• Wed 25 Mar 2020 14:16
    333 visningar
    7 svar
    7
    333

    MF - eller något annat?

    Hej! I måndags skulle jag gått in i V8. På morgonen hade jag en brun flytning och kring lunch klarrött blod med tillhörande mensvärk. Ställer mig i duschen några timmar senare, känner hur jag håller på att svimma, börjar kräkas, kan knappt stå upp för det gör så ont. Sambon får skjutsa mig till gynakuten. Där mäter de att jag har 35 grader i temp och ser att jag har rejäla kramper. Får morfinspruta i magen. Långsam släpper det värsta kramperna och jag slutar skaka. Får göra VUL och läkare säger att det inte finns några spår av en graviditet. De kan däremot så något litet vid den ena äggledaren som skulle kunna vara en cysta. De tar blodprover och ber mig återkomma om 48h för ett prov till. Ska dit kl 16.

    Såhär 35h senare blöder jag nästan inget, sjukt illamående, är svimfärdig, har ett blodtryck på 81/62 och har 35,9 i temp. Känner mig helt klubbad och fixar knappt att gå ut med hunden. Tog ett gravtest och det visar gravid 1-2 v. Tog ett test för 3 veckor sedan och då visade det gravid 3+.

    Vad tror ni - har jag fått ett missfall? Brukar ett missfall te sig på detta sätt? Cystan känns inte trolig då jag en vecka innan trolig befruktning spolades... kan det vara utomkvedshavandeskap?

    Vi har försökt bli gravida i drygt 2 år, precis genomgått fertilitetsutredning. Väntar nu på IVF...

  • Svar på tråden MF - eller något annat?
  • Wed 25 Mar 2020 14:37
    #1

    Låter tyvärr som ett missfall, men ett ganska brutalt ett.. Speciellt om din HCG nivå går ner så testen går från +3 till 1-2

    Har du någon efterkontroll inbokad?

  • Wed 25 Mar 2020 14:37
    #2

    Låter tyvärr som ett missfall, men ett ganska brutalt ett.. Speciellt om din HCG nivå går ner så testen går från +3 till 1-2

    Har du någon efterkontroll inbokad?

  • Wed 25 Mar 2020 14:51
    #3

    Har en tid om 1h för att mäta HCG igen...

  • Wed 25 Mar 2020 16:53
    #4
    Smilla1989 skrev 2020-03-25 14:51:05 följande:

    Har en tid om 1h för att mäta HCG igen...


    Hur gick det?
  • Wed 25 Mar 2020 21:24
    #5

    Fick tjata till mig ett VUL. Då såg de att jag hade något på den högra äggstocken/äggledaren som troligen varit/är ett ägg som fäst fel. Läkare informerade om att jag troligen kommer behöva ta bort äggstocken. Fått en ny tid för provning av HCG på lördag. Om värdet går ner, så klarar kanske kroppen detta själv...

    Förkrossad. Vi har försökt bli gravid i över 2,5år utan att något tagit sig. När det väl gör det så går det käpprätt åt H...

  • Wed 25 Mar 2020 21:33
    #6
    Smilla1989 skrev 2020-03-25 21:24:39 följande:

    Fick tjata till mig ett VUL. Då såg de att jag hade något på den högra äggstocken/äggledaren som troligen varit/är ett ägg som fäst fel. Läkare informerade om att jag troligen kommer behöva ta bort äggstocken. Fått en ny tid för provning av HCG på lördag. Om värdet går ner, så klarar kanske kroppen detta själv...

    Förkrossad. Vi har försökt bli gravid i över 2,5år utan att något tagit sig. När det väl gör det så går det käpprätt åt H...


    Så utomkveds alltså? Sånt kan gå riktigt illa vad jag förstått, i värsta fall vara livsfarligt va? :o ledsen att du råkat ut för detta, men skönt att du lever


     


    Ska ni ha IVF eller någonting?

  • Wed 25 Mar 2020 22:21
    #7

    Tack ?? Vi står i kön till IVF sedan en månad tillbaka. Så förhoppningsvis blir det en liten någon gång.

Svar på tråden MF - eller något annat?