• Anonym (Fråga­ndes)
    Mon 30 Mar 2020 17:23
    1941 visningar
    48 svar
    48
    1941

    Är det våldtäkt? De bor ihop. Killen vill typ aldrig ligga, tjejen vill alltid. Nu har de sex. Tjejen ber om närhet under sexet, "kom närmre" varpå killen trycker ner hennes huvud hårt. Hon säger "sluta", han fortsätter tills hon stänger benen.

    se omröstning, vad tycks

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det våldtäkt? De bor ihop. Killen vill typ aldrig ligga, tjejen vill alltid. Nu har de sex. Tjejen ber om närhet under sexet, "kom närmre" varpå killen trycker ner hennes huvud hårt. Hon säger "sluta", han fortsätter tills hon stänger benen.
  • Anonym (Hjälp­)
    Mon 30 Mar 2020 23:15
    #22
    -2 +2
    Vattumankillen skrev 2020-03-30 23:01:16 följande:
    Som jag skrev.
    Hon verkade säga nej till nedtryckningen av huvudet.

    Det är ju ingen sexakt.
    Du skriver ju att hon redan gett samtycke, som att hon då gett samtycke till allt. Det har hon inte. Hon ber honom att kyssa henne, vad jag förstår under tiden som de håller på, och då trycker han ner henne. Hon säger nej. Han slutar inte att trycka ner henne. Samtycket är SÅ långt borta här. Klart att det kan anmälas. Om inte annat så är det ju ett övergrepp.
  • Anonym (.)
    Mon 30 Mar 2020 23:48
    #23
    +1
    Vattumankillen skrev 2020-03-30 22:51:50 följande:

    Oklart om hon sa nej till sexet eller till nedtryckningen av huvudet.

    Det går ju säga nej till andra saker under själva sexet.


    Fast är något oklart i sängen, när nån t.ex. säger nej eller sluta så stannar jag upp och frågar/kollar läget, så partnern är med på noterna. Klargör vad som blev fel alltså, vad som ska justeras.
  • Mon 30 Mar 2020 23:52
    #24
    -1 +2
    Anonym (Hjälp) skrev 2020-03-30 23:15:48 följande:

    Du skriver ju att hon redan gett samtycke, som att hon då gett samtycke till allt. Det har hon inte. Hon ber honom att kyssa henne, vad jag förstår under tiden som de håller på, och då trycker han ner henne. Hon säger nej. Han slutar inte att trycka ner henne. Samtycket är SÅ långt borta här. Klart att det kan anmälas. Om inte annat så är det ju ett övergrepp.


    Jag menade.

    Allt räknas ju inte som en sexuell handling.

    Att hon sa nej till nedtryckningen borde inte räknas som en våldtäkt utan något annat olaga tvång, misshandel etc.
  • Mon 30 Mar 2020 23:54
    #25
    -1 +2
    GGN skrev 2020-03-30 19:48:02 följande:

    Precis. Svårare än så är det inte.


    Ja men det betyder ju inte att det är en våldtäkt bara för någon säger nej till något.
  • Mon 30 Mar 2020 23:57
    #26
    -1 +2
    Anonym (Frågandes) skrev 2020-03-30 19:00:20 följande:

    Aah förstår... Fick inte plats med superdetaljerat i rubriken så det blev lite tokigt. Alltså tjejen säger typ kyss mig, för han är hårdhänt. Varpå han trycker ner hennes huvud (ansiktet ner i kudden) hårt så hon typ inte kan andas, som ett svar då på hennes önskan om intimitet. Och hon säger Sluta. Och han slutar inte. 


    Så de gav inte till varandra något samtycke för sexet?
  • Anonym (Rödlu­van)
    Tue 31 Mar 2020 07:36
    #26

    Låter som han är störd...

    Våldtäkt är nog fel rubricering. Tänker på misshandel eller liknande. Sexet är ju frivilligt

  • Anonym (Rödlu­van)
    Tue 31 Mar 2020 07:37
    #27
    Vattumankillen skrev 2020-03-30 22:47:36 följande:

    Om jag förstod texten rätt så sa kvinnan nej till nedtryckningen av huvudet, inte sexet. Dessutom sker det under samlaget och då har killen och kvinnan antagligen redan gett varandra sitt samtycke.

    Att trycka ned hennes huvud är ju ingen sexakt.

    Det borde inte räknas som våldtäkt.


    Ja snarare misshandel eller något starkare då hon inte fick luft
  • Tue 31 Mar 2020 10:15
    #28
    +1
    Anonym (Frågandes) skrev 2020-03-30 17:23:50 följande:

    se omröstning, vad tycks


    Jag tycker frågan är otydlig. Hur ber hon om närhet? Har han anledning att tro att hon vill att han trycker ned hennes huvud, för att det exempelvis är så de brukar göra? Hur påverkas hennes huvud av att hon stänger benen, är det... jag fattar inte, hennes huvud är väl inte mellan hennes ben? Eller vad är det för position? Menar verkligen inte att göra mig lustig, men jag har svår att förstå förloppet. Vad hon och/eller han gör i underlivsregion och i huvudregion?
  • Anonym (Ja)
    Tue 31 Mar 2020 10:19
    #29
    -2 +1

    Ja, det är våldtäkt.

    Ett nej är ALLTID ett nej, oavsett om det sker mitt i sexakten eller innan.

  • Anonym (Ja)
    Tue 31 Mar 2020 10:21
    #30
    -1
    Vattumankillen skrev 2020-03-30 23:54:59 följande:

    Ja men det betyder ju inte att det är en våldtäkt bara för någon säger nej till något.


    Vad tror du att våldtäkt betyder egentligen? Ett nej är ett nej, och om mannen fortsätter trots att hon sagt nej är det självklart våldtäkt!
Svar på tråden Är det våldtäkt? De bor ihop. Killen vill typ aldrig ligga, tjejen vill alltid. Nu har de sex. Tjejen ber om närhet under sexet, "kom närmre" varpå killen trycker ner hennes huvud hårt. Hon säger "sluta", han fortsätter tills hon stänger benen.