• Wed 11 Mar 2020 13:08
    1477 visningar
    10 svar
    10
    1477

    Gravid pappan vill göra abort

    Jag är en 30 år 3 barns mamma. Här m8na barn varannan vecka med pappan till dom. Har nu blivit gravid trots p-piller men en man jag träffar. Han är ensamstående 3 barns pappa. Mamma bryr sig inte mkt om barnen tyvärr. Vi är intw tillsammans men tycker om varandra väldigt mkt. Han ligger under skilsmässa och min blev klar i höstas. Är i v 5 och jag vill så hemst gärna ha barnet men han vill inte. Inte i år iaf säger han. Jag vet att jag klarar mig själv med barnet,och jag har även sakt att jag kan skriva "fader okänd" om de skulle kännas bättre,men han har bokat tid för abort åt mig.

    Vad ska man göra ?

  • Svar på tråden Gravid pappan vill göra abort
  • Wed 11 Mar 2020 13:10
    #1

    Behåll barnet om du vill ha det, oavsett vad pappan säger

  • Wed 11 Mar 2020 13:12
    #2

    Han kan inte boka abort tid åt dig haha så funkar de inte

  • Wed 11 Mar 2020 13:30
    #3

    Måste vara troll, han kan inte boka tid för abort åt dig.

  • Wed 11 Mar 2020 13:31
    #4

    Måste vara troll, han kan inte boka tid för abort åt dig.

  • Wed 11 Mar 2020 14:32
    #5


    Tydligen va de inte några problem alls att boka till andra
  • Wed 11 Mar 2020 14:48
    #6
    Pusselmamma skrev 2020-03-11 13:08:35 följande:

    Jag är en 30 år 3 barns mamma. Här m8na barn varannan vecka med pappan till dom. Har nu blivit gravid trots p-piller men en man jag träffar. Han är ensamstående 3 barns pappa. Mamma bryr sig inte mkt om barnen tyvärr. Vi är intw tillsammans men tycker om varandra väldigt mkt. Han ligger under skilsmässa och min blev klar i höstas. Är i v 5 och jag vill så hemst gärna ha barnet men han vill inte. Inte i år iaf säger han. Jag vet att jag klarar mig själv med barnet,och jag har även sakt att jag kan skriva "fader okänd" om de skulle kännas bättre,men han har bokat tid för abort åt mig.

    Vad ska man göra ?


    Tycker inte han kan boka en abort ÅT dig. Det är DIN kropp, vill du behålla så gör det. Ingen kan bestämma det åt dig!
  • Wed 11 Mar 2020 16:12
    #7
    +1

    Jag blev också gravid och pappan bokade också en abort till mig. Han tvingade med även att åka dit bokstavligen. Personalen var vettig och sa att han skulle vänta i väntrummet. De frågade mig om det va mitt egna val och jag sa att jag inte ville göra en abort (kortfattat). Fick bra hjälp av dem om mina rättigheter som gravid kvinna ( va 18 och hade inte speciellt bra koll på det hela). Iallafall så behöll jag. Det va kaotiskt första två åren sen blev han en okej pappa. Tänk på att det är inte för din eller pappans skull ett faderskap skrivs på. Det är barnets rättighet att ha en fader på pappret, det är barnets rätt till sina rötter. Vad pappan än vill så är du nu gravid och behåller du ska du uppge honom som pappa oavsett om han finns i barnets liv eller ej. Du kan välja själv om du ska ta emot underhåll eller inte men faderskapet ska du uppge enligt lag.

    Det är helt ditt eget val, vill du inte göra abort och du klarar av ett till barn som ensamstående så behåll. Säg bara till honom att du behåller och att det helt ditt eget beslut för det är din kropp. Säg att han själv bestämmer hur relationen till erat framtida barn ska se ut men att du helst ser att han finns med i bilden men som fader på pappret kommer han inte ifrån.

  • Fri 13 Mar 2020 13:02
    #8
    +1

    Vad är det för nöt som har 3 ungar på i princip heltid, ligger i pågående skilsmässa från frugan och det första man gör är att hoppa i säng med en ny kvinna UTAN kondom på kuken och har nu avlat ett till barn med någon han inte ens är i ett förhållande med... Det blir då alltså totalt 6 barn som nu tvingas samman i en bonusfamilj för att Pappa råkade göra sin dejt gravid / Mamma blev gravid av sin dejt.... Låter det stabilt ?

    Behåller du detta så räkna med att du har många och långa jobbiga stunder framför dig och då inte bara med den nyfödda....

  • Little­Sunshi­ne84
    Sat 14 Mar 2020 15:14
    #9

    Du ska givetvis behålla barnet TS om du vill det!

    Din kropp och ditt val. Du har barn sedan tidigare så du vet vad som förväntas av dig som mamma.

    Lycka till!

  • Sat 14 Mar 2020 16:08
    #10

    Nej han ska inte bestämma det.Stop för gubben.

Svar på tråden Gravid pappan vill göra abort