• Wed 1 Apr 2020 09:26
    15786 visningar
    1536 svar
    1536
    15786

    Bim Maj 2020

    Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!

    Bim

    3/5 Majja92

  • Svar på tråden Bim Maj 2020
  • Fri 3 Apr 2020 07:43
    #1

    Jag och min man har bestämt att vi ska börja försöka i maj, så jag följer gärna denna tråd! Det blir vårt första barn. Jag antar att min BIM blir i juni, eller hur? Har inte full koll på alla termer då detta som sagt är vårt första barn. :)

  • Fri 3 Apr 2020 10:38
    #2

    Hej och välkommen, så spännande! :D Din bim, beräknade icke mens, beror på när din ägglossning infaller. Finns massa bra appar där man kan hålla koll på alla datum. Rekommenderar också att använda ägglossningstester så har man full koll på när det är som störst chans att bli gravid :)

  • Fri 3 Apr 2020 11:23
    #3
    Majja92 skrev 2020-04-03 10:38:37 följande:

    Hej och välkommen, så spännande! :D Din bim, beräknade icke mens, beror på när din ägglossning infaller. Finns massa bra appar där man kan hålla koll på alla datum. Rekommenderar också att använda ägglossningstester så har man full koll på när det är som störst chans att bli gravid :)


    Tack för svaret! Jag använder appen Flow för att hålla koll på menscykeln just nu, men jag tänker att jag kan använda samma app när vi väl börjar försöka. :)

    Hur länge har du/ni försökt? Hur känner du kring att BF blir så nära jul om ni lyckas nu under april? Det är bland annat därför jag vill vänta till maj. Jag vet att det inte går att styra såklart, och skulle det ta många månader/år för mig att bli gravid så skulle det inte spela någon roll alls vilken månad BF blir. Men nu när vi har bestämt oss för att börja försöka känns det lika bra att vänta en månad till. :)
  • Fri 3 Apr 2020 14:18
    #4
    +1

    Här är en till som planerar att starta bebisverkstad i maj Skäms
    Väntar på svar från cellprov, då jag haft återkommande cellförändringar. Visar testen inge dåligt så blir det att köra på!

    Vill att sonen ska hinna fylla 2 år innan 2an kommer, så början av 2021 vore kanon!

    BIM ser just nu ut att bli 22/5. Så håller vi tummarna! Skrattande

  • Fri 3 Apr 2020 17:07
    #5
    Weloty skrev 2020-04-03 11:23:55 följande:

    Tack för svaret! Jag använder appen Flow för att hålla koll på menscykeln just nu, men jag tänker att jag kan använda samma app när vi väl börjar försöka. :)

    Hur länge har du/ni försökt? Hur känner du kring att BF blir så nära jul om ni lyckas nu under april? Det är bland annat därför jag vill vänta till maj. Jag vet att det inte går att styra såklart, och skulle det ta många månader/år för mig att bli gravid så skulle det inte spela någon roll alls vilken månad BF blir. Men nu när vi har bestämt oss för att börja försöka känns det lika bra att vänta en månad till. :)


    Alldeles för länge haha, i drygt två år. Men vi har haft några missfall så gravida kan vi bli och har precis gjort en utredning och allt är i sin ordning så det blir nog bebis så småningom! Bara att kämpa på! Men tanke på hur länge vi har försökt så bryr jag mig inte ett skvatt när barnet är fött, bara det blir ett barn <3
  • Fri 3 Apr 2020 17:08
    #6
    fruitloop skrev 2020-04-03 14:18:55 följande:

    Här är en till som planerar att starta bebisverkstad i maj 

    Väntar på svar från cellprov, då jag haft återkommande cellförändringar. Visar testen inge dåligt så blir det att köra på!

    Vill att sonen ska hinna fylla 2 år innan 2an kommer, så början av 2021 vore kanon!

    BIM ser just nu ut att bli 22/5. Så håller vi tummarna! 


    Håller tummarna att cellproven ser bra ut! <3
  • Fri 3 Apr 2020 19:55
    #7

    Hej! Min mens kom idag den 3 april precis som beräknad. Nästa mens ska infalla runt den 2 maj. Det är det fjärde försöket. Och det första försöket som jag känner mig riktigt jävla less på. Trodde verkligen inte det skulle vara såhär svårt. Kanske ska börja med ÄL stickor denna månaden. Är det lönt tycker ni? Vi ligger liksom ändå minst 3 ggr i veckan oavsett och under beräknad ÄL typ varje dag. Stickor kanske är mest för folk som inte har tid/ork att ligga så ofta kanske för att man redan har småbarn osv?

  • Fri 3 Apr 2020 20:26
    #8
    Majja92 skrev 2020-04-03 17:07:05 följande:
    Alldeles för länge haha, i drygt två år. Men vi har haft några missfall så gravida kan vi bli och har precis gjort en utredning och allt är i sin ordning så det blir nog bebis så småningom! Bara att kämpa på! Men tanke på hur länge vi har försökt så bryr jag mig inte ett skvatt när barnet är fött, bara det blir ett barn <3
    Oj, jag förstår att ni längtar. Håller tummarna för att det går vägen snart! 
  • Sat 4 Apr 2020 14:39
    #9
    vegaveravegavera skrev 2020-04-03 19:55:23 följande:

    Hej! Min mens kom idag den 3 april precis som beräknad. Nästa mens ska infalla runt den 2 maj. Det är det fjärde försöket. Och det första försöket som jag känner mig riktigt jävla less på. Trodde verkligen inte det skulle vara såhär svårt. Kanske ska börja med ÄL stickor denna månaden. Är det lönt tycker ni? Vi ligger liksom ändå minst 3 ggr i veckan oavsett och under beräknad ÄL typ varje dag. Stickor kanske är mest för folk som inte har tid/ork att ligga så ofta kanske för att man redan har småbarn osv?


    Tycker absolut du ska pröva stickor, så skönt tycker jag, då får man också mer exakt koll på när bim och sånt infaller. Men det är såklart väldigt individuellt men jag tycker verkligen det underlättar för ett kontrollfreak som jag! :P
  • Sat 4 Apr 2020 22:39
    #10

    Hej! Hoppar också in här. Har bim 1/5 och sjunde försöket för oss. Är sjukt less på att inte lyckas när man verkligen vill. Har testat allt från ägglossningstester och vitaminer till att tempa. Har testat månad utan något alls och ändå inte lyckats. Så för mig verkar inget funkar. Men vi fortsätter kämpa på och jag tänker att någongång blir det vår tur. Annars väntar vi tills det gått ett år och söker hjälp.

Svar på tråden Bim Maj 2020