• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad föredrar du: katt eller hund?
  • Aniiee

    Med tanke på att jag (än så länge...) har 3 hundar och 0 katter så kan de flesta nog gissa mindre än 3 gänger vad jag röstade på.


    I have a growing lack of disgust for you
  • erikaABC
    Aniiee skrev 2020-03-22 21:23:40 följande:

    Med tanke på att jag (än så länge...) har 3 hundar och 0 katter så kan de flesta nog gissa mindre än 3 gänger vad jag röstade på.


    katt? eftersom det är det du saknar...
  • Anonym (Kattmänniska)
    erikaABC skrev 2020-03-22 22:54:46 följande:

    ok, varför?


    Det framgår i mitt nick.
  • Deceree1

    Jag har haft hund ( schäfer) i 35 år och har sett mig själv som en enbart hundmänniska.

    Jag har väl inte haft några större känslor för katter och har tyckt att hundar är det som gäller för mig.

    Det självklara valet.

    Men! I December tog jag över en Devon Rex av min syster eftersom den här katten och hennes andra katt bråkade jämt.

    Och nu, ja alltså, jag är så kär i denna lilla goa katten att det inte går att beskriva.

    Hon är helt underbar. Jag trodde faktiskt inte att jag kunde bli så kär i en katt.

    Hunden älskar henne oxå.

    Hade nån sagt till mig för ett år sen att jag skulle skaffa katt så hade jag avfärdat det o sagt: katt!!

    Är du inte klok, jag är hundmänniska!!!

    Men där ser man hur det kan bli :))))

  • Anonym (ace)

    Jag behöver båda arterna i mitt liv.

    Jag har nog mer utbyte an hunden, men den kräver så mycket resurser (tid, pengar, utrymme i sängen, stimulans och aktivering osv...).
    Katterna klarar sig ganska bra själva, de behöver bara bra mat, rena lådor och ca 15 min lek 2-3ggr/dag för att vara nöjda. Betydligt billigare i drift, och de tre katterna hoggar definitivt mindre än halva sängen... Och det gör mindre ont när katterna tar en promenad tvärs över mig än när min 60-kg hund gör det.

  • Gizmo

    Hund, då jag är hundvakt/dagmatte varje dag.
    Det är trevligt att gå långpromenader när det är fint väder. 

Svar på tråden Vad föredrar du: katt eller hund?