• Thu 27 Feb 2020 08:42
    7933 visningar
    350 svar
    350
    7933

    BF november 2020

    Hittar ingen novembertråd så tänkte att jag startar en för oss med BF november 2020.

    Här kan vi följas åt under hela graviditeten.

    Jag är iallafall 21 år och väntar mitt andra barn 1 november. Har redan en dotter som fyller 4 år under sommaren.

    Ska bli så kul att följas åt.

  • Svar på tråden BF november 2020
  • Thu 27 Feb 2020 09:40
    #1

    Hej! Jag testade positivt i söndags. BIM i onsdags, så hoppas att bebis vill stanna kvar. Det blir mitt första. Är 31 år och försökt blir gravid i över 3 år. Har ingen egen ägglossning så gått på hormonstimulering i över 1 år men inte lyckats bli gravid. Råkade bli lite överstimulerad i min behandling och istället för 1 ägg så hittade de 12. Så konverterade till IVF behandling istället och det lyckades!! Överlycklig och tacksam att inte längre behöva ta tabletter och sprutor.

    BF enligt app blir 3/11. Försöker att inte stressa eller vara orolig för missfall men vet att risken finns.

    Hur mår du? Har du några roliga symptom? :)

  • Thu 27 Feb 2020 10:08
    #2

    Plussade igår, ÄL+9. Plussade även förra månaden men fick ett tidigt missfall/kemisk graviditet så hoppas verkligen det stannar den här gången. 
    Har en dotter på 2,5 sen innan Glad

  • Thu 27 Feb 2020 10:21
    #3
    Merymo skrev 2020-02-27 09:40:59 följande:

    Hej! Jag testade positivt i söndags. BIM i onsdags, så hoppas att bebis vill stanna kvar. Det blir mitt första. Är 31 år och försökt blir gravid i över 3 år. Har ingen egen ägglossning så gått på hormonstimulering i över 1 år men inte lyckats bli gravid. Råkade bli lite överstimulerad i min behandling och istället för 1 ägg så hittade de 12. Så konverterade till IVF behandling istället och det lyckades!! Överlycklig och tacksam att inte längre behöva ta tabletter och sprutor.

    BF enligt app blir 3/11. Försöker att inte stressa eller vara orolig för missfall men vet att risken finns.

    Hur mår du? Har du några roliga symptom? :)


    Vad underbart att det äntligen tillslut blev en graviditet efter 3 års väntan.

    Känner samma som dig angående missfall, har själv haft ett missfall tidigare och är orolig, men försöker att inte stressa över det. Vill kunna njuta av graviditeten utan oro, men det är ju lättare sagt än gjort.

    Jag har ömma bröst, molvärk i magen, lite ryggont och trötthet. Annars är det bra. Du då?
  • Thu 27 Feb 2020 14:13
    #4

    Hej och grattis till alla som plussat! :)

    Har försökt med första barnet i ett år och tänkt att det inte kommer att gå. BIM-3 idag och ett väldigt positivt test imorse. Kan fortfarande inte förstå det. Känner inte av nåt direkt, har ju aldrig varit gravid iofs så vet ju inte hur man känner, sen är det ju väldigt tidigt. :)

    En anledning till att jag testade var för att jag denna månad knappt haft pms-symptom. Brukar annars få det ganska direkt efter ÄL.

    Preliminärt bf är 9/11 iaf :) Hur gör ni, när ringer ni till hälsocentral?

  • Thu 27 Feb 2020 16:19
    #5

    Kul med en novembertråd!

    Jag är 29 blir 30 under graviditeten om den vill stanna.

    Bor med pojkvän som är lite yngre och två hundar.

    Enligt sista mensens första dag så ska bf vara 1-3november min mens är lite oregelbunden och det råknade vissa appar med.

    Har ni laddat ner någon gravidapp ännu? Vilken?

  • Thu 27 Feb 2020 16:25
    #6

    Hej och grattis till alla! Jag plussade igår, min första graviditet. Sååå kul! BF i början av november. Känner inga symtom ännu, förutom att jag gråter HELA tiden haha

  • Thu 27 Feb 2020 16:25
    #7

    Hej och grattis till alla! Jag plussade igår, min första graviditet. Sååå kul! BF i början av november. Känner inga symtom ännu, förutom att jag gråter HELA tiden haha

  • Thu 27 Feb 2020 16:34
    #8

    Grattis till dig med och alla andra glömde jag säga!

    Jag har lite symtom som onda bröst och molvärk, kräktes nästan när jag plockade upp extra luktande efter ena hunden idag och är sjukt trött... Utom på natten...

  • Thu 27 Feb 2020 18:54
    #9
    Sanlin90 skrev 2020-02-27 16:19:06 följande:

    Kul med en novembertråd!

    Jag är 29 blir 30 under graviditeten om den vill stanna.

    Bor med pojkvän som är lite yngre och två hundar.

    Enligt sista mensens första dag så ska bf vara 1-3november min mens är lite oregelbunden och det råknade vissa appar med.

    Har ni laddat ner någon gravidapp ännu? Vilken?


    Grattis! Har själv apparna Preggers och preglife, men kollar mest i Preggers. Gillar att gå in där och kolla hur de varje vecka byter frukt (som är lika stort som fostret är). Känns lite mer personligt och kul då.
  • Thu 27 Feb 2020 19:01
    #10
    Wifey. skrev 2020-02-27 18:54:06 följande:

    Grattis! Har själv apparna Preggers och preglife, men kollar mest i Preggers. Gillar att gå in där och kolla hur de varje vecka byter frukt (som är lika stort som fostret är). Känns lite mer personligt och kul då.


    Jag har dom med och även liberoklubben :)

    Grattis till dig med!
Svar på tråden BF november 2020