• Thu 26 Mar 2020 09:58
    410 visningar
    2 svar
    2
    410

    Amning + bröstförstoring

    Någon som har gjort en bröstförstoring och sedan ammat? Jag förstorade brösten 2018 och har nu ammat i 6 veckor. Upplever dock att jag får mjölkstockning väldigt ofta, brösten blir väldigt varma och gör ont. Under vänster bröst är det som en liten ficka, den är mjuk och färgen skiljer sig från resten av bröstet. Det är som att bröstet är lite rött och varmt medan fickan är vanlig. Någon som varit med om samma sak? Har självklart mailat min kirurg men undrar om någon har egna erfarenheter.

  • Svar på tråden Amning + bröstförstoring
  • Gravid­36
    Thu 26 Mar 2020 21:35
    #1

    Jag gjorde en liten bröstförstoring för ca 7 år sedan. Helammar nu min 5-månaders bebis. Jämfört med när jag ammade mina första barn (innan förstoring) kändes brösten nu mer spända de första veckorna men amningen har annars funkat helt problemfritt och mitt barn är en riktigt rund och välmående bebis!

  • Gravid­36
    Thu 26 Mar 2020 21:36
    #2

    Jag gjorde en liten bröstförstoring för ca 7 år sedan. Helammar nu min 5-månaders bebis. Jämfört med när jag ammade mina första barn (innan förstoring) kändes brösten nu mer spända de första veckorna men amningen har annars funkat helt problemfritt och mitt barn är en riktigt rund och välmående bebis!

Svar på tråden Amning + bröstförstoring