• Anonym (inte kåt)
    Fri 6 Mar 2020 11:22
    4010 visningar
    26 svar
    26
    4010

    har tappat all sexlust med min partner

    Hej!
    Jag är tillsammans med en kille sedan fyra år som jag älskar över allt annat. Jag hoppas att vi i framtiden bildar familj och ser verkligen att jag vill dela livet med honom. 
    Han är fantastisk på många vis och har stöttat mig genom mycket. Vi bor tillsammans sedan två år och trivs mycket bra ihop. Det senaste kanske året har jag dock känt att min sexlust är helt förändrad. 
    Det började med att jag inte kände lust till att ta imitativ till sex lika ofta och krävde mer och mer förspel. Jag har mått lite dåligt under två år och tänkte att det kunde bero på det. Men inte heller under semestern kom sexlusten tillbaka. Den kommer heller inte när jag är ensam längre, jag minns inte ens när jag onanerade senast.
    Jag tycker att min sambo är jättefin och snygg men känner att den sexuella attraktionen har minskat. Förr kunde jag älska att suga av honom men nu tycker jag nästan bara det är jobbigt. Under sexet, när jag kommit igång, så brukar jag bli riktigt kåt, men även det har minskat de senaste veckorna. 
    Detta är jättejobbigt och jag har inte någon jag vill eller kan prata med för jag är rädd att folk som känner oss ska råda mig att lämna honom eller något, vilket jag inte vill. Jag känner att jag vill vara nära honom, jag älskar honom, och jag vet att det inte bara är vänskapligt. 
    Jag misstänker att det är normalt att den sexuella lusten minskar när man vart tillsammans en längre tid, men jag blir orolig för mig själv ändå. Jag känner liksom att jag VILL ha sex, men samtidigt har jag så himla svårt att bli kåt. Ibland känner jag mig nästan äcklad av tanken av sex. 
    Vi har pratat lite om detta men svårt att berätta allt då jag inte vill göra honom ledsen. Vi tar oss mycket tid för varandra men ger varandra egentid också. Vi rör varandra ofta och är kärleksfulla mot varandra. Jag vet bara inte vad jag ska göra :(

  • Svar på tråden har tappat all sexlust med min partner
  • Fri 6 Mar 2020 13:58
    #1

    Det är inte helt tydligt om du säger att du inte känner sexuell attraktion mot någon, eller om det gäller din kille?

  • Anonym (Sebbe­n)
    Fri 6 Mar 2020 14:09
    #2
    +1

    Anmäl er till parterapi just när det gäller samliv och sex.

    Testa ett halvår med egentid och tid för beröring och ömhet.

    Funkar inte det sexuella efter det så ska ni absolut göra slut vänskapligt. Ingen ska tvingas leva med en kvinna utan kärlek. Då bor man nog hellre med en killkompis. Släpp din kille fri då. Inga falska löften, det är att göra honom olycklig annars.

  • Anonym (Eh va?)
    Fri 6 Mar 2020 17:26
    #3
    Anonym (Sebben) skrev 2020-03-06 14:09:55 följande:

    Anmäl er till parterapi just när det gäller samliv och sex.

    Testa ett halvår med egentid och tid för beröring och ömhet.

    Funkar inte det sexuella efter det så ska ni absolut göra slut vänskapligt. Ingen ska tvingas leva med en kvinna utan kärlek. Då bor man nog hellre med en killkompis. Släpp din kille fri då. Inga falska löften, det är att göra honom olycklig annars.


    Ts pratar om sex, inte kärlek, eller har jag missat något?
  • Fri 6 Mar 2020 19:10
    #4

    Jättebra att du VILL hitta din lust och få till sexlivet.

    Jag tycker du ska säga det till din pojkvän, att du vill jobba med erat sexliv och din lust, och att du känner dig orolig för att du känner att du kropp inte fungerar som du vill.

    Sedan tycker jag inte att det är så lång tid med några veckor, sedan du blev riktig kåt under sexet.

    Jag tycker inte det är konstigt om det behövs mer "förspel" med tiden. Dock är jag väldigt negativ till ordet "förspel" för det förminskar det man gör då.

    Jag tycker ni ska fokusera på njutning utan mål, tex genom att göra många andra sköna saker. Något som är underskattat är benen tycker jag. Att smeka med lätta händer, eller massera ben och rumpa. Kyssa rumpan är också väldigt skönt.... Tycker jag. Prova njutning utan kåthet och sex som mål. Tex massage med väldigt bra massageolja.

    Mer sexuellt kan ni ju testa med fingrar och mun på och i din fitta och känn efter vad som är skönt, var det är skönt, hur det är skönt...... mer än att bara tänka på att bli kåt, förbereda er för samlag, och rikta in er mot orgasm. Samma kan du ju göra med honom.

    Du kan ju också tänka på vad som tänder dig i fall det är något där ni kan jobba med.

    Du skriver att du inte mått så bra. Det kan ju för övrigt vara något du behöver tänka på också. Det kanske är där problemet ligger.


    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Man)
    Fri 6 Mar 2020 19:14
    #5
    Anonym (inte kåt) skrev 2020-03-06 11:22:51 följande:

    Hej!
    Jag är tillsammans med en kille sedan fyra år som jag älskar över allt annat. Jag hoppas att vi i framtiden bildar familj och ser verkligen att jag vill dela livet med honom. 
    Han är fantastisk på många vis och har stöttat mig genom mycket. Vi bor tillsammans sedan två år och trivs mycket bra ihop. Det senaste kanske året har jag dock känt att min sexlust är helt förändrad. 
    Det började med att jag inte kände lust till att ta imitativ till sex lika ofta och krävde mer och mer förspel. Jag har mått lite dåligt under två år och tänkte att det kunde bero på det. Men inte heller under semestern kom sexlusten tillbaka. Den kommer heller inte när jag är ensam längre, jag minns inte ens när jag onanerade senast.
    Jag tycker att min sambo är jättefin och snygg men känner att den sexuella attraktionen har minskat. Förr kunde jag älska att suga av honom men nu tycker jag nästan bara det är jobbigt. Under sexet, när jag kommit igång, så brukar jag bli riktigt kåt, men även det har minskat de senaste veckorna. 
    Detta är jättejobbigt och jag har inte någon jag vill eller kan prata med för jag är rädd att folk som känner oss ska råda mig att lämna honom eller något, vilket jag inte vill. Jag känner att jag vill vara nära honom, jag älskar honom, och jag vet att det inte bara är vänskapligt. 
    Jag misstänker att det är normalt att den sexuella lusten minskar när man vart tillsammans en längre tid, men jag blir orolig för mig själv ändå. Jag känner liksom att jag VILL ha sex, men samtidigt har jag så himla svårt att bli kåt. Ibland känner jag mig nästan äcklad av tanken av sex. 
    Vi har pratat lite om detta men svårt att berätta allt då jag inte vill göra honom ledsen. Vi tar oss mycket tid för varandra men ger varandra egentid också. Vi rör varandra ofta och är kärleksfulla mot varandra. Jag vet bara inte vad jag ska göra :(


    Onanera i duschen ett par gånger så kanske lusten sakta men säkert kommer tillbaka.
  • Anonym (Sebbe­n)
    Fri 6 Mar 2020 20:21
    #6
    +1
    Anonym (Eh va?) skrev 2020-03-06 17:26:50 följande:

    Ts pratar om sex, inte kärlek, eller har jag missat något?


    Kärlek mellan partners omfattar samtal/tillit, närhet/ömhet och lust/sex. Om dessa tre inte funkar blir det problem om det inte är ömsesidig tystnad, kyla och dåligt misskött egen lust.

    Kärlek till sina barn eller föräldrar och vänner är en annan sak.

    I så fall kan man ju hellre bo med sin smarta och roliga killkompis än med en tröttsam och överspänd tjej.
  • Fri 6 Mar 2020 20:54
    #7
    Anonym (Sebben) skrev 2020-03-06 20:21:25 följande:

    Kärlek mellan partners omfattar samtal/tillit, närhet/ömhet och lust/sex. Om dessa tre inte funkar blir det problem om det inte är ömsesidig tystnad, kyla och dåligt misskött egen lust.

    Kärlek till sina barn eller föräldrar och vänner är en annan sak.

    I så fall kan man ju hellre bo med sin smarta och roliga killkompis än med en tröttsam och överspänd tjej.


    "Tröttsam och överspänd"... Är det så du ser på TS :'(? Då får vi verkligen hoppas att TS pojkvän inte har samma oförstående och tröttsamma inställning som du...
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Sebbe­n)
    Fri 6 Mar 2020 21:57
    #8
    New Dawn skrev 2020-03-06 20:54:33 följande:

    "Tröttsam och överspänd"... Är det så du ser på TS :'(? Då får vi verkligen hoppas att TS pojkvän inte har samma oförstående och tröttsamma inställning som du...


    Nja, nu missuppfattat du både långsökt och personligt. Det var väl just en klassisk halmdocka du just gjorde. Inte ska du gräla, kan du inte forsöka bidra till diskussionen så gott det går?

    Jag tror tvärtom att TS är både glad, lättsam och avslappnad som partner, visst är det så TS?
  • Anonym (Eh va?)
    Fri 6 Mar 2020 22:17
    #9
    Anonym (Sebben) skrev 2020-03-06 20:21:25 följande:

    Kärlek mellan partners omfattar samtal/tillit, närhet/ömhet och lust/sex. Om dessa tre inte funkar blir det problem om det inte är ömsesidig tystnad, kyla och dåligt misskött egen lust.

    Kärlek till sina barn eller föräldrar och vänner är en annan sak.

    I så fall kan man ju hellre bo med sin smarta och roliga killkompis än med en tröttsam och överspänd tjej.


    Så en tjej kan inte vara smart och rolig? Så du säger att du bara är ihop med en tjej för att få sex?
  • Anonym (Sebbe­n)
    Fri 6 Mar 2020 22:38
    #10
    Anonym (Eh va?) skrev 2020-03-06 22:17:31 följande:

    Så en tjej kan inte vara smart och rolig? Så du säger att du bara är ihop med en tjej för att få sex?


    En tjej kan verkligen vara smart och rolig, varför tror du inte det?

    Jag är glad att jag träffat många smarta och roliga tjejer och jag har haft kärleksförhållanden med dem. I kärleken finns sex.

    Om det inte finns kärlek och sex med i min relation med en smart och rolig tjej så är det inte alls kärlek - det kallas vänskap.

    Jag vill inte vara sammanboende och dela säng med mina vänner helst. Och om jag måste så skulle jag nog hellre dela boende med mina killkompisar. Vilket inte är förbjudet att tycka.

    Förstår du skillnaden mellan kärlek och vänskap? Och förstår du att vi är många som tycker att sex är mycket viktigt, avgörande viktigt, för om vi ska ha långsiktigt kärleksförhållande med en jämställd partner?

    Det känns rätt underligt att ens behöva skriva detta. Missuppfattar jag dig eller har du nån idé om att killar ska luras in i celibat för att serva kvinnor med tid och resurser? Glöm det.
Svar på tråden har tappat all sexlust med min partner