• Anonym (ts)
    Thu 26 Mar 2020 09:48
    338 visningar
    21 svar
    21
    338

    Min man ska på fest - coronatider

    Min man ska på fest med middag i helgen, vilket jag inte alls tycker känns okej i dessa tider. Jag och mina vänner har valt att inte träffas under dessa tider. Jag handlar även all mat över nätet och umgås bara med familjen här hemma, jobbar hemifrån osv.

    Men allt detta jag gör känns helt förgäves när min man väljer att leva på precis som vanligt? Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Min man ska på fest - coronatider
  • Thu 26 Mar 2020 09:54
    #1
    +3

    Jag tycker att han ska stanna hemma. Hur många är de på middagen?

  • Anonym (.)
    Thu 26 Mar 2020 09:57
    #2

    Hur kommer det sig att den inte är inställd?
    Märkligt.

  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Thu 26 Mar 2020 10:14
    #3

    Dom hade pratat om vad alla tyckte om att träffas nu med tanke på omständigheterna, men alla tyckte tydligen dom skulle träffas ändå.

  • Anonym (.)
    Thu 26 Mar 2020 10:17
    #4
    Anonym (ts) skrev 2020-03-26 10:14:31 följande:
    Dom hade pratat om vad alla tyckte om att träffas nu med tanke på omständigheterna, men alla tyckte tydligen dom skulle träffas ändå.
    Ska man vara cynisk så är det kanske bara bra om korkskallar utrotar sig själva.

    Det är dock synd om dig som drabbas oskyldigt. Jag skulle ifrågasätta makens förmåga att tänka på omgivningen och om jag vill leva med någon som visar sådan tydlig begränsning.
    Sen skulle jag dela upp hemmet och isolera mig/mannen efter bästa förmåga. (Mat vid dörren, egen toalett om möjligt, handspritande )
  • Anonym (some)
    Thu 26 Mar 2020 10:21
    #5

    Jag kommer att lämna Sverige när det här är över. Kina har helt rätt när de kritiserar Sverige för att vara ett "svart hål". Kina försökte sätta stop för detta virus och hade vi följt deras exempel i Europa i allmänhet och Sverige i synnerhet så hade miljontals liv kunna räddats. Det är pinsamt att vara Svensk. Om man bortser från att vi hjälpt till att sprida det här viruset till fattiga länder som inte har en fungerande sjukvård så är tystnaden kring det faktum att vi mer än något annat land tycker att det är okej att acceptera hög dödlighet bland gamla och sjuka för att hålla igång ekonomin häpnadsväckande. Det är som sagt pinsamt att vara Svensk och i din situation också pinsamt att vara gift med en person som skiter i att hans beteende kan kosta andra livet.

  • Anonym (.)
    Thu 26 Mar 2020 11:01
    #6
    Anonym (some) skrev 2020-03-26 10:21:22 följande:
    Jag kommer att lämna Sverige när det här är över. Kina har helt rätt när de kritiserar Sverige för att vara ett "svart hål". Kina försökte sätta stop för detta virus och hade vi följt deras exempel i Europa i allmänhet och Sverige i synnerhet så hade miljontals liv kunna räddats. Det är pinsamt att vara Svensk. Om man bortser från att vi hjälpt till att sprida det här viruset till fattiga länder som inte har en fungerande sjukvård så är tystnaden kring det faktum att vi mer än något annat land tycker att det är okej att acceptera hög dödlighet bland gamla och sjuka för att hålla igång ekonomin häpnadsväckande. Det är som sagt pinsamt att vara Svensk och i din situation också pinsamt att vara gift med en person som skiter i att hans beteende kan kosta andra livet.
    Du tycker att Kina gjorde rätt som fängslade läkaren som slog larm?
    Som mörkar siffror och svetsar igen dörrarna hos folk?
    Kina som gör allt för att tvätta bort smutsen av sin hantering i denna Pandemi?
    Kina som faktiskt skulle ha kunnat hindra det från första början?

    Tycker att du ska flytta till Kina faktiskt.
  • Anonym (Me)
    Thu 26 Mar 2020 11:16
    #7
    Anonym (ts) skrev 2020-03-26 09:48:33 följande:

    Min man ska på fest med middag i helgen, vilket jag inte alls tycker känns okej i dessa tider. Jag och mina vänner har valt att inte träffas under dessa tider. Jag handlar även all mat över nätet och umgås bara med familjen här hemma, jobbar hemifrån osv.

    Men allt detta jag gör känns helt förgäves när min man väljer att leva på precis som vanligt? Vad tycker ni?


    Själv går jag till jobbet och sen hem och häckar. Umgås inte med folk, det har jag gjort massor i mitt liv och kommer att göra massor i resten av min tid på jorden. Handlar matvaror en gång per vecka. Just nu bidrar jag till att försöka bekämpa en världsomfattande katastrof och Netflix duger bra åt min familj just nu. 

    Din man och hans vänner är inte så schysst mot oss andra. De kan vänta en månad med att träffas. 
  • Anonym (grrrr­rrrrr)
    Thu 26 Mar 2020 11:23
    #8

    Allt jag hade denna vår är inställt.

    Med sorg i hjärtat har jag och hela min släkt och vänkrets ställt in 50-årsfester, dyra jubileumsresor, släktträffar, påskträff, studentfirande, konserter, teater, kompetensutvecklingskurser osv. 

    Jag har en aktivitet kvar som vi gör via Skype istället för att träffas, 7 personer.

    Bara för att få det jobbet pissat på av idioter som din man.

    SKÄMS! SKÄMS FÖR SATAN! 

  • Anonym (some)
    Thu 26 Mar 2020 11:50
    #9
    Anonym (.) skrev 2020-03-26 11:01:56 följande:
    Du tycker att Kina gjorde rätt som fängslade läkaren som slog larm?
    Som mörkar siffror och svetsar igen dörrarna hos folk?
    Kina som gör allt för att tvätta bort smutsen av sin hantering i denna Pandemi?
    Kina som faktiskt skulle ha kunnat hindra det från första början?

    Tycker att du ska flytta till Kina faktiskt.
    Skulle skrivit central regeringen, Kina är en brutal diktatur. Innan det här utbrottet är det rimligt att anta att pappa Xi hade det ganska besvärligt med tanke på Kinas totala misslyckande i HK. Nu med Sveriges hjälp så har han visat det kinesiska folket hur värdelös vår demokrati är. Han har visat att den Kinesiska staten kan garantera harmoni och stabilitet. Kinnas strategi har kosta men det har också räddat miljoner människor.   

    När det kommer till mänskliga rättigheter, vilken rätt har en grupp i samhället och deras intressen öven en annan grupp och deras intressen ? 

    Att majoriteten i huvudsak av rent ekonomiska orsaker tar livet av en minoritet tycker jag personligen är vidrigt. Det är det vi gör i Sverige nu.

    Jag vill inte leva i ett land där allt liv värderas i pengar. När du blir gammal och sjuk så saknar du värde. 
  • Anonym (NN)
    Thu 26 Mar 2020 11:56
    #10

    Men hur många personer involverar denna fest med middag då? Tycker ändå det spelar lite roll. 

    När precis allting annat är inställt kan det ju kännas segt att även ställa in minsta middag eller dylikt... 

Svar på tråden Min man ska på fest - coronatider