• Russin112

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • jjkkll2
    Anonym (Maria) skrev 2021-05-13 11:42:39 följande:

    Hej, 

    Blev så glad när jag hittade denna tråden :) Hoppas det är okej att jag hoppar in här och delar tankar och förhoppningsvis graviditet :D

    Jag är snart 35 och diagnostiserades med PCOS för drygt sju år sedan. Åt då pergotime och blev gravid på första försöket. Har sedan dess haft spiral som jag plockade ut 26/4. Fick min mens 9/5 och hade besök igår 12/5 på en privat gynklinik varav hon skrev ut Letrozol :) Åt första tabletten igår och har redan börjat känna av biverkningar i form av yrsel? Mådde hur bra som helst med pergotime.. Nu är det bara att vänta till återbesöket den 21/5 för att se om Letrozolen verkat :) 


    Hej Maria och välkommen hit! Kul med lite nytt folk nästan alla från den här tråden har plussat.

    Åh så spännande att du fick mens så snabbt och att du kunde börja med letrozol! Har du fått börja med enkel eller dubbeldos? Åh vad obehagligt med yrsel! Jag hade sjuklig huvudvärk första kuren med letrozol men började ta tabletterna på kvällen istället för på morgonen och tycker de hjälpte.

    Tog de lång tid för dig att bli gravid första gången när du åt pergotime?

    Håller tummarna för en fin äggblåsa den 21:a :D.
  • Anonym (Maria)
    jjkkll2 skrev 2021-05-13 13:24:03 följande:

    Hej Maria och välkommen hit! Kul med lite nytt folk nästan alla från den här tråden har plussat.

    Åh så spännande att du fick mens så snabbt och att du kunde börja med letrozol! Har du fått börja med enkel eller dubbeldos? Åh vad obehagligt med yrsel! Jag hade sjuklig huvudvärk första kuren med letrozol men började ta tabletterna på kvällen istället för på morgonen och tycker de hjälpte.

    Tog de lång tid för dig att bli gravid första gången när du åt pergotime?

    Håller tummarna för en fin äggblåsa den 21:a :D.


    Tackar! :)

    Jag har fått börja med enkel dos 2,5mg per dag i fem dagar.

    När jag åt pergotime blev jag gravid på första enkel dosen, men vad jag förstått i efterhand var den starkare än Letrozol. Jag blev inte ens erbjuden ett vul när jag åt pergotime? Tur att det ändrats nu så man har den kollen :)

    Gynläkaren räknade äggen i mina äggstockar igår när jag var där, hon såg 10-12 på vardera? Dum fråga kanske men är det inför Äl man tittar efter det?
  • barnlängtan2021
    jjkkll2 skrev 2021-05-13 13:16:07 följande:

    Härlig känsla ändå! När sonen blev till så jag kände jag det också på mig! Det kändes i hela kroppen och 6 dagar senare började de första symtomen. Är en stark believer när de kommer till magkänslan :)


    Hoppas du har rätt! :)
  • barnlängtan2021

    Letar typ efter minsta lilla symtom nu. Räknar med att jag hade äl i måndags så är egentligen alldeles för tidigt för att ens märka något haha

  • Anonym (Maria)
    Hej på er :) 
    Måste få råd av er..
    Idag var jag på vul efter att jag fått blinkade gubbe på clearblue. Idag har det gått 8 dagar sedan jag åt första tabletten Letrozol. Tog sista tabletten i söndags den 16/5. 
    Iaf visade sig att jag har en äggblåsa på 14mm och en på 13mm sedan två på 10mm. Ska tillbaka på fredag 12 dagar efter första tabletten.. Tror ni det är kört? eller vad är "normalt"? Blir så nervös..
  • Ik96

    Är på cd19 idag och inne på fjärde dagen med låg temp (Ca 36.2 grader). Känner symtom som borde kunna vara ägglossningen men då borde väl tempen höjas snart? Någon mer som varit i samma sits?

  • Ik96

    Är på cd19 idag och inne på fjärde dagen med låg temp (Ca 36.2 grader). Känner symtom som borde kunna vara ägglossningen men då borde väl tempen höjas snart? Någon mer som varit i samma sits?

  • jjkkll2
    Anonym (Maria) skrev 2021-05-19 16:49:04 följande:

    Hej på er :)  Måste få råd av er.. Idag var jag på vul efter att jag fått blinkade gubbe på clearblue. Idag har det gått 8 dagar sedan jag åt första tabletten Letrozol. Tog sista tabletten i söndags den 16/5.  Iaf visade sig att jag har en äggblåsa på 14mm och en på 13mm sedan två på 10mm. Ska tillbaka på fredag 12 dagar efter första tabletten.. Tror ni det är kört? eller vad är "normalt"? Blir så nervös..


    Hejsan,

    Det låter helt normalt :) ibland är blåsorna lite sega.

    Jag har fått äl allt mellan cykeldag 14-25 trots att jag ätit samma dos letrozol. Har de vuxit på fredag så är det ett gott tecken
  • jjkkll2
    Ik96 skrev 2021-05-19 17:56:39 följande:

    Är på cd19 idag och inne på fjärde dagen med låg temp (Ca 36.2 grader). Känner symtom som borde kunna vara ägglossningen men då borde väl tempen höjas snart? Någon mer som varit i samma sits?


    Tempen höjs ju inte förrän efter ägglossningen tyvärr. Ibland kan temphöjning stiga sakta uppåt men de syns som sagt inte förrän efter ägglossningen redan skett.
  • jjkkll2
    barnlängtan2021 skrev 2021-05-14 16:47:26 följande:

    Letar typ efter minsta lilla symtom nu. Räknar med att jag hade äl i måndags så är egentligen alldeles för tidigt för att ens märka något haha


    Hur mår du? Känner du något?
Svar på tråden Letrozol, PCO