• Anonym (Julie­)
    Thu 26 Mar 2020 10:45
    1152 visningar
    36 svar
    -4
    36
    1152

    Är det bara jag som flirtar för att vara snäll och för att det är kul?

    Jag har alltid älskat att flirta och utifrån gensvaret så verkar jag bra på det också! Kyss 
    En väninna kallad mig häromdagen för "sjuk i huvet" för att jag gör så.

    Har därför börjat fundera om det jag gör ÄR sjukt?

    Kan t.ex. vara i mataffären, stå i en kö och ha tråkigt eller liknande och söka ögonkontakt med någon man, le lite flyktigt och söka hans ögon upprepade gånger. Och ja de brukar flirta tillbaks!
    Detta gör jag alltså inte för att jag vill ragga på honom eller för att söka bekräftelse (som jag ser det), utan för att det är ett tidsfördriv!

    Kan även flirta med lite mindre attraktiva killar ibland för att boosta deras ego lite!

    Är det fler som håller på så här? Är det ett dåligt beteende?

    Har nog hållit på så här sedan jag var 10 - 12 år (när jag börjat fatta att jag var söt och att killar gillade mig), nu är jag över 40! 

  • Svar på tråden Är det bara jag som flirtar för att vara snäll och för att det är kul?
  • Thu 26 Mar 2020 10:49
    #1

    Du låter underbar, kör på bara. :D

  • Anonym (ärjag­singel­så)
    Thu 26 Mar 2020 10:56
    #2

    När jag varit singel så har jag i stort sett flörtat med allt och alla, haha. Man har ju aldrig vetat vilken skön snubbe som kanske nappat då, så why not liksom. Nånting som väcker nyfikenheten brukar oftast finnas :) En blick eller leende skulle även lyfta min dag!
    När man är ihop med någon får man dock tygla det lite tycker jag, att stenhårt flörta med främmande män känns lite respektlöst mot partnern då.

  • Anonym (M)
    Thu 26 Mar 2020 11:03
    #3

    Jag vet inte om det är rätt eller fel. Om man gör folk förbannade, sår split mellan människor i förhållanden pga sitt flirtande bara för att fördriva tiden så finns det ju andra sätt att agera. Man kan ju vara trevlig utan att flirta tänker jag. Men det är nog upp till var och en. Synd bara om dina vänskapsrelationer påverkas negativt. Kan ju också vara svårt för någon att ta dig på allvar när du väl vill det. Lycka till!

  • Anonym (Klart­)
    Thu 26 Mar 2020 11:08
    #4

    Självklart är det för bekräftelse och för fördelarna du kan få om en kille är kåt på dig. Det är det som gör det kul för dig. Och det är inte något fel i det i sig även om sådana brudar ofta är rätt sorgliga. Det viktiga är att du inte gör det när du är i ett förhållande, mot killar i förhållande eller i olämpliga situationer.

    Jag hoppas också att det är väldigt ytligt snabbt flirtande och att du inte går runt och ger massa killar falska förhoppningar.

  • DanneD
    Fri 27 Mar 2020 01:52
    #5

    VERKLIGEN inte.

    Kör på. Hoppas du möter mig så flörtar jag tillbaka.

    Garanterat.

    Och du kommer inte kunna motstå mig.


    Man med skägg, manbun och tatueringar. Singel. Min inkorg är alltid öppen för alla.
  • Fri 27 Mar 2020 02:04
    #6

    Jag flirtar ofta med personer som jag inte har något intresse av men för att jag gillar antingen deras personlighet eller vill boosta deras självförtroende.

    Det är harmlöst och aldrig illa menat. Skulle det vara någon som jag vet är intresserad eller skulle kunna fastna av något så enkelt som lite flirt i vardagen brukar jag ta det lugnt.

    Mitt ex brukade alltid säga att jag omedvetet flirtade, so there is goes.

  • Fri 27 Mar 2020 03:01
    #7

    Tja, så långe du inte får personer som en viss TS som brukar dyka upp här på halsen så....


    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (nja)
    Fri 27 Mar 2020 06:54
    #8
    Anonym (Julie) skrev 2020-03-26 10:45:15 följande:

    Jag har alltid älskat att flirta och utifrån gensvaret så verkar jag bra på det också! Kyss 
    En väninna kallad mig häromdagen för "sjuk i huvet" för att jag gör så.

    Har därför börjat fundera om det jag gör ÄR sjukt?

    Kan t.ex. vara i mataffären, stå i en kö och ha tråkigt eller liknande och söka ögonkontakt med någon man, le lite flyktigt och söka hans ögon upprepade gånger. Och ja de brukar flirta tillbaks!
    Detta gör jag alltså inte för att jag vill ragga på honom eller för att söka bekräftelse (som jag ser det), utan för att det är ett tidsfördriv!

    Kan även flirta med lite mindre attraktiva killar ibland för att boosta deras ego lite!

    Är det fler som håller på så här? Är det ett dåligt beteende?

    Har nog hållit på så här sedan jag var 10 - 12 år (när jag börjat fatta att jag var söt och att killar gillade mig), nu är jag över 40! 


    Men gud, jag tänkte direkt bara "oj vad omoget!" som om du är kvar i den där lilla flickan vid 10-12 som upptäckte att folk tittade på henne. 

    Bra att du reflekterar över det, tänker jag. Du skriver att det inte är för din egen bekräftelse men sen skriver du sist att du startade göra så för att du upptäckte att du var söt och att killarna gillade dig. Om inte det handlar om bekräftelse så vet jag verkligen inte. Jag tror du har försökt intala dig själv att det inte handlar om att du tycker om deras uppmärksamhet, utan att du gör det av någon slags altruistisk känsla av att du "hjälper" dem. Det är nog inte hela sanningen.

    Inget fel att ta kontakt med andra människor, men nja, jag skulle säga att ditt sätt är lite suspekt. Du kan göra människor besvikna och det finns en hel del personer som skulle ta dina ögonkontakter som tecken på att du vill lära känna dem mer. Blir knasigt om du inte vill det och någon tar steget att prata mer med dig. 
  • Anonym (Flirt­ade för att vara elak)
    Fri 27 Mar 2020 07:27
    #9

    Jag hade en period i mitt liv när jag var tonåring, mellan 14-17 kanske när jag tyckte det var "roligt" att flirta med killar, män och gamla gubbar som tydligt var tillsammans med en flickvän eller en fru. Mitt framför henne. På ICA, på stranden, överallt. Flirtade även med mina manliga lärare, spec. engelskaläraren i högstadiet och försökte kyssa honom. Ursäkta om du läser detta, jag var dum i huvudet.

    Jag tyckte att det var roligt med reaktionerna på det. Från honom och från henne. Om hon blev sur, han blev obekväm osv.

    Det hände två gånger att vuxna män jag hade gjort så mot tog kontakt med mig efteråt och ville träffas. Då blev jag skiträdd. Vid ett tillfälle när jag flirtade med en kille så klev flickvännen fram och örfilade mig. Då började jag gråta.

    Så jag var inte alls så tuff eller sexig som jag trodde och låtsades, utan bara en snorunge som spelade ett ganska farligt spel. Jag gjorde både min mamma och min storasyster arga på mig med det beteendet när jag flirtade med deras respektive. Hade någon av deras respektive agerat på det när jag gjorde så hade jag nog blivit helt ställd.  

  • Anonym (sjukt­)
    Fri 27 Mar 2020 11:23
    #10
    +1

    Jag tror inte för en sekund på att du gör det för att boosta andras ego, jag tror att det är helt och hållet pga ditt eget ego och ditt bekräftelsebehov. Och ja att hela tiden behöva boosta sitt ego är sjukligt.

    Jag hoppas att du inte är i ett förhållande, i så fall borde du kolla med din partner om han är ok med det.

    Kåtbockarna på FL kommer givetvis ge dig positiv feedback, förmodligen samma snubbar som lägger ut knullkontakter i alla trådar. 

Svar på tråden Är det bara jag som flirtar för att vara snäll och för att det är kul?