• Maddi

    Husköp/försäljning fel på vitvaror

    Hur lång tid efter tillträde är det ok att påpeka fel på vitvaror?

  • Svar på tråden Husköp/försäljning fel på vitvaror
  • Maddi

    Vitvaran, dvs ugnen i detta fall är 12 år, det står ingenstans i papperna. Man ser inte texten på display

  • Kjell2
    Maddi skrev 2020-03-19 14:27:56 följande:

    Vitvaran, dvs ugnen i detta fall är 12 år, det står ingenstans i papperna. Man ser inte texten på display


    Sånt ska rapporteras direkt. Komma ni långt efter blir det svårt då felet kan ha uppstått efter tillträdde. När upptäckte ni felet?


  • Maddi

    Tack, de va de jag misstänkte. Jag har sålt och dom fick tillträde för en vecka sen och vi har aldrig haft problem med den men dom kommer nu och säger att de är fel på displayen.

  • Tonårsmamman1
    Maddi skrev 2020-03-19 14:41:31 följande:

    Tack, de va de jag misstänkte. Jag har sålt och dom fick tillträde för en vecka sen och vi har aldrig haft problem med den men dom kommer nu och säger att de är fel på displayen.


    Det borde ju falla under deras undersökningsplikt.
  • Studentpappa

    En ugn kan ju gå sönder från ena sekunden till den andra. Kan ju aldrig vara ert problem om ni inte sålde med befintligt fel. Speciellt som den är 12 år gammal.


    Ride it like you stole it
  • Kjell2
    Maddi skrev 2020-03-19 14:41:31 följande:

    Tack, de va de jag misstänkte. Jag har sålt och dom fick tillträde för en vecka sen och vi har aldrig haft problem med den men dom kommer nu och säger att de är fel på displayen.


    Har svårt att tro att en domstol skulle gå på deras krav.
  • sputnik13

    Är vitvarorna 12 år så kan sånt hända.

    Visst kan köparna påpeka fel.

    Men ni har inga skyldigheter.

  • Pilsner
    Maddi skrev 2020-03-19 14:27:56 följande:

    Vitvaran, dvs ugnen i detta fall är 12 år, det står ingenstans i papperna. Man ser inte texten på display


    Fungerade den på visningen?
Svar på tråden Husköp/försäljning fel på vitvaror