• Anonym (a)
    Wed 25 Mar 2020 14:08
    1517 visningar
    40 svar
    40
    1517

    Precis fått reda på att jag blivit polisanmäld-när blir jag kontaktad av polisen?

    Fick som sagt reda på polisanmälan via socialtjänsten då det samtidigt skrevs en orosanmälan på våra barn. Jag har inte hört något från polisen och vet inte vad jag är anmäld för. Anmälan gjorde ibörjan av mars. Hur lång tid kan det ta innan någon kontaktar mig?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-03-25 14:32
    Jag har diarienumret på anmälan(stod på orosanmälan) kan jag på så sätt få ut information om anmälan trots att jag är misstänkt?

  • Svar på tråden Precis fått reda på att jag blivit polisanmäld-när blir jag kontaktad av polisen?
  • Anonym (Flera år)
    Wed 25 Mar 2020 14:10
    #1

    Gäller anmälan barn? Isåfall ska det vara klart inom 3 månader har jag för mig om. Om inte så kan det ta allt ifrån några veckor till flera år tyvärr. Polisen är överbelastad med anmälningar.

  • Anonym (a) Trådstartaren
    Wed 25 Mar 2020 14:18
    #2
    Anonym (Flera år) skrev 2020-03-25 14:10:28 följande:

    Gäller anmälan barn? Isåfall ska det vara klart inom 3 månader har jag för mig om. Om inte så kan det ta allt ifrån några veckor till flera år tyvärr. Polisen är överbelastad med anmälningar.


    Han har polisanmält mig för någonting och polisen har i sin tur gjort en orosanmälan på mig pga dom uppgifter han lämnat.
  • Anonym (Flera år)
    Wed 25 Mar 2020 14:40
    #3
    Anonym (a) skrev 2020-03-25 14:18:25 följande:

    Han har polisanmält mig för någonting och polisen har i sin tur gjort en orosanmälan på mig pga dom uppgifter han lämnat.


    Så soc berättade att de fått in en orosanmälan från polisen?
  • Anonym (a) Trådstartaren
    Wed 25 Mar 2020 14:41
    #4
    Anonym (Flera år) skrev 2020-03-25 14:40:04 följande:
    Så soc berättade att de fått in en orosanmälan från polisen?
    Ja det gjorde dom. Dom hade antagit att polisen redan pratat med mig och att jag redan visste om det, det var därför det dröjde innan dom informerade mig.
  • Anonym (Flera år)
    Wed 25 Mar 2020 14:43
    #5
    Anonym (a) skrev 2020-03-25 14:41:51 följande:

    Ja det gjorde dom. Dom hade antagit att polisen redan pratat med mig och att jag redan visste om det, det var därför det dröjde innan dom informerade mig.


    Men du har väl fått reda på vad orosanmälan handlade om? För det står troligtvis i orosanmälan vad du blivit anmäld för.
  • Anonym (a) Trådstartaren
    Wed 25 Mar 2020 14:57
    #6
    Anonym (Flera år) skrev 2020-03-25 14:43:26 följande:
    Men du har väl fått reda på vad orosanmälan handlade om? För det står troligtvis i orosanmälan vad du blivit anmäld för.
    Nej det stod inte vad jag blivit anmäld för i orosanmälan. Han sa till polisen som han pratade med i telefon att jag var allvarligt psykiskt sjuk och därför gjordes en orosanmälan.  

    Socialsekreteraren skulle ta reda på mer information.
  • Anonym (a) Trådstartaren
    Wed 25 Mar 2020 14:57
    #7
    Anonym (Flera år) skrev 2020-03-25 14:43:26 följande:
    Men du har väl fått reda på vad orosanmälan handlade om? För det står troligtvis i orosanmälan vad du blivit anmäld för.
    Nej det stod inte vad jag blivit anmäld för i orosanmälan. Han sa till polisen som han pratade med i telefon att jag var allvarligt psykiskt sjuk och därför gjordes en orosanmälan.  

    Socialsekreteraren skulle ta reda på mer information.
  • Anonym (Em)
    Wed 25 Mar 2020 15:06
    #8

    Om du inte vet vad du blivit anmäld för är det omöjligt att säga när du blir kontaktad eller om du blir kontaktad. Om det inte något prioriterat kan det dröja 1,5 år, det är inte ovanligt.

  • Anonym (Em)
    Wed 25 Mar 2020 15:08
    #9
    Anonym (a) skrev 2020-03-25 14:57:32 följande:

    Nej det stod inte vad jag blivit anmäld för i orosanmälan. Han sa till polisen som han pratade med i telefon att jag var allvarligt psykiskt sjuk och därför gjordes en orosanmälan.  

    Socialsekreteraren skulle ta reda på mer information.


    Soc borde inte informera dig mer, det råder förundersökningssekretess och du har inte rätt att få reda på vad du är misstänkt för förrän du blir kallad på förhör.
  • Anonym (Flera år)
    Wed 25 Mar 2020 15:10
    #10
    Anonym (Em) skrev 2020-03-25 15:06:53 följande:

    Om du inte vet vad du blivit anmäld för är det omöjligt att säga när du blir kontaktad eller om du blir kontaktad. Om det inte något prioriterat kan det dröja 1,5 år, det är inte ovanligt.


    Det kan väl dröja längre än 1,5 år? Varför just 1,5 år?
Svar på tråden Precis fått reda på att jag blivit polisanmäld-när blir jag kontaktad av polisen?