• Russin112

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Anonym (Maria)
    jjkkll2 skrev 2021-05-19 18:51:35 följande:
    Hejsan,

    Det låter helt normalt :) ibland är blåsorna lite sega.

    Jag har fått äl allt mellan cykeldag 14-25 trots att jag ätit samma dos letrozol. Har de vuxit på fredag så är det ett gott tecken
    Hej! 
    Kom från vul precis.. Vet inte vad jag ska säga.. Min största äggblåsa var runt 15mm och slemhinnan var enbart 3mm. 
  • jjkkll2
    barnlängtan2021 skrev 2021-05-20 19:43:17 följande:

    Ja om jag nu fick äl utifrån ältesterna så är jag på äl+10 idag. Men jag vill hellre vänta lite extra ifall mensen är någon dag sen. När jag blev gravid förra gången så testade jag 3 dagar efter jag skulle fått mensen :)

    Men jag fortsätter verkligen med blandade känslor, ena dagen tänker jag att jag är gravid och andra dagen är jag helt säker på att jag kommer få mens. Som jag sagt innan så kan jag inte riktigt lita på att min kropp klarar av en ägglossning själv helt plötsligt.


    Jo men det tror jag att du fick! Annars är ett tips att tempa/använda natural Cycles då bekräftar den äl. Har du tagit ovitrelle tidigare?

    Jaa så gjorde jag sist med eller jag väntade en dag efter mensen!

    Jaa det är ju två hemska veckor med en massa fram och tillbaka man vill bara kunna snabbspola fram till bim/testdag!

    Jaa jag förstår känslan helt, men det är klart din kropp kan<3 våra kroppar behöver bara en liten knuff ibland.

    Skulle ju börja med provera den 25:e. Fick äl-känningar i söndags och i måndags fick jag för första gången i hela mitt liv positivt på äl-test. Det var negativt på morgonen och visade positivt på em. Fick tag i min Gyn på tisdagen (jag hade ju panik visste inte om jag behövde sprutan). Hon sa faktiskt något klokt du kommer alltid ägglossa själv någon gång ibland så hon ville inte ge mig någon spruta. Så våra kroppar kan ju själva men inte varje månad som för andra liksom.

    Jag fick imorse bekräftad äl (i tisdags var den). Det är min första naturliga äl utan letrozol och ovitrelle sedan 2018.

    Synd bara att de sket sig lite med sexet. Blev en dag istället för 2-3 :(

    Hur mår du idag?
  • jjkkll2
    Anonym (Maria) skrev 2021-05-21 11:22:34 följande:

    Hej! 

    Kom från vul precis.. Vet inte vad jag ska säga.. Min största äggblåsa var runt 15mm och slemhinnan var enbart 3mm. 


    Åh vad tråkigt med slemhinnan :( vad sa gyn? Blir det ett vul till? Ska ni öka dosen till nästa omgång?
  • Anonym (Maria)
    jjkkll2 skrev 2021-05-21 14:42:06 följande:

    Åh vad tråkigt med slemhinnan :( vad sa gyn? Blir det ett vul till? Ska ni öka dosen till nästa omgång?


    Hon sa ingenting .. bara att jag ska köra med äl tester för att se om jag får äl under nästa vecka annars skulle jag höra av mig.
  • jjkkll2
    Anonym (Maria) skrev 2021-05-21 14:47:09 följande:

    Hon sa ingenting .. bara att jag ska köra med äl tester för att se om jag får äl under nästa vecka annars skulle jag höra av mig.


    Okej, jag kollade hur stora min var när den växte långsamt på cykeldag 14 så var: endomet 6,5 mm, ovarier vänster med en follikel på 14,5 mm.

    Så hoppet finns ju ändå, speciellt om hon ändå rekommenderar äl-tester tänker jag. Håller tummarna för att den växer på sig!
  • barnlängtan2021
    jjkkll2 skrev 2021-05-21 14:37:46 följande:

    Jo men det tror jag att du fick! Annars är ett tips att tempa/använda natural Cycles då bekräftar den äl. Har du tagit ovitrelle tidigare?

    Jaa så gjorde jag sist med eller jag väntade en dag efter mensen!

    Jaa det är ju två hemska veckor med en massa fram och tillbaka man vill bara kunna snabbspola fram till bim/testdag!

    Jaa jag förstår känslan helt, men det är klart din kropp kan<3 våra kroppar behöver bara en liten knuff ibland.

    Skulle ju börja med provera den 25:e. Fick äl-känningar i söndags och i måndags fick jag för första gången i hela mitt liv positivt på äl-test. Det var negativt på morgonen och visade positivt på em. Fick tag i min Gyn på tisdagen (jag hade ju panik visste inte om jag behövde sprutan). Hon sa faktiskt något klokt du kommer alltid ägglossa själv någon gång ibland så hon ville inte ge mig någon spruta. Så våra kroppar kan ju själva men inte varje månad som för andra liksom.

    Jag fick imorse bekräftad äl (i tisdags var den). Det är min första naturliga äl utan letrozol och ovitrelle sedan 2018.

    Synd bara att de sket sig lite med sexet. Blev en dag istället för 2-3 :(

    Hur mår du idag?


    Fått ovitrelle dom gångerna jag haft ett moget ägg, blev gravid en gång som slutade i MA.

    Har fortfarande känningar/molvärk ibland, mest på höger sida så jag vet inte. Känner mig svullen om magen. Men kan ju lika gärna vara mens som graviditet
  • Lofffsan
    barnlängtan2021 skrev 2021-05-25 06:52:28 följande:

    Kan inte riktigt tro det! Jag hoppas den lilla vill stanna denna gång <3


    Ååh! Vilken lycka <3 stort grattis!!
  • jjkkll2

    Åh vad härligt! Stort grattis <3 Sa ju att det skulle ta sig ;)


    barnlängtan2021 skrev 2021-05-25 06:52:28 följande:

    Kan inte riktigt tro det! Jag hoppas den lilla vill stanna denna gång <3


  • Vicki89
    barnlängtan2021 skrev 2021-05-25 06:52:28 följande:

    Kan inte riktigt tro det! Jag hoppas den lilla vill stanna denna gång <3


    Underbart! Grattis grattis grattis!
  • barnlängtan2021
    Lofffsan skrev 2021-05-25 13:19:33 följande:
    Ååh! Vilken lycka <3 stort grattis!!
    jjkkll2 skrev 2021-05-25 14:16:58 följande:

    Åh vad härligt! Stort grattis <3 Sa ju att det skulle ta sig ;)


    Vicki89 skrev 2021-05-25 17:20:54 följande:
    Underbart! Grattis grattis grattis!
    Stort tack allihopa! Nu hoppas jag bara att det går hela vägen den här gången! 


  • Touma

    Hej Glad

    Jag hoppar in här, tar nu primolut-nor för att få igång mensen och sen tar jag letrozol. I botten har jag PCOS med utebliven mens har inga barn personligen. Så nu vet jag inte om det är någon som lyckats bli gravid som i mitt fall, berätta gärna kanske då det finns hopp så slipper jag injektioner och allt detta ...

    Önskar alla ett stort lycka till med graviditeten. 

Svar på tråden Letrozol, PCO