• Anonym (Fråga­ndes)
    Mon 30 Mar 2020 17:23
    1945 visningar
    48 svar
    48
    1945

    Är det våldtäkt? De bor ihop. Killen vill typ aldrig ligga, tjejen vill alltid. Nu har de sex. Tjejen ber om närhet under sexet, "kom närmre" varpå killen trycker ner hennes huvud hårt. Hon säger "sluta", han fortsätter tills hon stänger benen.

    se omröstning, vad tycks

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det våldtäkt? De bor ihop. Killen vill typ aldrig ligga, tjejen vill alltid. Nu har de sex. Tjejen ber om närhet under sexet, "kom närmre" varpå killen trycker ner hennes huvud hårt. Hon säger "sluta", han fortsätter tills hon stänger benen.
  • Anonym (Fråga­ndes) Trådstartaren
    Mon 30 Mar 2020 19:00
    #12
    Anonym (eh) skrev 2020-03-30 18:25:34 följande:

    Jag fattar nog inte riktigt, de har samtyckande sex och under sexet trycker killen ned tjejens huvud? Alltså att trycka ned någons huvud är väl svinigt men jag förstår inte hur det blir våldtäkt att trycka ned någons huvud direkt. 


    Aah förstår... Fick inte plats med superdetaljerat i rubriken så det blev lite tokigt. Alltså tjejen säger typ kyss mig, för han är hårdhänt. Varpå han trycker ner hennes huvud (ansiktet ner i kudden) hårt så hon typ inte kan andas, som ett svar då på hennes önskan om intimitet. Och hon säger Sluta. Och han slutar inte. 
  • Anonym (kille­)
    Mon 30 Mar 2020 19:13
    #13
    -2
    Anonym (Frågandes) skrev 2020-03-30 19:00:20 följande:
    Och hon säger Sluta. Och han slutar inte. 
    Våldtäkt.
  • Anonym (eh)
    Mon 30 Mar 2020 19:15
    #14
    Anonym (Frågandes) skrev 2020-03-30 19:00:20 följande:
    Aah förstår... Fick inte plats med superdetaljerat i rubriken så det blev lite tokigt. Alltså tjejen säger typ kyss mig, för han är hårdhänt. Varpå han trycker ner hennes huvud (ansiktet ner i kudden) hårt så hon typ inte kan andas, som ett svar då på hennes önskan om intimitet. Och hon säger Sluta. Och han slutar inte. 
    Okej, men "sluta" var inte menat för själv sexet va? Alltså låter otroligt svinigt och som en enorm varningsflagga att en kille från ingenstans trycker ned sin flickväns ansikte så hon inte kan andas och inte ens slutar när hon säger till. Jag skulle vara orolig för den tjejens säkerhet och välmående. 

    Men att trycka ned någons ansikte är ju inte sex eller en handling jämförbar med penetration så jag ser inte direkt det som våldtäkt. Om jag nu inte missförstod igen och hon sa stopp till att ha sex också. 
  • GGN
    Mon 30 Mar 2020 19:48
    #15
    +1
    Anonym (.) skrev 2020-03-30 17:25:23 följande:

    Ja, aldrig ok att fortsätta efter att nån säger sluta.


    Precis. Svårare än så är det inte.
  • Anonym (Hold my beer)
    Mon 30 Mar 2020 21:44
    #16
    +1

    Att trycka ner någons huvud (var då för övrigt??) är inte en våldtäkt....

  • Anonym (K)
    Mon 30 Mar 2020 22:17
    #17
    +1

    NEJ det är det självklart inte.

  • Mon 30 Mar 2020 22:47
    #18
    -2 +2

    Om jag förstod texten rätt så sa kvinnan nej till nedtryckningen av huvudet, inte sexet. Dessutom sker det under samlaget och då har killen och kvinnan antagligen redan gett varandra sitt samtycke.

    Att trycka ned hennes huvud är ju ingen sexakt.

    Det borde inte räknas som våldtäkt.

  • Mon 30 Mar 2020 22:51
    #19
    +2
    Anonym (.) skrev 2020-03-30 17:25:23 följande:

    Ja, aldrig ok att fortsätta efter att nån säger sluta.


    Oklart om hon sa nej till sexet eller till nedtryckningen av huvudet.

    Det går ju säga nej till andra saker under själva sexet.
  • Anonym (Hjälp­)
    Mon 30 Mar 2020 22:58
    #20
    -1 +2
    Vattumankillen skrev 2020-03-30 22:47:36 följande:
    Om jag förstod texten rätt så sa kvinnan nej till nedtryckningen av huvudet, inte sexet. Dessutom sker det under samlaget och då har killen och kvinnan antagligen redan gett varandra sitt samtycke.
    Att trycka ned hennes huvud är ju ingen sexakt.
    Det borde inte räknas som våldtäkt.
    Fast så funkar det ju inte. Bara för att man gett samtycke först, så varar det ju NATURLIGTVIS vara tills ena personen säger nej och därmed tar tillbaka sitt samtycket. Är det verkligen så svårt? När någon säger stopp så är det stopp.
  • Mon 30 Mar 2020 23:01
    #21
    -1 +2
    Anonym (Hjälp) skrev 2020-03-30 22:58:21 följande:

    Fast så funkar det ju inte. Bara för att man gett samtycke först, så varar det ju NATURLIGTVIS vara tills ena personen säger nej och därmed tar tillbaka sitt samtycket. Är det verkligen så svårt? När någon säger stopp så är det stopp.


    Som jag skrev.

    Hon verkade säga nej till nedtryckningen av huvudet.

    Det är ju ingen sexakt.
Svar på tråden Är det våldtäkt? De bor ihop. Killen vill typ aldrig ligga, tjejen vill alltid. Nu har de sex. Tjejen ber om närhet under sexet, "kom närmre" varpå killen trycker ner hennes huvud hårt. Hon säger "sluta", han fortsätter tills hon stänger benen.