• Anonym (*L*)
    Wed 25 Mar 2020 07:05
    3404 visningar
    41 svar
    41
    3404

    Hur funkar nätdejting för dig?

    Loggar du in på dejtsajten och möter en Öken, eller en Oas?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur funkar nätdejting för dig?
  • Anonym (Kvinn­a)
    Wed 25 Mar 2020 07:40
    #1

    Jag får många mail trots ingen bild, men nätdejting funkar inte ändå för mig, får bara mail från konstiga män.

  • Wed 25 Mar 2020 07:57
    #2

    Man 50 år.

    Jag får sällan vare sig besök på profil eller meddelanden, men dom gånger jag får meddelanden leder det oftast till någonting, åtminstone en fika, ibland mycket mer än så.
    Jag skickar själv bara välformulerade meddelanden till utvalda kvinnor - men får nästan aldrig svar.

  • Wed 25 Mar 2020 08:37
    #3

    Man 55, får ofta meddelanden från kvinnor. Just nu har jag lite svårt att hinna svara, men till helgen ska jag nog hinna med det.
    Många kvinnor trycker bara på "gilla", "kram" eller "like" knappen. Ofta svarar jag då, om inte kvinnan bor för långt bort.

  • Anonym (50 plus)
    Wed 25 Mar 2020 09:54
    #4
    Nicke989 skrev 2020-03-25 08:37:13 följande:

    Man 55, får ofta meddelanden från kvinnor. Just nu har jag lite svårt att hinna svara, men till helgen ska jag nog hinna med det.

    Många kvinnor trycker bara på "gilla", "kram" eller "like" knappen. Ofta svarar jag då, om inte kvinnan bor för långt bort.


    Vilken dejtingsida använder du?
  • Wed 25 Mar 2020 10:25
    #5
    Anonym (50 plus) skrev 2020-03-25 09:54:34 följande:
    Vilken dejtingsida använder du?
    elitsinglar och match
  • Anonym (..)
    Wed 25 Mar 2020 10:42
    #6

    Använder inte nätdejting. Vi kvinnor behöver knappast det, vi får ligga ändå.

  • Dr Börje
    Wed 25 Mar 2020 10:46
    #7
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-03-25 07:40:50 följande:

    Jag får många mail trots ingen bild, men nätdejting funkar inte ändå för mig, får bara mail från konstiga män.


    Jag nätdejtar inte (dejtar inte öh) men är intresserad av att följa det här fenomenet. På vilket sätt är de män som kontaktar dig konstiga? Vad skriver dom? Läste ett annat inlägg här från en man (Pinotage)  som påstår sig skriva seriösa och välgenomtänkta meddelanden till utvalda kvinnor men han får likförbannat inga svar. Så hur skall ett meddelande till dig se ut för att du skall notera det och även svara?
  • Martin­etto
    Wed 25 Mar 2020 11:14
    #8

    Lade ner mycket arbete på min profil. Bra bilder, genomtänkt text och fick jättemånga mail dagligen. Av de så var kanske några enstaka tillräckligt intressanta för att gå vidare med.


    Jag tror på att inte vara brevvän utan träffas så snabbt som möjligt för att se hur man är egentligen. Helst inom en vecka.


    Har träffat några och träffar för närvarande en förtjusande kvinna sedan någon månad för att se om det är "vi".

  • Anonym (Liv)
    Wed 25 Mar 2020 11:31
    #9

    Blir överöst med Mail/meddelanden och har fått lägga ner mycket tid på att sålla ut guldkornen. Just nu dejtar jag bara en man sedan fyra månader!

  • Anonym (Kvinn­a 42)
    Wed 25 Mar 2020 11:49
    #10

    Har nyligen reggat mig på GoodOne, först som gratis. Hade fått 128 likes och betalade för att kolla vilka dessa var. När jag hade rensat bort alla under 35 (stort antal i 20-åårsåldern) och pga stort geografiskt avstånd (min senare relation kraschade pga detta) så var det ca 20 kvar. Så stort antal likes betyder egentligen inte så mycket. Jag är inte kräsen, men vill träffa en person som bor nära och är i min egen ålder. Av de 20 resterande var det ca 5 som verkade ha ungefär samma intressen och värderingar som mig själv. Några föll bort pga att han skrivit att han inte sökte något seriöst (det gör jag). Ingen av de kvarvarande ledde till något. Inte ens en dejt. Så det är svårt att hitta rätt eller ens någon som verkar intressant.

Svar på tråden Hur funkar nätdejting för dig?