:

    Ah okej, ja vi hade ju sex senast tisdags med som sagt. Blir det något mer så är det bara för kul nu typ eller vad man ska säga haha. Får hålla tummarna och dom ses där inne, spermierna och ägget.


    Ja men jag tror ni är hemma iom sex sön-tisdag :D.

    Haha ja nu är det bara vanligt icke producerande sex om lusten faller på :P. Jaa de håller vi tummarna för <3
  • Thu 13 May 2021 10:25
    jjkkll2 skrev 2021-05-13 08:02:49 följande:

    Ja men jag tror ni är hemma iom sex sön-tisdag :D.

    Haha ja nu är det bara vanligt icke producerande sex om lusten faller på :P. Jaa de håller vi tummarna för <3


    Ja jag tänker så med. Känns verkligen som det kommer ta sig den här gången men samtidigt vågar jag inte ha så höga förväntningar ifall mensen skulle komma
  • Anonym (Maria­)
    Thu 13 May 2021 11:42

    Hej, 
    Blev så glad när jag hittade denna tråden :) Hoppas det är okej att jag hoppar in här och delar tankar och förhoppningsvis graviditet :D

    Jag är snart 35 och diagnostiserades med PCOS för drygt sju år sedan. Åt då pergotime och blev gravid på första försöket. Har sedan dess haft spiral som jag plockade ut 26/4. Fick min mens 9/5 och hade besök igår 12/5 på en privat gynklinik varav hon skrev ut Letrozol :) Åt första tabletten igår och har redan börjat känna av biverkningar i form av yrsel? Mådde hur bra som helst med pergotime.. Nu är det bara att vänta till återbesöket den 21/5 för att se om Letrozolen verkat :) 

  • Thu 13 May 2021 13:16
    barnlängtan2021 skrev 2021-05-13 10:25:09 följande:

    Ja jag tänker så med. Känns verkligen som det kommer ta sig den här gången men samtidigt vågar jag inte ha så höga förväntningar ifall mensen skulle komma


    Härlig känsla ändå! När sonen blev till så jag kände jag det också på mig! Det kändes i hela kroppen och 6 dagar senare började de första symtomen. Är en stark believer när de kommer till magkänslan :)
Svar på tråden Letrozol, PCO