• Anonym (Förbr­ukad)
    Wed 8 Apr 2020 21:26
    2568 visningar
    44 svar
    44
    2568

    Hur acceptera ett liv utan sex?

    Brukade gilla sex innan förlossningen och känner en viss sorg över att aldrig kunna njuta av det igen. 9 månader har gått och känns fortfarande som om man skulle kunna rulla in en lastbil i mumindalen. Har även fått kommentarer om att det inte känns så mycket, så det är inte bara i mitt huvud. Är liksom helt öppet, ser skitfult ut och har dessutom hemorrojder som aldrig kommer försvinna. Är numera ensamstående och mitt ex har redan gått vidare. Har alltid tänkt att skaffa en kk om jag nånsin skulle bli singel igen, men kommer ju aldrig hända eftersom jag känner mej äcklig och självkänslan är på bottens botten när det kommer till sex. Så måste hitta ett sätt att acceptera ett liv utan.

  • Svar på tråden Hur acceptera ett liv utan sex?
  • Anonym (Ara)
    Thu 9 Apr 2020 08:49
    #11

    Men herregud, nu ska du lyssna på mig.

    Det har gått 9 månader sen du fött barn (!). Din kropp hade 9 månader på sig att ställa om och möblera om musklerna i din kropp och lösa upp bäckenet. Du kan inte förvänta dig att kroppen ska vara återställd efter bara nio månader.

    Det tar tid. Vad jag hört tar det ca 7 år för en kropp att helt återställas från en gravid och förlossning.

    Det blir bättre dag per dag. Och blir det inte så måste du få remiss för operation. Din livskvalitet ska inte förstöras för att du fött barn.

  • Anonym (Todo)
    Thu 9 Apr 2020 10:10
    #12

    1. Ta reda på hur lång tid det faktiskt tar för kroppen att läka sig efter en förlossning.

    2. Boka tid hos gynekolog eller barnmorska.

    3. Om inget fungerar och du inte får hjälp så finns plastikkirurgi.

  • Anonym (2barn­smamma­)
    Thu 9 Apr 2020 10:14
    #13

    Annat tips är ju knipkulor som du gör snippgympa med

  • Anonym (Förbr­ukad) Trådstartaren
    Thu 9 Apr 2020 13:55
    #14
    Anonym (Vet hur det är) skrev 2020-04-09 08:09:16 följande:

    Nej! Man kan älskas o uppskattas även efter och trots att man ser annorlunda ut osv. När jag blev singel träffade jag flera...ingen sa nåt och jag lovar att de njöt ! Och då hade jag fortfarande fula och många hemorrojder och en massa missprydande ärr osv...men är man trygg i sig själv så är det inte många som skulle trycka ner en för nåt sånt!


    Skönt att det gick bra för dej. Dålig självkänsla är nog det som är mest avtändande med mej. Läser hela tiden om kvinnor som inte känner nån skillnad eller till och med blev tightare (!) efter förlossningen redan efter ett par månader. Känns inte som jag nånsin kommer bli trygg i mej själv igen :(
  • Anonym (Förbr­ukad) Trådstartaren
    Thu 9 Apr 2020 14:05
    #15
    Anonym (2barnsmamma) skrev 2020-04-09 08:40:08 följande:

    Ammar du?

    Så fort jag slutade amma fick jsg tillbaka lusten


    Ammar inte och lusten finns där. Är bara övertygad om att jag inte duger åt någon. Typ skadat gods.
  • Anonym (Vet hur det är)
    Thu 9 Apr 2020 14:18
    #16
    Anonym (2barnsmamma) skrev 2020-04-09 10:14:04 följande:

    Annat tips är ju knipkulor som du gör snippgympa med


    Enligt en stor studie hjälper det inte mycket :/
  • Anonym (Förbr­ukad) Trådstartaren
    Thu 9 Apr 2020 14:19
    #17
    Anonym (Ara) skrev 2020-04-09 08:49:59 följande:

    Men herregud, nu ska du lyssna på mig.

    Det har gått 9 månader sen du fött barn (!). Din kropp hade 9 månader på sig att ställa om och möblera om musklerna i din kropp och lösa upp bäckenet. Du kan inte förvänta dig att kroppen ska vara återställd efter bara nio månader.

    Det tar tid. Vad jag hört tar det ca 7 år för en kropp att helt återställas från en gravid och förlossning.

    Det blir bättre dag per dag. Och blir det inte så måste du få remiss för operation. Din livskvalitet ska inte förstöras för att du fött barn.


    7 år??!!!!? Hinner ju hamna i klimakteriet innan dess. Fast vad jag hört blir man aldrig helt återställd, därav att jag vill försöka acceptera att det är som det är.
  • Anonym (...)
    Thu 9 Apr 2020 15:31
    #18
    Anonym (Förbrukad) skrev 2020-04-09 14:05:34 följande:

    Ammar inte och lusten finns där. Är bara övertygad om att jag inte duger åt någon. Typ skadat gods.


    Det är alltså 1 kille som sagt en kommentar om att du är lite slapp där nere? Det är inte mycket till statistiskt underlag. Hade det varit 10 killar som sagt det kanske du kunde dra den slutsatsen.

    Tror knappast du är förstörd där nere, om de sagt att allt ser fint ut.

    Jag är övertygad om att du kan hitta en kille som du kan njuta med tillsammans. Bara att ut och dejta.

    Jag skulle bli mycket förvånad om du får höra den kommentaren igen.
  • GGN
    Thu 9 Apr 2020 18:15
    #19
    Anonym (Vackrare) skrev 2020-04-09 00:08:33 följande:

    Kvinnor likt dig som fött barn blir bara vackrare. Ditt ex var en ynkrygg.


    Men lämnade han på grund av detta?
  • Anonym (@bazz­9113)
    Thu 9 Apr 2020 18:38
    #20
    Anonym (Förbrukad) skrev 2020-04-08 21:26:21 följande:

    Brukade gilla sex innan förlossningen och känner en viss sorg över att aldrig kunna njuta av det igen. 9 månader har gått och känns fortfarande som om man skulle kunna rulla in en lastbil i mumindalen. Har även fått kommentarer om att det inte känns så mycket, så det är inte bara i mitt huvud. Är liksom helt öppet, ser skitfult ut och har dessutom hemorrojder som aldrig kommer försvinna. Är numera ensamstående och mitt ex har redan gått vidare. Har alltid tänkt att skaffa en kk om jag nånsin skulle bli singel igen, men kommer ju aldrig hända eftersom jag känner mej äcklig och självkänslan är på bottens botten när det kommer till sex. Så måste hitta ett sätt att acceptera ett liv utan.


    Vet precis hur du ska lösa det! Går nog inte att skriva här men lägg till på Snapchat så kan vi snacka vidare! @bazz9113
Svar på tråden Hur acceptera ett liv utan sex?