• Anonym (*L*)
    Wed 25 Mar 2020 07:05
    3405 visningar
    41 svar
    41
    3405

    Hur funkar nätdejting för dig?

    Loggar du in på dejtsajten och möter en Öken, eller en Oas?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur funkar nätdejting för dig?
  • Anonym (Kvinn­a)
    Wed 25 Mar 2020 17:39
    #11
    Dr Börje skrev 2020-03-25 10:46:58 följande:

    Jag nätdejtar inte (dejtar inte öh) men är intresserad av att följa det här fenomenet. På vilket sätt är de män som kontaktar dig konstiga? Vad skriver dom? Läste ett annat inlägg här från en man (Pinotage)  som påstår sig skriva seriösa och välgenomtänkta meddelanden till utvalda kvinnor men han får likförbannat inga svar. Så hur skall ett meddelande till dig se ut för att du skall notera det och även svara?


    Frågor om jag är singel, vad jag är ute efter, om jag har en fetisch för fötter, vad jag gillar inom sex osv... sen får man ju normala mail också, en som ville vi skulle chatta och lära känna varandra, trevligt tänkte jag. Men chattandet dog ut i princip direkt. Han ställde inga motfrågor och var kort i sina svar. Och då var det ändå han som vill vi skulle lära känna varann? Fattar ingenting. Andra tycker att man ska blocka dem om man inte är intresserad, blir sura om man inte svarar och säger man ska blocka om man inte är intresserad. En annan kille skrev jag ett skämtsamt mail till, han blockade mig på en gång. Jag tycker blocka är oerhört barnsligt. Ja finns många skumma människor på dejtingsajter. Jag har tagit en paus från det nu, orkar inte med.
  • Anonym (Singe­l)
    Thu 26 Mar 2020 09:29
    #12

    Kvinna 50

    Det funkar väldigt dåligt. Medlem på många dejtingsidor, får sällan matching.
    Kan chatta en stund, men det blir inget mera.

    På BC fick jag tusentals svar, men svårt att hitta någon seriös där.

  • Thu 26 Mar 2020 12:30
    #13
    Anonym (Singel) skrev 2020-03-26 09:29:38 följande:

    Kvinna 50

    Det funkar väldigt dåligt. Medlem på många dejtingsidor, får sällan matching.
    Kan chatta en stund, men det blir inget mera.

    På BC fick jag tusentals svar, men svårt att hitta någon seriös där.


    Det behövs mycket engagemang från bådas sida för att hålla en chatt igång på en dejtingsida. Upplever du det som att männen ger dålig respons ? Faller det bara platt till marken eller vad händer? När du skriver en stund - pratar vi då 10 minuter eller en månad ?
    Jag blir nyfiken - för jag har haft väldigt intensiva chattar en hel kväll - och så försvinner hon bara för att aldrig höra av sig eller svara mer. Jag har också hållt chattar igång i månader utan att komma till en fika...... 
  • Thu 26 Mar 2020 12:40
    #14
    Anonym (Singel) skrev 2020-03-26 09:29:38 följande:

    Kvinna 50

    Det funkar väldigt dåligt. Medlem på många dejtingsidor, får sällan matching.
    Kan chatta en stund, men det blir inget mera.

    På BC fick jag tusentals svar, men svårt att hitta någon seriös där.


    Vilka dejtingsidor använder du?
  • Thu 26 Mar 2020 13:35
    #15

    Jag måste skriva först men det funkar för det mesta bra.

  • Spacem­an
    Thu 26 Mar 2020 14:06
    #16

    Antal meddelanden: Inga

    Besök: en handfull i veckan max.

    Svar på meddelanden: 10 - 20 %

    Matchningar: under 1 %

    Faktiska dejter: Inga

    Så ibland undrar man vad man betalar för. Månaderna och åren går och det känns som att man kollat in alla kvinnor på 30 mils pendlingsavstånd.

    Önskar att det fanns en blinddejt-sida där man reggade sig med bank-id och fick en dejt med nån som matchar på ett ställe som passar båda. De kan givetvis inte garantera något resultat, men så man får nåt för pengarna...

  • Thu 26 Mar 2020 14:18
    #17
    Spaceman skrev 2020-03-26 14:06:22 följande:

    Antal meddelanden: Inga

    Besök: en handfull i veckan max.

    Svar på meddelanden: 10 - 20 %

    Matchningar: under 1 %

    Faktiska dejter: Inga

    Så ibland undrar man vad man betalar för. Månaderna och åren går och det känns som att man kollat in alla kvinnor på 30 mils pendlingsavstånd.

    Önskar att det fanns en blinddejt-sida där man reggade sig med bank-id och fick en dejt med nån som matchar på ett ställe som passar båda. De kan givetvis inte garantera något resultat, men så man får nåt för pengarna...


    Låter som att du beskriver "good ones"
  • Anonym (gift)
    Thu 26 Mar 2020 14:33
    #18

    då när jag nätdejta så fick jag ca 15 brev
    valde ut 2 st som var intresant
    då jag dejta parallet med
    den första så beslutade vi att avsluta den datingsidan.
     jag öppnade en feiksida  på datingsidan och efter en vecka så såg jag att hon hade loggat in igen och var aktiv med mer bilder etc
    trots att vi var kontakt med varandra. så jag avsluta det
    så jag satsa mer på den andra tjejen så nu har vi varit gifta 1 år o tilsammans  i 3 år

  • Martin­etto
    Thu 26 Mar 2020 16:00
    #19
    Spaceman skrev 2020-03-26 14:06:22 följande:

    Antal meddelanden: Inga

    Besök: en handfull i veckan max.

    Svar på meddelanden: 10 - 20 %

    Matchningar: under 1 %

    Faktiska dejter: Inga

    Så ibland undrar man vad man betalar för. Månaderna och åren går och det känns som att man kollat in alla kvinnor på 30 mils pendlingsavstånd.

    Önskar att det fanns en blinddejt-sida där man reggade sig med bank-id och fick en dejt med nån som matchar på ett ställe som passar båda. De kan givetvis inte garantera något resultat, men så man får nåt för pengarna...


    Jag använde(r) Happy Pancake och tycker det funkar. Sedan kan det absolut vara så att det finns geografiska skillnader.
    Enligt min erfarenhet så är en profil en sida där man ?säljer? sig. Du måste skapa ett intresse för just dig, göra dig unik på ett positivt sätt.
    Finns inget tråkigare med intetsägande text och ?kontakta mig om du vill veta mer?, inga bilder, eller ännu värre, en bild tagen av datorns kamera. Då om någon gång så ser man trött och glåmig ut.
    Jag har testat att skriva men försvinner i mängden så har förlitat mig helt på min profil.
    Pratade med mitt ex (vi har en väldigt god relation) och hon drunknade i ?förslag? från gifta män som ville ha någon vid sidan om, kåta 20-åringar och män som uppenbarligen inte hade bemödat sig att läsa hennes presentation.

  • Fri 27 Mar 2020 20:48
    #20

    Det funkar jättebra.


    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
Svar på tråden Hur funkar nätdejting för dig?