• Anonym (Fråga­ndes)
    Mon 30 Mar 2020 17:23
    1942 visningar
    48 svar
    48
    1942

    Är det våldtäkt? De bor ihop. Killen vill typ aldrig ligga, tjejen vill alltid. Nu har de sex. Tjejen ber om närhet under sexet, "kom närmre" varpå killen trycker ner hennes huvud hårt. Hon säger "sluta", han fortsätter tills hon stänger benen.

    se omröstning, vad tycks

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det våldtäkt? De bor ihop. Killen vill typ aldrig ligga, tjejen vill alltid. Nu har de sex. Tjejen ber om närhet under sexet, "kom närmre" varpå killen trycker ner hennes huvud hårt. Hon säger "sluta", han fortsätter tills hon stänger benen.
  • Anonym (Ja)
    Tue 31 Mar 2020 10:22
    #31
    -1 +2
    Vattumankillen skrev 2020-03-30 23:54:59 följande:

    Ja men det betyder ju inte att det är en våldtäkt bara för någon säger nej till något.


    Vad tror du att våldtäkt betyder egentligen? Ett nej är ett nej, och om mannen fortsätter trots att hon sagt nej är det självklart våldtäkt!
  • Anonym (Ja)
    Tue 31 Mar 2020 10:24
    #32
    -2 +1
    Vattumankillen skrev 2020-03-30 23:52:58 följande:

    Jag menade.

    Allt räknas ju inte som en sexuell handling.

    Att hon sa nej till nedtryckningen borde inte räknas som en våldtäkt utan något annat olaga tvång, misshandel etc.


    Fast han tryckte ju ner hennes huvud i samband med en sexuell handling, vilket är våldtäkt eftersom hon dessutom sa nej och fick kämpa sig loss.

    Han fortsatte ha sex med henne och samtidigt tryckte ner hennes huvud när hon sa nej.
  • Anonym (Ja)
    Tue 31 Mar 2020 10:26
    #33
    -2 +2
    Vattumankillen skrev 2020-03-30 23:57:04 följande:

    Så de gav inte till varandra något samtycke för sexet?


    Ett samtycke innan sexet betyder inte att man inte kan bryta samtycket som någon skrev.

    Hon sa ju nej just för att hon inte ville längre, och då får han acceptera det, annars är det våldtäkt. Det är självklart att detta är en våldtäkt.
  • Tue 31 Mar 2020 15:27
    #34
    Wench85 skrev 2020-03-31 10:15:39 följande:
    Jag tycker frågan är otydlig. Hur ber hon om närhet? Har han anledning att tro att hon vill att han trycker ned hennes huvud, för att det exempelvis är så de brukar göra? Hur påverkas hennes huvud av att hon stänger benen, är det... jag fattar inte, hennes huvud är väl inte mellan hennes ben? Eller vad är det för position? Menar verkligen inte att göra mig lustig, men jag har svår att förstå förloppet. Vad hon och/eller han gör i underlivsregion och i huvudregion?
    Precis vad jag också undrar. 

    "Trycker ner huvudet" - intierar oralsex? 
    "Stänger benen" - kanske betyder att ts förde ihop de tidigare särade benen så att hennes sexpartner skulle förstå att han försatte chansen till penetrerande sex genom huvudtryckandet? Symbolisk stängningsskylt?
  • Anonym (Fråga­ndes) Trådstartaren
    Tue 31 Mar 2020 18:43
    #35

    Förtydligande till er alla som undrar mer om ?trycka ner huvudet?

    I detta scenario är det så att hon ligger på mage och han är bakifrån. Han tar hennes bakhuvud och trycker ner hennes ansikte i kudden. När hon sa ?kom närmre ge mig en kyss? och nej, de brukar inte ha hårt eller våldinslag i sexet.

  • Anonym (Ööööh­)
    Tue 31 Mar 2020 20:12
    #36
    +1

    Du bör nog detaljera bättre, för mig ser det ut som rejäl misskommunikation, och akten slutade när hon förde ihop benen, så om ni testar på bsm eller annat där kodord/handlingar

    behövs så bör ni nog tänka lite bättre.

    Om nertryckning var hans egen ide så vehöver han en rejäl tillrättavisning om att det inte var ok.

  • Anonym (Swing for fun)
    Wed 1 Apr 2020 06:45
    #38
    -2 +1

    Ett nej är alltid ett nej oavsett när man säger eller visar att det inte finns något genuint samtycke. Spelar ingen roll om man bor ihop och vem som initierat och vem som brukar vilja och så vidare. Kravet på samtycke är väldigt enkelt att förstå för personer som har det minsta sunt förnuft och personer som saknar sunt förnuft skall helt enkelt inte ängna sig åt sex annat än som onani. Ett solklart fall av sexuellt övergrepp.

  • Wed 1 Apr 2020 07:04
    #39
    Anonym (Orgasmglapp) skrev 2020-03-30 18:16:23 följande:
    Inte våldta

    Ha sex på sina vilkor för annars är mannen egoist eller det är fel på jämställdheten.
    Hur kan du ens jämföra våldtäkt med att ha sex på sina egna villkor ? 
    Vad är problemet i det anser du?
  • Anonym (Ja)
    Wed 1 Apr 2020 12:19
    #40
    -1
    Anonym (Swing for fun) skrev 2020-04-01 06:45:39 följande:

    Ett nej är alltid ett nej oavsett när man säger eller visar att det inte finns något genuint samtycke. Spelar ingen roll om man bor ihop och vem som initierat och vem som brukar vilja och så vidare. Kravet på samtycke är väldigt enkelt att förstå för personer som har det minsta sunt förnuft och personer som saknar sunt förnuft skall helt enkelt inte ängna sig åt sex annat än som onani. Ett solklart fall av sexuellt övergrepp.


  • Wed 1 Apr 2020 12:53
    #41
    -1 +1

    Frågan i den här tråden är inte om man ska sluta när någon säger nej utan om det räknas som en våldtäkt eller inte.

  • Wed 1 Apr 2020 12:53
    #42

    Frågan i den här tråden är inte om man ska sluta när någon säger nej utan om det räknas som en våldtäkt eller inte.

  • Anonym (Ja)
    Wed 1 Apr 2020 13:09
    #43
    -2 +1
    Vattumankillen skrev 2020-04-01 12:53:22 följande:

    Frågan i den här tråden är inte om man ska sluta när någon säger nej utan om det räknas som en våldtäkt eller inte.


    Allvarligt? När hon säger sluta och han försätter ändå så ÄR det våldtäkt!
  • Wed 1 Apr 2020 13:27
    #44
    -1 +1
    Anonym (Ja) skrev 2020-04-01 13:09:07 följande:

    Allvarligt? När hon säger sluta och han försätter ändå så ÄR det våldtäkt!


    För att det skulle kunna räknas som mordförsök, misshandel etc istället för en våldtäkt.

    Då hon inte ska ha sagt nej till sexet.

    Sista inlägget ifrån mig i denna tråd.

    Det känns inte som konversationen i denna tråd leder till något.
  • Anonym (eh)
    Wed 1 Apr 2020 14:03
    #44
    Anonym (Frågandes) skrev 2020-03-31 18:43:02 följande:

    Förtydligande till er alla som undrar mer om ?trycka ner huvudet?

    I detta scenario är det så att hon ligger på mage och han är bakifrån. Han tar hennes bakhuvud och trycker ner hennes ansikte i kudden. När hon sa ?kom närmre ge mig en kyss? och nej, de brukar inte ha hårt eller våldinslag i sexet.


    Kan du tydliggöra vad exakt du sa nej till och hur allt spelade ut sig med att trycka ned huvudet och stänga benen? Ville du fortsätta ha sex och att han bara skulle sluta trycka? 
  • Anonym (Ja)
    Wed 1 Apr 2020 14:07
    #45
    -1 +1
    Vattumankillen skrev 2020-04-01 13:27:51 följande:

    För att det skulle kunna räknas som mordförsök, misshandel etc istället för en våldtäkt.

    Då hon inte ska ha sagt nej till sexet.

    Sista inlägget ifrån mig i denna tråd.

    Det känns inte som konversationen i denna tråd leder till något.


    Vad är det du inte förstår?

    Hon säger ju NEJ SLUTA under samlaget, men han fortsätter = VÅLDTÄKT och inget annat. Punkt!
  • Wed 1 Apr 2020 18:16
    #46
    Anonym (Frågandes) skrev 2020-03-30 19:00:20 följande:
    Aah förstår... Fick inte plats med superdetaljerat i rubriken så det blev lite tokigt. Alltså tjejen säger typ kyss mig, för han är hårdhänt. Varpå han trycker ner hennes huvud (ansiktet ner i kudden) hårt så hon typ inte kan andas, som ett svar då på hennes önskan om intimitet. Och hon säger Sluta. Och han slutar inte. 
    Nej rubriken är inte till för "superdetaljer" heller, och eller att använda för att skriva "övrig text".

    Det hade varit full tillräckligt med att skriva "Är det Våldtäkt?" som rubrik och resten av texten du hade i rubriken kunde du gott ha skrivit som inlägg/trådstart, så hade du fått med alla superdetaljer också.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • DVQ
    Fri 3 Apr 2020 14:01
    #47

    Kan vara våldtäkt om det var sexet hon bad honom sluta med och han inte gjorde det rimligt snabbt. Kan vara svårt att leda i bevisning dock om det inleddes som frivilligt sex och han kan påstå att han inte hörde henne, inte förstod på en gång osv.

    Kan också vara misshandel/olaga tvång.

    Hur som helst är det ju inte en normal reaktion av killen och jag skulle kasta honom.

  • DVQ
    Fri 3 Apr 2020 14:17
    #48
    Anonym (Frågandes) skrev 2020-03-31 18:43:02 följande:

    Förtydligande till er alla som undrar mer om ?trycka ner huvudet?

    I detta scenario är det så att hon ligger på mage och han är bakifrån. Han tar hennes bakhuvud och trycker ner hennes ansikte i kudden. När hon sa ?kom närmre ge mig en kyss? och nej, de brukar inte ha hårt eller våldinslag i sexet.


    Ok. Missade det här inlägget innan jag svarade. Det låter som ett solklart övergrepp.
Svar på tråden Är det våldtäkt? De bor ihop. Killen vill typ aldrig ligga, tjejen vill alltid. Nu har de sex. Tjejen ber om närhet under sexet, "kom närmre" varpå killen trycker ner hennes huvud hårt. Hon säger "sluta", han fortsätter tills hon stänger benen.