• fiffil­isa
    Sun 22 Mar 2020 22:25
    278 visningar
    1 svar
    1
    278

    Hur komma över män?

    Tror det är omöjligt. Kommer aldrig kunna leva med en man, lita på, respektera eller uppskatta en. Eftersom min hjärna associerar det till direkt fara, i princip. Alltså jag har ju inte någon fobi för dem, bara ett djupt förakt. Hur arbetar man bort det? Jag tycker män kan vara skitbra och så men... på djupet skär det sig. Attraheras dock av dem men inte psykiskt/själsligt/emotionellt . Eller jo det gör jag men finns en oerhört stor misstro mot dem. Känns mer som att de är dom som behöver bevisa sin värdighet för mig än att jag ska behöva "jobba bort" nåt. Jag har ju goda anledningar till att känna som jag känner liksom... det är ju bättre att JAG är hemsk än att DOM är det (för alla). Det är min logik iallafall. "Never trust a man" är ett motto jag lever efter också.. Värt att bry sig om och bli snällare mot män eller är det bara "dumheter" , vad tycker ni? Ska jag bli en snäll, korkad mes som riskerar att bli våldtagen, misshandlad mm. Eller ska jag bli en iskall psycho queen och göra mospannkaka av dem? Vad tycker ni gott folk? Vad är bäst?

  • Svar på tråden Hur komma över män?
  • Mon 23 Mar 2020 11:09
    #1

    Tänker inte komma med nåt klichéartat "Du har bara inte träffat RÄTT än", för jag känner igen mej och blir ledsen när jag läser ditt inlägg... Jag kommer aldrig bygga upp ett hopp kring någons löften igen, bara för att ännu en gång få bekräftat att jag aldrig var bra nog och att jag är en idiot som kan få för mej nåt annat. 
    Så det är lätt att börja hata alla män när man bara har erfarenhet av hur en eller flera röviga män beter sig. Men innerst inne vet vi båda att det inte är särskilt logiskt att basera sin åsikt kring hela manssläktet på ett fåtal individer. Mitt råd är att försök bygga upp ett rikt liv utan att basera det på hur välfungerande kärleksliv du har. Omge dej med folk som du tycker om och som verkligen bryr sig om dej, satsa på djupa vänskaper, inse hur värdefull du är och skaffa dej en fuckboy eller en riktigt bra vibrator :) 

Svar på tråden Hur komma över män?