• Sat 29 Feb 2020 21:48
    870 visningar
    16 svar
    16
    870

    MENSVÄRK UTAN MENS?

    Jag behöver lite hjälp då detta aldrig hänt mig!!

    Har en son på 11 månader och efter Förlossning kom mensen in i rutin efter ca 4 veckor. Den har alltid varit punktlig, kanske 1 dag tidig men aldrig sen likadant efter Förlossning.

    Idag är det beräknat mens men har inte sett ett enda tecken på den (brukar kunna se dagen innan eller samma dag innan den kommer igång ordentligt) jag har såååån mensvärk, ont i nedre delen av ryggen illamående då o då samt extremt trött (min son sover jävligt bra så inte pga han) och fått väldigt vattnig flytningar (brukar bli extremt torr innan mens) förlåt för äcklig o långt meddelande men har någon vart med om samma ?

  • Svar på tråden MENSVÄRK UTAN MENS?
  • Sat 29 Feb 2020 21:53
    #1

    För mig har det hänt vid ngt enstaka tillfälle att det dröjt något dygn innan mensen kommit igång trots rätt ordentlig värk, men det där med flytningarna låter lite mysko. Du kanske ska ringa 1177 så att det inte är någon infektion?

  • Sun 1 Mar 2020 06:26
    #2

    Låter som att du har ägglossning :)

  • Sun 1 Mar 2020 09:39
    #3

    Ägglossning? Min mens skulle komma igår?!

  • Sun 1 Mar 2020 10:11
    #4
    Nathi92k skrev 2020-03-01 09:39:18 följande:

    Ägglossning? Min mens skulle komma igår?!


    De kan du väll inte veta säkert??? Du förlöstes nyligen klart din mens inte kommer vara som den ska på ett bra tag, å ägglossning kan ske lite när som om man inte har koll där av att folk får "sen mens" utan att vara gravida, trodde detta va allmän känt :)
  • Sun 1 Mar 2020 10:34
    #5

    Jag födde för 11 månader sedan och mensen har varit regelbunden sen den kom tillbaka som innan jag blev gravid :)

  • Sun 1 Mar 2020 10:45
    #6

    Gravid.

  • Sun 1 Mar 2020 10:48
    #7

    Du in vara gravid, men det kan likaväl vara att du hade en senare ägglossning än vanligt, eller ingen ägglossning alls, vilket i sig inte är ovanligt trots tempohöjning och positivt ÄL-test. Kanske är mensen bara någon dag försenad.

  • Sun 1 Mar 2020 11:06
    #8

    Tack för svaren jag får vänta o se lite till. Har aldrig hänt att mensen vart sen inte ens en dag förutom när jag självklart blev gravid med min son, men minns inte hur jag mådde då eller om jag hade "mensvärk" då

  • Sun 1 Mar 2020 11:07
    #9

    Tack för svaren jag får vänta o se lite till. Har aldrig hänt att mensen vart sen inte ens en dag förutom när jag självklart blev gravid med min son, men minns inte hur jag mådde då eller om jag hade "mensvärk" då

  • Sun 1 Mar 2020 11:22
    #10

    Jag har alltid haft mensvärk när jag vart gravid. Känns som att den kommer vilken sekund som helst. Då i början alltså

  • Sun 1 Mar 2020 11:31
    #11

    Ja precis så jag känner just nu men inte kommer de något. Ni tror säkert jag är galen bara för den är en dag sen men den är ALDRIG sen hahah. Plus att smärtan går från magen till nedre delen av ryggen aldrig gjort vid mens heller. Jaja kroppen är konstig ibland haha

  • Wed 4 Mar 2020 20:45
    #12
    Nathi92k skrev 2020-03-01 11:31:51 följande:

    Ja precis så jag känner just nu men inte kommer de något. Ni tror säkert jag är galen bara för den är en dag sen men den är ALDRIG sen hahah. Plus att smärtan går från magen till nedre delen av ryggen aldrig gjort vid mens heller. Jaja kroppen är konstig ibland haha


    Har du tagit gravtest än?
  • Sun 8 Mar 2020 11:09
    #13

    Hoppar in i den här tråden då jag sitter med samma fundering, jag har dock haft mens i ett par år nu och den har varit regelbunden tills alldeles nyligen. Jag har känningar i livmodern, skulle haft mens för flera dagar sedan, snart en vecka faktiskt, men inga blodiga flytningar så som jag brukar få innan. Ärligt talat har jag en hel hög med troliga symptom, MEN mina gravtester är negativa! Tog senaste för fyra dagar sedan och ska testa imorgon igen för säkerhets skull.

    Jag minns inte hur det var med första barnet innan jag plussade på bim, men jag vet inte vad jag ska tro längre. Pratade med bm på telefon som sa att jag inte var gravid, samtidigt finns det de som plussar sent och min mens har aldrig hoppat över tidigare, som bm trodde nu. Vad tror ni mammor där ute?

  • Tue 10 Mar 2020 23:13
    #14

    Ja jag tog ett gravtest! Visade gravid! V 6 (5+2) dock lite orolig nu när mina symptom kommer och går. Ena dagen kan jag må illa hela dagen och nästa typ inget alls. Så får la se vad det blir av detta. Hoppas dock bara att det är hjärnspöken

  • Thu 12 Mar 2020 08:30
    #15
    Nathi92k skrev 2020-03-10 23:13:49 följande:

    Ja jag tog ett gravtest! Visade gravid! V 6 (5+2) dock lite orolig nu när mina symptom kommer och går. Ena dagen kan jag må illa hela dagen och nästa typ inget alls. Så får la se vad det blir av detta. Hoppas dock bara att det är hjärnspöken


    Grattis ????
  • Thu 12 Mar 2020 08:31
    #16
    Lodjursungen skrev 2020-03-12 08:30:59 följande:

    Grattis ????


    Äh skulle inte va frågetecken....en glad gubbe skulle de va
Svar på tråden MENSVÄRK UTAN MENS?