• Sekaandjelka

    Fertilitetsenheten har ”stängt”

    Hur gör vi som håller på med behandlingar?

    Läste precis på deras sida att dom inte kommer göra något pga brist av personal.

    Mitt är i Örebro, tappar allt hopp nu vad händer med våra pågående behandlingar? ????

  • Svar på tråden Fertilitetsenheten har ”stängt”
  • Nilelan

    Hej, jag har precis gjort en FET insättning. Min klinik hade öppet som vanligt. Men såg helst att inga anhöriga var med under besöken/behandlingarna. Men öppet var det

  • Sekaandjelka

    Hej Nilelan, gjorde du det i Örebro?

    Måste ringa på måndag för o höra, förväntas göra frysåterföring om 2-3 veckor

  • SvenOlsson

    Jag kan tänka mig de enheterna är under stor press nu i corona-tider. Dels att personalen kan vara tvugna att täcka upp för andra arbetsuppgifter, men också att utrustning kan vara tvungen att omfördelas till intensivvård. För många gäller tyvärr bara att rida ut stormen, vilket är trist men det går inte att göra något åt. Förutom de som inseminerar på klinik då, där kan det finnas alternativa vägar, men för alla som inte gör det så kan väntan kännas lång på att läget normaliseras

  • Nilelan
    Sekaandjelka skrev 2020-03-20 21:18:56 följande:

    Hej Nilelan, gjorde du det i Örebro?

    Måste ringa på måndag för o höra, förväntas göra frysåterföring om 2-3 veckor


    Nej, jag gjorde in insättning i Stockholm. På en privatklinik som enbart gör IVF och övriga gynekologisk behandlingar. Enligt läkarna där så har inga kliniker fått direktiv om att

    de måste stänga. Eller att det finns någon risk med att göra någon behandling just nu.

    Så länge de har personal som är friska så håller dom öppet.

    Har du ring och kollat med din klinik?
  • Immy

    Jag är så trött på allt kring infertiliteten att det inte finns.. Och hela jävla sjukvårds system och deras alltid brist på personal.

    Vi fick äntligen remiss till RMC Linköping för någon vecka sedan och nu står det att allt är avbruten tills vidare.

    Jag funderar på att bara betala och gå privat istället.

    Funderar ni på det med?

    Hur länge ska de hålla på med corona skit, vad tror ni?

Svar på tråden Fertilitetsenheten har ”stängt”