• Anonym (Lo)

    Namn kombnation

    Tilltalsnamnet ska vara Anton. Undrar hur ni hade placerat det tillsammans med Carl och Johan? Ex Anton Carl Johan, eller Carl Johan Anton

  • Svar på tråden Namn kombnation
  • Kusinen

    Jag tycker att det är snyggast med Carl Johan Anton. Men det är mest praktsikt och smidigast att ha tilltalsnamnet först.

    Så Anton Carl Johan hade jag valt.

    Man säger så extremt sällan alla namnen samtidigt att den praktiska aspekten är mycket viktigare.

  • Mint

    Alltid tilltalsnamnet först, tycker jag. Det underlättar.

    Så, Anton Carl Johan i så fall.

  • Anonym (D)

    Anton Carl Johan. Tilltalsnamnet först. Tycker det är mycket märkligt att inte sätta det först och det verkar även krångligt.

  • Anonym (Jenny)

    Carl Johan Anton låter bättre, men jag tycker också att ni borde köra med Anton Carl Johan. Det är mycket mer praktiskt.

    Jag har flyttat utomlands och jag får ständigt post adresserat till mitt första förnamn istället för mitt tilltalsnamn (som är det sista av mina förnamn) för att det är så dom gör här. Det är ju ingen stor grej. Inget jag lider av, men det hade varit mer praktiskt att ha tilltalsnamnet först.

  • Themis
    Anonym (D) skrev 2020-03-22 12:47:59 följande:

    Anton Carl Johan. Tilltalsnamnet först. Tycker det är mycket märkligt att inte sätta det först och det verkar även krångligt.


    Det är ibland praktiskt att inte ha tilltalsnamnet först.

    För då vet man att när någon sätter fel förnamn på brevet så är det reklam- bara att kasta i brasan med en gång.
    Never mind leg day. Don't skip brain day. /Themis
  • fluu

    Tilltalsnamnet först är enklast, så Anton Carl Johan.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • trollhona

    Om tilltalsnamnet ska vara Anton bör det vara först.
    I övrigt tycker jag ordningen ska vara Anton Carl Johan, det ser snyggt ut i alfabetisk ordning.

Svar på tråden Namn kombnation