• Sat 21 Mar 2020 23:46
    454 visningar
    8 svar
    8
    454

    Blödningar eller missfall?

    Hej,

    Jag och min man har varit ofrivilligt barnlösa i över två år. Jag hr aldrig varit gravid förut. Nu under vårat andra färska ivf-försök så fick jag mitt första svaga positiva gravtest MEN jag började även småblöda lite samma dag. Dagen efter blev testet starkare men jag blödde lite mer, färskt blod varje gång jag gick på toa. Testade vidare och strecket blev starkare och starkare varje dag men blödningen ökade samtidigt. Nu idag (5+3) kom även några enstaka klumpar och lite molvärk. Har blödit i sammanlagt 8 dagar och strecket är väldigt tydligt, symtomen är kvar (illamående, trötthet och nu även spända bröst från och med igår)

    Vet varken ut eller in, men det måste väl vara missfall på gång? Nu när det kommit små koagel? Någon som varit i liknande situation?

    Tacksam för svar!????????

  • Svar på tråden Blödningar eller missfall?
  • Anonym (Anna)
    Sun 22 Mar 2020 00:02
    #1

    Endast ultraljud kan ge dig svar. Förstår att du vill veta nu men det finns lika många sorgehistorier som solskenshistorier när det kommer till graviditet och blödning. Oavsett vad någon svarar här så är varje erfarenhet unik och du kommer aldrig få något rätt svar utifrån någon annans erfarenhet.

  • Anonym (Anna)
    Sun 22 Mar 2020 00:02
    #2

    Endast ultraljud kan ge dig svar. Förstår att du vill veta nu men det finns lika många sorgehistorier som solskenshistorier när det kommer till graviditet och blödning. Oavsett vad någon svarar här så är varje erfarenhet unik och du kommer aldrig få något rätt svar utifrån någon annans erfarenhet.

  • Anonym (Jag)
    Sun 22 Mar 2020 16:02
    #3

    Har du VUL inbokat?

  • Sun 22 Mar 2020 16:57
    #4

    Kan bara hålla med Anna ovan. Jag har haft flera missfall, men även blött rejält som gravid och sen fått barn så man vet inte förrän man gjort VUL.

  • Sun 22 Mar 2020 17:29
    #5

    Tack för svar. Ja jag ska få komma på vul imorgon, känner mig inte så hoppfull. Det enda konstiga är att gravtesten bara blivit tydligare och tydligare. Tog två idag och dom är superstarka och blev det direkt inom en minut.

  • Anonym (Jag)
    Sun 22 Mar 2020 19:59
    #6
    Lbd90 skrev 2020-03-22 17:29:49 följande:

    Tack för svar. Ja jag ska få komma på vul imorgon, känner mig inte så hoppfull. Det enda konstiga är att gravtesten bara blivit tydligare och tydligare. Tog två idag och dom är superstarka och blev det direkt inom en minut.


    Du kan ju ha en blödning som inte är missfall, men vad skönt att dem tar emot dig redan imorgon så du slipper oroa dig! 
  • Anonym (Jag)
    Sun 22 Mar 2020 20:00
    #7
    Lbd90 skrev 2020-03-22 17:29:49 följande:

    Tack för svar. Ja jag ska få komma på vul imorgon, känner mig inte så hoppfull. Det enda konstiga är att gravtesten bara blivit tydligare och tydligare. Tog två idag och dom är superstarka och blev det direkt inom en minut.


    Du kan ju ha en blödning som inte är missfall, men vad skönt att dem tar emot dig redan imorgon så du slipper oroa dig! 
  • Mon 23 Mar 2020 22:59
    #8

    Det var missfall. Kände det redan igårkväll egentligen , det blev liksom tomt på nå vis..

    känns så himla surt nu när fertilitetsklinikerna stängt ned, och säkert kommer vara stängda tills i höst :(

Svar på tråden Blödningar eller missfall?