• Anonym (Är det så?)
    Sat 14 Mar 2020 19:58
    3262 visningar
    28 svar
    28
    3262

    Om en man inte vill ha sex med sin partner är han otrogen då?

    Min man vill inte ha sex med mig längre. Det har gått ett halvår nu och vi har haft sex 2-3 ggr kanske. Innan dess ville han flera gånger i veckan. 

    Har läst runt lite på nätet vad det kan bero på och har förstått att det kan vara pga att han är otrogen? Kan det vara så? Han har inte bytt jobb, är deprimerad eller något annat. Försökt att prata med honom men han blir bara arg när jag tar upp det.

    Sexet bryr jag mig inte om, det har jag aldrig tyckt om ändå, men det är just tanken på att han är med en annan kvinna som känns jobbig och att han ljuger för mig.

    Hjälp! Ledsen!

  • Svar på tråden Om en man inte vill ha sex med sin partner är han otrogen då?
  • Anonym (Flowe­r)
    Sat 14 Mar 2020 20:01
    #1
    +2

    Han känner väl att du inte gillar det och då är det ju ingen vits för honom att ligga med dig.

  • Anonym (Är det så?) Trådstartaren
    Sat 14 Mar 2020 20:16
    #2
    Anonym (Flower) skrev 2020-03-14 20:01:41 följande:

    Han känner väl att du inte gillar det och då är det ju ingen vits för honom att ligga med dig.


    Nej det kan det omöjligt vara, vi har varit ihop i 10 års tid och jag har aldrig tyckt om sexet. Det är först nu senaste halvåret. Och varför skulle han inte vilja ha sex som han njuter en massa av, vilket han alltid gjort då jag gör en massa för hans njutning när vi har sex, så borde han vara nöjd? 
  • Anonym (Flowe­r)
    Sat 14 Mar 2020 20:21
    #3
    +3
    Anonym (Är det så?) skrev 2020-03-14 20:16:07 följande:
    Nej det kan det omöjligt vara, vi har varit ihop i 10 års tid och jag har aldrig tyckt om sexet. Det är först nu senaste halvåret. Och varför skulle han inte vilja ha sex som han njuter en massa av, vilket han alltid gjort då jag gör en massa för hans njutning när vi har sex, så borde han vara nöjd? 
    Men det är ju poänglöst att ha sex med någon som inte njuter. Det är ju som att bjuda på mat till nån som är mätt
  • Anonym (Är det så?) Trådstartaren
    Sat 14 Mar 2020 20:24
    #4
    Anonym (Flower) skrev 2020-03-14 20:21:43 följande:
    Men det är ju poänglöst att ha sex med någon som inte njuter. Det är ju som att bjuda på mat till nån som är mätt
    Jag tror inte du förstår, och det är inte där felet ligger heller. Han vet inte om att jag aldrig har tyckt om sex. För honom är det viktigast att han njuter och för mig är det också viktigast att han njuter. Det jag undrar är om han är otrogen, älskar han någon annan kvinna?
  • Anonym (Kan ju vara som så...)
    Sat 14 Mar 2020 20:33
    #5

    Det kan ju vara som så att han har kommit på först nu att du inte njuter av sex med honom. Att efter tio års relation komma på att kvinnan man trott njutit av en ungefär lika mycket som man själv njutit av henne inte har njutit alls, utan enbart ställt upp det borde ge en ganska kraftig smäll åt självkänslan. Inte bara självkänslan, utan mot även relationen.

    Då sjunker sexlusten rätt kraftigt, och du skall nog vara glad åt de där tre gångerna på ett halvår. De kunde vart 0.

  • Anonym (Wtf)
    Sat 14 Mar 2020 20:41
    #6
    +2

    Mannen vill inte ligga.

    Slutsats: han måste vara otrogen.

    WTF???

  • Anonym (ppp)
    Sat 14 Mar 2020 20:46
    #7
    Anonym (Är det så?) skrev 2020-03-14 20:24:17 följande:
    Det jag undrar är om han är otrogen, älskar han någon annan kvinna?
    Så då frågar du väl honom, inte oss okända på nätet?

    Det enda vi kan svara är ja, det kanske han är eller nej, det kanske han inte är. 
  • Anonym (ppp)
    Sat 14 Mar 2020 20:48
    #8

    Undrar också varför ni lever i en livslögn? Varför har du låtit honom tro att du gillar sex när du inte gjort det? Fy vilket svek. Man tror att man känner sin partner efter så lång tid liksom, men du har dolt en stor del av dig själv, vem du är. 

  • Anonym (Kan ju vara som så...)
    Sat 14 Mar 2020 20:57
    #9
    Anonym (Wtf) skrev 2020-03-14 20:41:07 följande:

    Mannen vill inte ligga.

    Slutsats: han måste vara otrogen.

    WTF???


    Haha. En kvinnlig bekant trodde att sin man vänstrade. Vad får dig att tro det? Frågade jag henne. Jo, han verkar så glad hela tiden utan någon anledning. Det värsta med det var att det visade sig senare att hon hade rätt, hennes man vänstrade.

    Så att mannen är glad är tydligen ett tecken.  
  • Anonym (Flowe­r)
    Sat 14 Mar 2020 20:57
    #10

    Är DU otrogen för att du inte vill ha sex? Han är väl bara gammal och trött. Eller så är han otrogen. Det kan ju inte en bunt människor på nätet avgöra.

Svar på tråden Om en man inte vill ha sex med sin partner är han otrogen då?