• Mon 23 Mar 2020 06:50
    1432 visningar
    20 svar
    20
    1432

    Är verkligen den dyraste vagnen den bästa vagnen ?

    Hej!

    Jag har en fråga och undrar lite hur ni tänker ?

    Som rubriken lyder , är verkligen den dyraste vagnen den bästa? Eller går det lika bra med en vagn från jollyroom tex för ett par tusen mindre ? Är det en ekonomisk fråga eller en status fråga liksom?

  • Svar på tråden Är verkligen den dyraste vagnen den bästa vagnen ?
  • Anonym (C)
    Mon 23 Mar 2020 06:55
    #1

    Dyrast behöver inte vara bäst, det finns många bra i mellanpriskklassen. Håll dig däremot borta från de billigaste vagnarna. Typ såna här 3-i-en. www.barnvagnar-webbutik.com/product/lirdo-kombi-3-in-1-barnvagn-18&gclid=Cj0KCQjwmdzzBRC7ARIsANdqRRm7HR8gA3aUPLJX9YM_kCLEMDK8rtW7tKf7MRl-458Ew-l69kr3jccaAhWGEALw_wcB

  • Gameof­throne­s
    Mon 23 Mar 2020 08:09
    #2
    Angelcar skrev 2020-03-23 06:50:37 följande:

    Hej!

    Jag har en fråga och undrar lite hur ni tänker ?

    Som rubriken lyder , är verkligen den dyraste vagnen den bästa? Eller går det lika bra med en vagn från jollyroom tex för ett par tusen mindre ? Är det en ekonomisk fråga eller en status fråga liksom?


    Jag köpte en på Blocket, den höll till alla mina tre köpte den gör 1.800kr. kombivagn liggandes och sittandes, fick solskydd, regnskydd, pump, småsaker till vagnen. 
    Det var en Emmaljunga. från 2000- talet. gammal,

    Jag tänkte på stora, behändiga, stadiga, hjul för vi har olika årstider, småhjul suger i vinter och slask. 
    Jag skulle aldrig lägga ut på en dyr vagn. 
    Tänk på funktionen, hjulen, vad ska du använda vagnen till förutom barnet i . Är den för kunna packa smidigt? Har du bil? vad är behändigast för dig.
  • Anonym (H)
    Mon 23 Mar 2020 08:12
    #3

    Verkligen inte! Det beror helt på vad du har för behov och vad just din familj behöver. Vi köpte Emmaljunga Viking för den är smal (bra i stadsmiljö), lätt (bra då vi inte har hiss) och det var även deras billigare vagn! Hade aldrig köpt något för över 10.000kr som vissa slänger ut.. Helt sjukt.

  • Anonym (Idefi­x)
    Mon 23 Mar 2020 08:51
    #4

    Jag fick en gratis gammal Emmaljunga av en kollega och satte in 10 000 på sparkonto till vårt barn istället då. Den var bra till att ta sig igenom första slaskvintern. På våren köpte jag en begagnad Teutonia på Blocket, var mycket nöjd med den.

    Jag bryr mig inte om vad vissa anser är status, en vagn används så kort tid ändå men kan få ganska trist slitage och spillolyckor kan hända.

    Jag tyckte det kändes bättre att börja spara till vårt barn.

  • Gameof­throne­s
    Mon 23 Mar 2020 10:40
    #5
    Anonym (Idefix) skrev 2020-03-23 08:51:34 följande:

    Jag fick en gratis gammal Emmaljunga av en kollega och satte in 10 000 på sparkonto till vårt barn istället då. Den var bra till att ta sig igenom första slaskvintern. På våren köpte jag en begagnad Teutonia på Blocket, var mycket nöjd med den.

    Jag bryr mig inte om vad vissa anser är status, en vagn används så kort tid ändå men kan få ganska trist slitage och spillolyckor kan hända.

    Jag tyckte det kändes bättre att börja spara till vårt barn.


    Håller med dig där. Många anser att det är en status grej. Jag gjorde likadant som du =) kul och se nån som tänker just så.
  • Mon 23 Mar 2020 11:39
    #6

    Nejdå. Alla har ju dessutom olika behov. Vi köpte en 4ME billighetsvagn när vi skulle få dottern och den var jättebra och höll dessutom så pass bra att vi kunde sälja vidare den sedan för en okej peng. Kompisen köpte en lite dyrare brio-vagn, men upptäckte att den inte alls gick att köra på grusvägarna ute hos henne. Den vagnen köpte vi sen och den var också bra och smidig att ha i stan.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Gameof­throne­s
    Mon 23 Mar 2020 12:13
    #7

    Kommer du åka kommunalt då tycker jag själv satt du ska ha en stadig vagn. När jag åkte mkt kommunalt med mina ban när dem va små. Så var det många som hade bra märke men väldigt ostadiga, hade en förmåga och välta om deras banvagn stod på fel sätt. 

  • Gameof­throne­s
    Mon 23 Mar 2020 12:13
    #7

    Kommer du åka kommunalt då tycker jag själv satt du ska ha en stadig vagn. När jag åkte mkt kommunalt med mina ban när dem va små. Så var det många som hade bra märke men väldigt ostadiga, hade en förmåga och välta om deras banvagn stod på fel sätt. 

  • Mon 23 Mar 2020 13:09
    #8

    Hm kollektivtrafik åker jag väldigt väldigt sällan, vi har bil och bor i ett litet samhälle , vi har däremot hund och gillar att vara ute och gå.. vi gillar att vara i naturen och så ...

    vi har fått en vagn , beemoo från jollyroom den ser suverän ut, stora hjul och verkar vara bra , har läst lite om den och det skrivs bra om den. men tänkte om det är någon som har facit i hand .. tänker mer om folk köper dessa Emmaljunga vagnar för 12000 för status eller om dom verkligen är värd sina pengar .. och att dom ganska billiga ( som vi har fått ) är mindre bra ..

    Jag bryr mig inte om status verkligen , för jag tycker den är fin som vi har fått .. utan för mig handlar det om säkerhet , vill ju min lilla bebis ska ligga säkert ..

  • Anonym (Olika­)
    Mon 23 Mar 2020 13:20
    #9
    Anonym (Idefix) skrev 2020-03-23 08:51:34 följande:

    Jag fick en gratis gammal Emmaljunga av en kollega och satte in 10 000 på sparkonto till vårt barn istället då. Den var bra till att ta sig igenom första slaskvintern. På våren köpte jag en begagnad Teutonia på Blocket, var mycket nöjd med den.

    Jag bryr mig inte om vad vissa anser är status, en vagn används så kort tid ändå men kan få ganska trist slitage och spillolyckor kan hända.

    Jag tyckte det kändes bättre att börja spara till vårt barn.


    Det där är ju ändå väldigt olika. Att man använder vagn en kort tid alltså. Min man och jag köpte en dyr Bugaboo Donkey 2013. Vi betalade 12000 kr för den då. Sen dess har vi fått ett barn vartannat år och vagnen har följt med genom alla år (fyra barn och åtta år totalt). Vi har precis sålt den nu och fick 7000 kr för den. Då var den ganska sliten förstås, men fortfarande i gott funktionellt skick. Så vi känner att det blev en grym affär i slutändan! Femtusen kronor kostade vagnen oss alltså för åtta års användning. Och nu har en annan familj glädje av den. Det tycker jag är en bra deal :)
Svar på tråden Är verkligen den dyraste vagnen den bästa vagnen ?