• Anonym (Trött­)
    Wed 25 Mar 2020 15:54
    108 visningar
    10 svar
    10
    108

    Sur när han inte är inblandad i allt

    Har 1 barn med min nuvarande man och två barn med en pappa som inte existerar längre. Min nuvarande man och jag har bott ihop i 15 år och han har alltid bott tillsammans med mina två barn som alltid har bott med mig. Mina barn har aldrig sedan skilsmässan haft någon relation med sin pappa. Min man och mina barn har haft en jättebra relation han är deras fadersgestalt som de också säger till honom. Nu till problemet barnen är stora och har sina egna liv. Jag och barnen har rätt ofta kontakt och så kanske vi pratar om att vi ska träffas och äta middag i helgen och kanske hjälpa till med något eller att jag har lite som hastigast pratat med ett barn om att den vill fixa till i sitt rum på landet. Då kanske jag inte säger de här sakerna på en gång t ex det med att fixa var ju liksom ingen grej. Det är där hen bor på landet vill hen fixa till byta möbler så är det väl bara kul. Men inte, just det kom upp i helgen mitt barns sambo säger till min man att de ska ta med en större säng då har min man fräst och sagt något om att det är inte självklart och sambon säger att jag har sagt ok, jag kom inte först ihåg det men så var det ju att vi hade pratat om det för säkert ett år sedan. Sedan det här med att hjälpa till eller träffas att äta middag när det kommer upp då kan han aldrig säga vad kul då är det alltid besvärligt. Därför blir det lite så att jag drar mig för att säga saker eftersom när jag än säger några sådana här saker så blir han sur. Men konstigt är det när allt har fungerat när de bodde hemma varför ska det bli så här nu? Och så säger han att jag är rädd att säga ifrån till mina vuxna barn! Men det här är ju inga sådana saker. Ursäkta rörigt inlägg

  • Svar på tråden Sur när han inte är inblandad i allt
  • Anonym (Mamma­)
    Wed 25 Mar 2020 16:29
    #1
    +1

    Ja lite rörigt var det... Jag förstår inte, dina barn är vuxna och bor i eget hem? Då har din man inget att säga till om ifall de vill ha en ny säng t ex. Det är ju deras pengar!

    När det gäller middagar så kan jag dock förstå honom, klart han vill bli meddelad om det kommer folk på middag! Det spelar ingen roll om det är dina barn eller en arbetskamrat, sådant måste man faktiskt kommunicera kring. När de bodde hemma så var ni ju ett hushåll, självklart räknar man med att folk äter tillsammans, det är inget man dubbelkollar med varandra, men nu är de gäster i ert hem och då är det helt annorlunda.

  • Anonym (ooo)
    Wed 25 Mar 2020 16:45
    #2

    Lite svårt att läsa då du inte använder punkt alltför ofta. Det jag förstår är trots allt att han på något sätt blir avundsjuk? 

    Kan det vara så att han han upplever att du har mkt bättre kontakt och att han känner sig lite akterseglad ibland? Eller håller han bara på att gubbe till sig Flört

    Har du pratat med honom om detta? 

  • Anonym (Trött­) Trådstartaren
    Wed 25 Mar 2020 21:49
    #3
    Anonym (ooo) skrev 2020-03-25 16:45:34 följande:

    Lite svårt att läsa då du inte använder punkt alltför ofta. Det jag förstår är trots allt att han på något sätt blir avundsjuk? 

    Kan det vara så att han han upplever att du har mkt bättre kontakt och att han känner sig lite akterseglad ibland? Eller håller han bara på att gubbe till sig 

    Har du pratat med honom om detta? 


    Ja jag tror Nog att det här grundar sig i avundsjuka. Men varför kommer det nu när de inte bor hemma längre. Vänner som bara har gemensamma barn lever på ungefär samma sätt som oss men där finns aldrig de här sura minerna fast de mest har kontakt med en förälder, att allt ska vara så komplicerat. Ja vi har pratat men det går att inte bra då han inte förstår att han vad man ska säga är väldigt trångsynt.
  • Wed 25 Mar 2020 22:07
    #4
    Anonym (Trött) skrev 2020-03-25 21:49:54 följande:
    Ja jag tror Nog att det här grundar sig i avundsjuka. Men varför kommer det nu när de inte bor hemma längre. Vänner som bara har gemensamma barn lever på ungefär samma sätt som oss men där finns aldrig de här sura minerna fast de mest har kontakt med en förälder, att allt ska vara så komplicerat. Ja vi har pratat men det går att inte bra då han inte förstår att han vad man ska säga är väldigt trångsynt.
    Vad är hans egen förklaring till beteendet?
  • Anonym (Trött­) Trådstartaren
    Wed 25 Mar 2020 22:26
    #5
    Mortiscia80 skrev 2020-03-25 22:07:01 följande:

    Vad är hans egen förklaring till beteendet?


    Mest att jag är feg och inte vågar säga ifrån? Eller annars mest att det är så jobbigt att hjälpa till eller att träffas...
  • Wed 25 Mar 2020 22:35
    #6
    Anonym (Trött) skrev 2020-03-25 22:26:32 följande:
    Mest att jag är feg och inte vågar säga ifrån? Eller annars mest att det är så jobbigt att hjälpa till eller att träffas...
    Så det är därför han inte vill ha besök och hjälpa barnen med saker, det låter som han har blivit väldigt bekväm av sig? Jaja, så kan det ju vara förstås.

    Man kan ju vara väldigt rak och säga att du åtminstone kommer att umgås med dina barn och hjälpa dem så mycket du vill, han kan välja att delta eller låta bli. Vill han då inte vara delaktig i t ex en middag får han väl åka hemifrån några timmar då, äta på McDonalds eller nåt. Då kan han sitta där och tycka att det är så mycket bekvämare än att sitta i trevligt sällskap med god mat och lite skratt.
  • Anonym (Trött­) Trådstartaren
    Wed 25 Mar 2020 22:57
    #7
    Mortiscia80 skrev 2020-03-25 22:35:43 följande:

    Så det är därför han inte vill ha besök och hjälpa barnen med saker, det låter som han har blivit väldigt bekväm av sig? Jaja, så kan det ju vara förstås.

    Man kan ju vara väldigt rak och säga att du åtminstone kommer att umgås med dina barn och hjälpa dem så mycket du vill, han kan välja att delta eller låta bli. Vill han då inte vara delaktig i t ex en middag får han väl åka hemifrån några timmar då, äta på McDonalds eller nåt. Då kan han sitta där och tycka att det är så mycket bekvämare än att sitta i trevligt sällskap med god mat och lite skratt.


    Grejen är ju att han tycker att det är trevligt att umgås med dem. Men allt ska liksom vara på hans villor. Vi har haft turbulent periodvis för att han har varit så tjurig på en del saker. Det har nästan alltid slutat med att han har bett om ursäkt för att det faktiskt är han som har varit då dum. Nu så grälar vi nästan inte utan nu sånt här att han tjurar.
  • Anonym (Peter­)
    Wed 25 Mar 2020 23:02
    #8
    +1

    Jag förstår inte:
    har ditt vuxna barn ett rum kvar i din och din mans sommarstuga?
    Där sängen ska bytas? Vem betalar?

  • Anonym (Trött­) Trådstartaren
    Wed 25 Mar 2020 23:24
    #9
    Anonym (Peter) skrev 2020-03-25 23:02:22 följande:

    Jag förstår inte:

    har ditt vuxna barn ett rum kvar i din och din mans sommarstuga?

    Där sängen ska bytas? Vem betalar?


    Inte ett rum utan ett hus. Vi har fler hus vi har alltid varit där på ledigheter många personer sedan jag var liten. Huset är förövrigt mitt vilket sticker lite i ögonen på min man (enskild egendom) han älskar att vara där. Givetvis betalar barnet sängen om den vill byta.
  • Anonym (Mamma­)
    Thu 26 Mar 2020 11:43
    #10
    Anonym (Trött) skrev 2020-03-25 22:57:36 följande:
    Grejen är ju att han tycker att det är trevligt att umgås med dem. Men allt ska liksom vara på hans villor. Vi har haft turbulent periodvis för att han har varit så tjurig på en del saker. Det har nästan alltid slutat med att han har bett om ursäkt för att det faktiskt är han som har varit då dum. Nu så grälar vi nästan inte utan nu sånt här att han tjurar.
    Bra att det iaf går åt rätt håll, men sätt dina barn först. Om maken vill vara med får han sluta tjura.
Svar på tråden Sur när han inte är inblandad i allt