• Anonym (Kvinn­a 28 år)
    Mon 30 Mar 2020 13:38
    1254 visningar
    24 svar
    24
    1254

    Vad får er män att gå igång om ni igentligen inte är sugna på sex?

    Hur många ggr i veckan har ni sex med er partner där den ena vill mer än den andra?.Hur har ni löst det?

    Jag vill ha mer sex än min partner och det känns jobbigt då jag är väldigt attraherad och förälskad i honom! Han är ofta trött och kan inte genomföra ett samlag ibland. Vi har samlag ca 2 ggr i veckan, ibland 3 men är ovanligt. Jag kan tänka mig 4-5... ibland blir jag frustrerad. Han kan ta på mig på dagarna och visa lust och han blir hård, men oftast när vi får tid på kvällarna pgr vi har barn, då är han för trött...

    Finns det något knep? Brukar testa att onanera med leksaker på kvällen i sängen och ibland kan han tända till och genomföra ett samlag.

    Men ni män, vad brukar nu gå igång på om ni först inte känner någon större lust?

  • Svar på tråden Vad får er män att gå igång om ni igentligen inte är sugna på sex?
  • Anonym (Licen­se)
    Mon 30 Mar 2020 13:53
    #1
    Anonym (Kvinna 28 år) skrev 2020-03-30 13:38:48 följande:

    Men ni män, vad brukar nu gå igång på om ni först inte känner någon större lust?


    Jag var inte sugen nyss, men så började jag tänka på kuk, män.
    Jag har aldrig haft nån större framgång med damerna, men när jag började bli lite fjolla, då öppnade sig en ny värld.
    Inte för att det här hjälper dig. Om han nu inte skulle gå igång på liknande fantasier.
  • Anonym (kille­)
    Mon 30 Mar 2020 13:58
    #2

    Nyckelordet är trötthet, varför är han trött?
    Är han trött så finns inte energin helt enkelt. Skulle han inte vara trött skulle han ha sex med dig 4-5 ggr om dagen. 


    Kolla det först. 


    Är man trött så finns det inget som kan få en upphetsad tyvärr. 


    Är man trött länge så är det inte heller bra, så det är av vikt att se till varför. 

  • Anonym (Idefi­x)
    Mon 30 Mar 2020 14:02
    #3
    -1

    Men varför ska man tvinga nån som inte vill/orkar? Hör du inte själv hur illa det låter?

    Helt oacceptabelt, låt honom vara ifred tills han vill, vad är fel på dig?

  • Anonym (Kvinn­a 28 år) Trådstartaren
    Mon 30 Mar 2020 14:14
    #4
    Anonym (kille) skrev 2020-03-30 13:58:52 följande:

    Nyckelordet är trötthet, varför är han trött?

    Är han trött så finns inte energin helt enkelt. Skulle han inte vara trött skulle han ha sex med dig 4-5 ggr om dagen. 

    Kolla det först. 

    Är man trött så finns det inget som kan få en upphetsad tyvärr. 

    Är man trött länge så är det inte heller bra, så det är av vikt att se till varför. 


    Ja asså jag vet inte alls varför. Han kan somna i soffan kl 20.00 liksom flera dagar i veckan. Nu på vinterhalvåret är hans jobb inte så fysiskt krävande som på sommaren så det kan ju knappast vara det. Han tränar 2 ggr i veckan, äter bra och har allmänt sund livsstil.

    Kan oroa mig ibland varför han känner såhär. Dock hade han 2012 en hjärnblödning så vet inte om det är orsaken till hans trötthet idag, men det är inget han har kollat upp med sjukvården.
  • Anonym (Kvinn­a 28 år) Trådstartaren
    Mon 30 Mar 2020 14:17
    #5
    Anonym (Idefix) skrev 2020-03-30 14:02:56 följande:

    Men varför ska man tvinga nån som inte vill/orkar? Hör du inte själv hur illa det låter?

    Helt oacceptabelt, låt honom vara ifred tills han vill, vad är fel på dig?


    Du kanske ska läsa inlägget igen där der står att han VILL, han går igång men det är något som orsakar hans trötthet som han själv säger. Tack för mig! :)
  • Anonym (c)
    Mon 30 Mar 2020 14:39
    #6

    Din man har haft en hjärnblödning.
    Han yrkesarbetar.
    Ni har samlag 2 gånger i veckan
    Ändå startar du en tråd och grinar över att ni inte ligger oftare. 

  • Anonym (Avund­ssjuka­)
    Mon 30 Mar 2020 14:44
    #7
    +1
    Anonym (Kvinna 28 år) skrev 2020-03-30 13:38:48 följande:

    Hur många ggr i veckan har ni sex med er partner där den ena vill mer än den andra?.Hur har ni löst det?

    Jag vill ha mer sex än min partner och det känns jobbigt då jag är väldigt attraherad och förälskad i honom! Han är ofta trött och kan inte genomföra ett samlag ibland. Vi har samlag ca 2 ggr i veckan, ibland 3 men är ovanligt. Jag kan tänka mig 4-5... ibland blir jag frustrerad. Han kan ta på mig på dagarna och visa lust och han blir hård, men oftast när vi får tid på kvällarna pgr vi har barn, då är han för trött...

    Finns det något knep? Brukar testa att onanera med leksaker på kvällen i sängen och ibland kan han tända till och genomföra ett samlag.

    Men ni män, vad brukar nu gå igång på om ni först inte känner någon större lust?


    Många män är nog avundssjuka på dig. Förhållandet brukar i regel vara det motsatta att mannen vill men inte kvinnan. 2-3 ggr i veckan är väl ändå ok. Jag har samlag med frun 1 gång i veckan men vi är båda 60+ 
  • Anonym (Jobbi­g situat­ion)
    Mon 30 Mar 2020 14:51
    #8

    Låter jobbigt men det finns hopp!

    Du skriver att han visar lust och t.o.m blir hård när ni gosar. Kanske kan ni försöka få till någon snabbis under dagarna när han har energi? I den mån det går såklart, du nämner ju också att ni har barn.

    Har ni pratat om detta? Annars kan det vara en idé att under lugna former ta upp det, utan att anklaga eller dömma, bara säga att "såhär känner jag". Kanske kan ni hjälpas åt för att han ska få mer ork och energi. Han kanske är stressad eller orolig över något, allt sånt påverkar lusten.

    Kanske tycker han mer om att ha sex på morgonen/mitt på dagen?

    Jag tycker inte att du ska bry dig om de som skriver här att du är elak/sjuk för att du vill att din man ska vilja ha sex med dig! Du vill ju inte begå något övergrepp, du vill ju bara att du och din partner ska ha ett fint samliv, det är inget konstigt med det. Att känna sig åtrådd och att vara intim är en jätteviktig del i en kärleksrelation, om inte den biten funkar blir man lätt osäker och bitter. Känn ingen skuld/skam. Berätta för honom hur du känner och be honom förklara hur hans tankar går kring detta. Håller tummarna för er!

  • Anonym (L)
    Mon 30 Mar 2020 14:55
    #9
    Anonym (Jobbig situation) skrev 2020-03-30 14:51:15 följande:

    . Att känna sig åtrådd och att vara intim är en jätteviktig del i en kärleksrelation, om inte den biten funkar blir man lätt osäker och bitter. Känn ingen skuld/skam. Berätta för honom hur du känner och be honom förklara hur hans tankar går kring detta. Håller tummarna för er!


    Det där tycker jag var intressant. När jag skrivit att jag också önskar känna mig åtrådd någon gång får jag höra att det är omanligt och inte alls attraktivt. Hur kan det vara så olika?
  • Anonym (Jobbi­g situat­ion)
    Mon 30 Mar 2020 15:03
    #10
    Anonym (L) skrev 2020-03-30 14:55:53 följande:

    Det där tycker jag var intressant. När jag skrivit att jag också önskar känna mig åtrådd någon gång får jag höra att det är omanligt och inte alls attraktivt. Hur kan det vara så olika?


    Usch vad tråkigt, barnslig respons du fått tycker jag. Vi vill väl känna oss åtrådda oavsett kön! Ser inte hur det skulle vara omanligt att vilja bli åtrådd av sin partner.
Svar på tråden Vad får er män att gå igång om ni igentligen inte är sugna på sex?