• Anonym (C)
    Wed 25 Mar 2020 10:45
    1246 visningar
    54 svar
    54
    1246

    Semesteridéer i Coronatider

    Hejsan!
    Skriv alla era idéer på semesteraktiviteter med barn den här sommaren när allmänna bassänger är stängda, restauranger mm och man inte kan resa någonstans. 

    T ex:
    picknickar


    utflykter i närområdet med medhavd mat
    simma i hav och sjö (förhoppningsvis inte förbjudet)
    sporta med barnen
    leka med kompisar (på avstånd??)
  • Svar på tråden Semesteridéer i Coronatider
  • Anonym (Hanna­)
    Wed 25 Mar 2020 10:57
    #1

    Hyr ett hus eller en stuga i ett område ni inte varit i förut. Vi ska hyra hus i Dalarna och vandra i sälen.

  • Gameof­throne­s
    Wed 25 Mar 2020 10:59
    #2

    Jag vet inte faktiskt, skulle vilja ge barnen en glatt minne utan coronasnack,
     
    -Gröna Lund? Men då är det mkt trängsel i kö--- avstånd...

    -Mkt picknick utomhusbad skulle inte vara så farligt?

    Vi har husdjur så vi kommer vara hemma i sommar det bestämde vi rätt tidigt i år. 

    -Mina barn kommer väl göra agility med hundarna och kaninerna i skogen, det brukar göras så oftast så mkt som möjligt.

    - Sommarpyssel? Kanske sätta barnen i arbete i sommarstugan, måla huset med oss? Göra nått kul av det dem har en en varsin sovstuga grabbana ett hus delat i två rum. Dem kan planera, ha önskemål hur deras sovstuga ska se ut? Tänkte eventuellt ta med deras kompisar kanske campa nånstans, fiska, 

  • Anonym (C) Trådstartaren
    Wed 25 Mar 2020 11:10
    #3
    Anonym (Hanna) skrev 2020-03-25 10:57:47 följande:

    Hyr ett hus eller en stuga i ett område ni inte varit i förut. Vi ska hyra hus i Dalarna och vandra i sälen.


    Bra idé, men vi som bor i Stockholm rekommenderas inte att resa utanför Stockholm om jag har förstått saken rätt...
    Gameofthrones skrev 2020-03-25 10:59:21 följande:

    Jag vet inte faktiskt, skulle vilja ge barnen en glatt minne utan coronasnack,
     
    -Gröna Lund? Men då är det mkt trängsel i kö--- avstånd...

    -Mkt picknick utomhusbad skulle inte vara så farligt?

    Vi har husdjur så vi kommer vara hemma i sommar det bestämde vi rätt tidigt i år. 

    -Mina barn kommer väl göra agility med hundarna och kaninerna i skogen, det brukar göras så oftast så mkt som möjligt.

    - Sommarpyssel? Kanske sätta barnen i arbete i sommarstugan, måla huset med oss? Göra nått kul av det dem har en en varsin sovstuga grabbana ett hus delat i två rum. Dem kan planera, ha önskemål hur deras sovstuga ska se ut? Tänkte eventuellt ta med deras kompisar kanske campa nånstans, fiska, 


    Gröna Lund har skjutit upp sitt öppnande, säkert även Liseberg. Jag gissar att de inte kommer att kunna ha öppet denna sommar om det fortsätter såhär...

    Campa var en bra idé!
  • Anonym (K)
    Wed 25 Mar 2020 11:24
    #4
    Anonym (C) skrev 2020-03-25 11:10:39 följande:

    Bra idé, men vi som bor i Stockholm rekommenderas inte att resa utanför Stockholm om jag har förstått saken rätt...Gröna Lund har skjutit upp sitt öppnande, säkert även Liseberg. Jag gissar att de inte kommer att kunna ha öppet denna sommar om det fortsätter såhär...

    Campa var en bra idé!


    Anonym (Hanna) skrev 2020-03-25 10:57:47 följande:

    Hyr ett hus eller en stuga i ett område ni inte varit i förut. Vi ska hyra hus i Dalarna och vandra i sälen.


    Låt Dalarna vara, snälla! Vi klarar oss hyfsat hittills men när alla ska mysa i idyllen så kommer det ju gå käpprätt. Hittills är det mest fjällturister som belastar vården med coronafall här. När turisterna ska in på affärer sprider de/ni ju smittan till vårt län. Alltså, nej!
  • Anonym (.)
    Wed 25 Mar 2020 11:36
    #5

    Glöm det där med att storstadsbor ska fly ut på landet!
    Vi vill inte ha hit era smittor!

    Ska man undvika alla onödiga resor innebär det också att man inte ska campa. O n ö d i g   r e s a.
    Det kommer inte bli det minsta roligt att bo i storstäderna i sommar. Det kommer att bli påfrestande.

    Jag är riktigt glad att jag bor på landsbygden idag. Bodde i en av storstäderna innan så jag fattar verkligen vad som väntar er. Vet ni vad jag tror? Att fler faktiskt kommer att flytta ut på landet när allt är över. Inte bara pga Corona utan av många olika skäl som de funderat länge på men att coronan är det som gör att de vågar ta steget.

  • Gameof­throne­s
    Wed 25 Mar 2020 11:53
    #6
    Anonym (C) skrev 2020-03-25 11:10:39 följande:
    Bra idé, men vi som bor i Stockholm rekommenderas inte att resa utanför Stockholm om jag har förstått saken rätt...
    Gameofthrones skrev 2020-03-25 10:59:21 följande:

    Jag vet inte faktiskt, skulle vilja ge barnen en glatt minne utan coronasnack,
     
    -Gröna Lund? Men då är det mkt trängsel i kö--- avstånd...

    -Mkt picknick utomhusbad skulle inte vara så farligt?

    Vi har husdjur så vi kommer vara hemma i sommar det bestämde vi rätt tidigt i år. 

    -Mina barn kommer väl göra agility med hundarna och kaninerna i skogen, det brukar göras så oftast så mkt som möjligt.

    - Sommarpyssel? Kanske sätta barnen i arbete i sommarstugan, måla huset med oss? Göra nått kul av det dem har en en varsin sovstuga grabbana ett hus delat i två rum. Dem kan planera, ha önskemål hur deras sovstuga ska se ut? Tänkte eventuellt ta med deras kompisar kanske campa nånstans, fiska, 


    Gröna Lund har skjutit upp sitt öppnande, säkert även Liseberg. Jag gissar att de inte kommer att kunna ha öppet denna sommar om det fortsätter såhär...

    Campa var en bra idé!
    Åhh, Nu vet jag det med Gröna Lund, som du säger så har Liseberg det nog med. 

    Känner att nått måste vi göra hade planer och åka hem till USA och Asien. Kört...

    Campa är superkul!! =)
  • Anonym (G)
    Wed 25 Mar 2020 17:13
    #7

    Vi stannar hemma

  • Anonym (gg)
    Wed 25 Mar 2020 17:16
    #8

    Min familj har flera stugor i Norrland, långt från annan befolkning. Har faktiskt lust att åka dit nu (utan att smitta någon, mat kan man till stor del ta med, produkter som är färskvaror kan min mor ta dit i förväg)

    Problemet är väl att det inte finns nät, så då måste man iväg minst en gång/dag för barnens skola, så just det blir lite svårt.

  • Thu 26 Mar 2020 06:40
    #9
    +1

    Årets semester blir tälta i trädgården, naturen dagsutflykter och fricamping med husvagnen.

    Lite rensa ut hemma projekt, sortera upp, spela brädspel, snickra ihop någon koja.

    Umgås med barnen helt enkelt.

    Hålla oss ifrån folk.

    Skippa att åka "hem" till släktstugan och ev dra med sig/på sig smitta. Blir en kravlös sommar tänker jag

  • Anonym (. 2)
    Thu 26 Mar 2020 07:14
    #10
    Anonym (gg) skrev 2020-03-25 17:16:39 följande:
    Min familj har flera stugor i Norrland, långt från annan befolkning. Har faktiskt lust att åka dit nu (utan att smitta någon, mat kan man till stor del ta med, produkter som är färskvaror kan min mor ta dit i förväg)

    Problemet är väl att det inte finns nät, så då måste man iväg minst en gång/dag för barnens skola, så just det blir lite svårt.
    Till STOR del?
    Hur får din mor tag på färskvaror?
    Det innebär att du kommer att komplementshandla.

    Tankefel här, du inser det va?

    Vad ger dig rätten att riskera att smitta andra på helt andra håll i Sverige?
Svar på tråden Semesteridéer i Coronatider