• Anonym (?)
    Wed 25 Mar 2020 18:07
    6122 visningar
    76 svar
    -1 +5
    76
    6122

    Vad är det som är fint med att vara smal?

    Vad är det som är så fint med smala kvinnor? Jag är själv kvinna och jag upplever det som att det är mest kvinnor som strävar efter att hålla sig smala, medan män faktiskt föredrar lite kurvigare kvinnor.

    Upplever också att smalhetstrenden är på väg att dö ut lite, och istället ersatts av idealet kurvig. Med kurvig menar jag alltså lite större lår, rumpa och mage, men inte tjock. Trots det finns det fortfarande många kvinnor som envist försöker hålla sig pinnsmala. Självklart får folk se ut hur de vill men jag förstår inte vad som är så fint med pinnsmal midja och smala lår?

    Fler som upplever samma sak?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-03-26 10:35
    Som jag skrivit tidigare i tråden så syftar jag alltså på någon som man inte kan kalla smal, eftersom personen inte är smal. Med smal menar jag just smal, som man inte kan kalla kurvig.

  • Svar på tråden Vad är det som är fint med att vara smal?
  • Anonym (Jag)
    Wed 25 Mar 2020 18:14
    #1

    Både kurvigt och smalt är fint

  • Anonym (Jag)
    Wed 25 Mar 2020 18:14
    #2

    Både kurvigt och smalt är fint

  • Anonym (Juni)
    Wed 25 Mar 2020 18:21
    #3
    +2

    Fast man kan ju vara både smal och kurvig? Att vara kurvig handlar ju om proportioner, inte vikt.

  • Anonym (X)
    Wed 25 Mar 2020 18:25
    #4
    +2

    Jag är smal men kurvig! Kurvig sitter inte i vikten. Om man behöver gå upp för att bli kurvig består kurvorna av fett, det är ett faktum. Och fett kommer aldrig få en människa att se lika hälsosam ut som en smal människa, någonsin.

  • Anonym (?) Trådstartaren
    Wed 25 Mar 2020 18:25
    #5
    -2 +1
    Anonym (Juni) skrev 2020-03-25 18:21:16 följande:

    Fast man kan ju vara både smal och kurvig? Att vara kurvig handlar ju om proportioner, inte vikt.


    Jag menar inte så. Jag hoppas dom flesta förstår vad jag menar iallafall. Med kurvig menar någon som man inte kan kalla smal, eftersom personen inte är smal. Med smal menar jag just smal, som man inte kan kalla kurvig.
  • Anonym (?) Trådstartaren
    Wed 25 Mar 2020 18:27
    #6
    -2
    Anonym (X) skrev 2020-03-25 18:25:06 följande:

    Jag är smal men kurvig! Kurvig sitter inte i vikten. Om man behöver gå upp för att bli kurvig består kurvorna av fett, det är ett faktum. Och fett kommer aldrig få en människa att se lika hälsosam ut som en smal människa, någonsin.


    Jag syftar inte på de som är både smala och kurviga, utan antingen eller. Syftar nog mer på vikt.
  • Wed 25 Mar 2020 18:31
    #9
    -1 +3

    Smal och vältränad är fint.

    Endast smal är ju mest benigt.

    Helst vill man ha en tjej med rumpa, höfter och bröst FAST vältränad och inte bara småfet som många verkar tro av kurvig innebär.

  • Anonym (X)
    Wed 25 Mar 2020 18:32
    #10
    Anonym (?) skrev 2020-03-25 18:27:32 följande:

    Jag syftar inte på de som är både smala och kurviga, utan antingen eller. Syftar nog mer på vikt.


    Och då kvarstår endå att tjocka människor aldrig kommer se lika hälsosamma ut som smala. Oavsett om fettet sitter på "rätt ställe".
  • Anonym (?) Trådstartaren
    Wed 25 Mar 2020 18:34
    #11
    -2
    Anonym (X) skrev 2020-03-25 18:32:01 följande:

    Och då kvarstår endå att tjocka människor aldrig kommer se lika hälsosamma ut som smala. Oavsett om fettet sitter på "rätt ställe".


    Det är ju din åsikt, men jag upplever som sagt att många män tycker tvärtom. Alltså att det är finare att vara kurvig/småfet/lätt överviktig vad man nu vill kalla det, och många kvinnor tycker som du, fast att midjan helst ska vara pinnsmal.
  • Anonym (eh)
    Wed 25 Mar 2020 18:39
    #12
    +3

    Smal och kurvig är inte två olika saker på samma skala eller motsatser. Smalhet handlar ju om vikt medan kurvighet handlar om form och hur den vikten distribueras. Låter som att du pratar om kurviga smala tjejer vs. smala tjejer med en mer rak+platt form? Och att ha stora bröst, breda höfter eller en stor rumpa har väldigt lite med vad man strävar efter att göra eftersom det inte direkt är något man tränar sig till. 

    Och varför detta försök att tracka ned på kvinnor som är eller vill se smala ut med rak+platt form? Så länge man är smal, oavsett form, brukar man inte direkt ha problem med killar. Vissa gillar mycket kurvor vissa gillar den raka modellen. Det spelar inte ens någon roll det viktiga är ju vad tjejerna själva gillar och trivs med. 

    Eller så kanske du menade smått mulliga kvinnor eftersom du pratade om extra vikt på magen också, eller just specifikt mulliga kvinnor som även har en kurvigare form. Jag skulle säga att något fler män föredrar smala kvinnor framför mulliga kvinnor men att det spelar ytterst liten roll. Trivs man som mullig så var det, ingen anledning att trycka ned andra kroppsformer för att försöka höja din egna. 

Svar på tråden Vad är det som är fint med att vara smal?