• Tue 7 Apr 2020 13:07
    2174 visningar
    67 svar
    67
    2174

    Fråga till storstadsborna - vad ska ni göra i Påsk

    Intressant att veta hur folk planerar att spendera Påskhelgen i stora städer.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fråga till storstadsborna - vad ska ni göra i Påsk
  • Tue 7 Apr 2020 13:19
    #1

    stannar hemma. Min mamma kommer ev förbi. Hon bor i samma stad. Inga andra gäster.

  • Anonym (A)
    Tue 7 Apr 2020 13:23
    #2
    -2

    Vi har en inbjudan till påskmiddag både fredag och lördag. Den ena går vi på den andra är inte given ännu.
    Resten är planlöst.

  • Tue 7 Apr 2020 14:25
    #3
    +1

    Folköl och youtubes.

  • Anonym (Föräl­drar)
    Tue 7 Apr 2020 14:28
    #4
    -1

    Vi ska åka till mina föräldrar, i samma stad.

  • Anonym (Ann)
    Tue 7 Apr 2020 15:39
    #5
    -2

    Besöker våra barn i annan stad.

  • Gameof­throne­s
    Tue 7 Apr 2020 15:56
    #6

    För oss blir det bara familje kvalitetstid, måla ägg, gömma barnens påskgodis, göra mat tillsammans mmm, Janssons frestelse.. Längtar!

  • Tue 7 Apr 2020 23:06
    #7

    Kommer absolut va kvar i stan och mest i hemmakvarteren. Ska fira med min familj dvs mina föräldrar med syskon och vi kommer äta och dricka gott, kolla på film, spela spel, snacka en massa...ja, umgås. Föräldrarna bor bara nåt kvarter bort så det är enkelt ta sig emellan. Blir inga besök i kyrkan däremot som annars hör till.

    Kommer också va bara jag och katten hemma i min lilla lägenhet och då kommer vi chilla tillsammans, gosa, läsa, lyssna på musik, TV & film mm. Ska löpträna en del också. Förhoppningsvis tittar solen fram så man kan sitta ute lite med.

    Önskar alla en Glad Påsk! Ta hand om varandra!

  • Tue 7 Apr 2020 23:07
    #8
    Gameofthrones skrev 2020-04-07 15:56:10 följande:

    För oss blir det bara familje kvalitetstid, måla ägg, gömma barnens påskgodis, göra mat tillsammans mmm, Janssons frestelse.. Längtar!


    Låter väldigt trevligt!
  • Anonym (kapte­n)
    Wed 8 Apr 2020 05:08
    #9
    +2

    är ni dumma i huvet ni som ska hälsa på släktingar? Vi är mitt uppe i en pandemi här.. isolera er så mycket ni kan. 

    Inte konstigt att Sverige har lyckats så dåligt jämfört med andra länder. Jag bor i en stad med över fem miljoner invånare och här blir man bötfälld om man vistas utomhus eller träffar någon utanför den omedelbara familjen. 

  • sextio­talist
    Wed 8 Apr 2020 09:31
    #10

    Det blir bara sambon och jag hemma. Hade tänkt att åka till sommarhuset (inte träffa någon), men det är ännu inte tillräckligt varmt.

    Sonen stannar kvar på studieorten, sambons barn är kvar hemma där de bor

    Skickat blommor till den äldre generationen.

    Fast det känns rätt skönt med 4 dagar som inte är inbokat med varken jobb eller privata måsten

Svar på tråden Fråga till storstadsborna - vad ska ni göra i Påsk