• Anonym (Förbr­ukad)
    Wed 8 Apr 2020 21:26
    2577 visningar
    44 svar
    44
    2577

    Hur acceptera ett liv utan sex?

    Brukade gilla sex innan förlossningen och känner en viss sorg över att aldrig kunna njuta av det igen. 9 månader har gått och känns fortfarande som om man skulle kunna rulla in en lastbil i mumindalen. Har även fått kommentarer om att det inte känns så mycket, så det är inte bara i mitt huvud. Är liksom helt öppet, ser skitfult ut och har dessutom hemorrojder som aldrig kommer försvinna. Är numera ensamstående och mitt ex har redan gått vidare. Har alltid tänkt att skaffa en kk om jag nånsin skulle bli singel igen, men kommer ju aldrig hända eftersom jag känner mej äcklig och självkänslan är på bottens botten när det kommer till sex. Så måste hitta ett sätt att acceptera ett liv utan.

  • Svar på tråden Hur acceptera ett liv utan sex?
  • Anonym (Förbr­ukad) Trådstartaren
    Sat 11 Apr 2020 08:25
    #31
    Anonym (Äsch) skrev 2020-04-10 21:55:48 följande:
    Hemorojder försvinner, kila ner till apoteket och säg att du behöver salva och stolspiller för dem så är de borta efter en vecka.

    Problemet jag hade/har är att min hustru åldrades 20 år i skallen efter barn nummer två, allt annat var lika/ok bra... så bara sexliv blev trisst.
    Kräm och stolpiller hjälper bara om man har ont, dessa får jag leva med enligt gyn.
    På vilket sätt åldrades hon i skallen? Kan väl också säga att jag är skyldig till det, men jag tycker snarare det var en positiv och nödvändig förändring för barnets skull. Mitt ex vill leva sitt liv som vanligt. Ser bland annat alltid till att uträtta sina egna behov (dvs i form av egentid) innan han ägnar sig åt barnet. Sen var vårt sexliv aldrig särskilt kul.
  • Anonym (Äsch)
    Sat 11 Apr 2020 10:53
    #32
    Anonym (Förbrukad) skrev 2020-04-11 08:25:16 följande:

    Kräm och stolpiller hjälper bara om man har ont, dessa får jag leva med enligt gyn.

    På vilket sätt åldrades hon i skallen? Kan väl också säga att jag är skyldig till det, men jag tycker snarare det var en positiv och nödvändig förändring för barnets skull. Mitt ex vill leva sitt liv som vanligt. Ser bland annat alltid till att uträtta sina egna behov (dvs i form av egentid) innan han ägnar sig åt barnet. Sen var vårt sexliv aldrig särskilt kul.


    Frun gick från sexigt vardagsklädd till att ha så neutralt som möjligt, från gymnast i sängen till missionär, från att hångla i offentlig miljö till att knappt hålla hand o.s.v
  • Anonym (Vet hur det är)
    Sat 11 Apr 2020 20:06
    #33
    Anonym (Förbrukad) skrev 2020-04-11 08:25:16 följande:

    Kräm och stolpiller hjälper bara om man har ont, dessa får jag leva med enligt gyn.

    På vilket sätt åldrades hon i skallen? Kan väl också säga att jag är skyldig till det, men jag tycker snarare det var en positiv och nödvändig förändring för barnets skull. Mitt ex vill leva sitt liv som vanligt. Ser bland annat alltid till att uträtta sina egna behov (dvs i form av egentid) innan han ägnar sig åt barnet. Sen var vårt sexliv aldrig särskilt kul.


    Jag listade om mig och gick till en vårdcentral på annan ort, träffade läkare som skickade remiss för åtgärd. Förklarade att mina problem gjorde det svårt att känna mig fräsch och fick operation ungefär 8 månader efter första kontakten, helt ny känsla efter denna!! Jobbigt söka för men så värt! Ta mod till dig!!
  • Anonym (Tufft­)
    Sat 11 Apr 2020 20:47
    #34

    Jag kan hålla med om att det är jobbigt

  • Anonym (Förbr­ukad kärrin­g)
    Sat 11 Apr 2020 21:00
    #35

    Jag var ensamstående från start, barnet är nu 7 år.


    Redan inom några år efter barnets födelse hamnade jag i klimakteriet. All sexlust är borta och torr som ett fnöske - det är som en kemisk kastrering.


    Finns inte en chans i värden att det skulle funka att ha sex någonsin igen. Jag saknar mitt gamla jag som kunde känna pirr, attraktion och åtrå. Allt detta styrs av hormoner tydligen.

  • Sat 11 Apr 2020 21:45
    #36

    Nej, man ska inte acceptera ett liv utan sex . . . sex är nyckeln till intimitet och tillika kittet till en bra relation. Visst, intimitet är inte enbart sex men den existerar inte utan sex! Nu, när jag äldre än jag tror(!), så har jag fattat att de flesta vuxna, innerst inne, vill ha ett bra sexliv. Det andra livet rulla ju på hur vi än väljer-trots Corona och allt vad det kan innebära. Barnen växer, våra partners utvecklas(eller invecklas) och vi själva tittar in i tunnel och ser olika ljuspunkter långt där borta.

  • Anonym (Förbr­ukad) Trådstartaren
    Sat 11 Apr 2020 22:12
    #37
    Anonym (Vet hur det är) skrev 2020-04-11 20:06:57 följande:
    Jag listade om mig och gick till en vårdcentral på annan ort, träffade läkare som skickade remiss för åtgärd. Förklarade att mina problem gjorde det svårt att känna mig fräsch och fick operation ungefär 8 månader efter första kontakten, helt ny känsla efter denna!! Jobbigt söka för men så värt! Ta mod till dig!!
    Hade du liknande problem, typ att du kände dej större? För mej är det liksom att det är ingen "trång öppning", utan bara ett hål rakt in. Som att fingret sjunker ner i en deg och ibland kommer det in luft typ när jag suttit ner och reser mej upp. Därav tycker jag inte knipövningar ger så mycket för det finns ju ändå inte så mycket känsel på insidan. Ja, ursäkta ingående förklaring men hoppas du fattar.
  • Anonym (Förbr­ukad kärrin­g)
    Sat 11 Apr 2020 22:56
    #38
    assessorsgatan skrev 2020-04-11 21:45:53 följande:

    Nej, man ska inte acceptera ett liv utan sex . . . sex är nyckeln till intimitet och tillika kittet till en bra relation. Visst, intimitet är inte enbart sex men den existerar inte utan sex! Nu, när jag äldre än jag tror(!), så har jag fattat att de flesta vuxna, innerst inne, vill ha ett bra sexliv. Det andra livet rulla ju på hur vi än väljer-trots Corona och allt vad det kan innebära. Barnen växer, våra partners utvecklas(eller invecklas) och vi själva tittar in i tunnel och ser olika ljuspunkter långt där borta.


    Sex är inget för äldre, har kvinnan passerat klimakteriet så är det kört. Men det är tydligen tabu att prata om. Själv var jag bara lite över 40  - man kan tyvärr inte få allt här i livet.
  • Anonym (Vackr­are)
    Sun 12 Apr 2020 01:27
    #39
    Anonym (Förbrukad) skrev 2020-04-09 07:39:43 följande:

    Önskar jag också kunde se det hos mej själv, men det känns bara som något man säger till mammor för att de inte ska bryta ihop.


    Njaa. Jag skulle inte säga det om jag inte menade det!
  • Anonym (Me)
    Sun 12 Apr 2020 23:17
    #40
    Anonym (Förbrukad kärring) skrev 2020-04-11 22:56:52 följande:

    Sex är inget för äldre, har kvinnan passerat klimakteriet så är det kört. Men det är tydligen tabu att prata om. Själv var jag bara lite över 40  - man kan tyvärr inte få allt här i livet.


    Varför är det kört när kvinnan passerat klimakteriet?
  • Anonym (Förbr­ukad kärrin­g)
    Mon 13 Apr 2020 05:48
    #41
    Anonym (Me) skrev 2020-04-12 23:17:30 följande:

    Varför är det kört när kvinnan passerat klimakteriet?


    Sjunkande hormonnivåer gör att all lust försvinner och det blir kruttorrt. Det går inte längre ens att känna attraktion.

    Man får andra värderingar; som att vara tacksam att man inte har någon allvarlig sjukdom. Att ens barn lever och är frisk. Även om man förstås saknar aitt gamla jag fast man vet att den tiden aldrig kommer tillbaka.

    Det är annat för män, de kan ha lust hela livet.
  • Anonym (Me)
    Mon 13 Apr 2020 13:15
    #42
    Anonym (Förbrukad kärring) skrev 2020-04-13 05:48:27 följande:

    Sjunkande hormonnivåer gör att all lust försvinner och det blir kruttorrt. Det går inte längre ens att känna attraktion.

    Man får andra värderingar; som att vara tacksam att man inte har någon allvarlig sjukdom. Att ens barn lever och är frisk. Även om man förstås saknar aitt gamla jag fast man vet att den tiden aldrig kommer tillbaka.

    Det är annat för män, de kan ha lust hela livet.


    Jag vet många som fortsätter ha sex efter klimakteriet och som gillar det mycket.

    Kanske går det få östrogenstillskott om det inte fungerar? Rosenrot har jag hört en del använda sig utav också, men jag vet inte om det fungerar särskilt bra.

    Jag tycker man ska söka hjälp hos sjukvården om lusten försvinner.
  • Mon 13 Apr 2020 13:54
    #43

    hej hej alla "föredettingar".
    jag tycker ni ska ta och läsa Sandra Dahéns bok "hallongrottan" och återta ett och annat som ni både saknar och ser som förlorat. du har bara ett liv och om du inte lever det fullt ut . . . . så kommer du frysa trots att du knäppt offerkoftan ända upp till halsen. GLAD PÅSK

  • Anonym (s)
    Mon 13 Apr 2020 23:38
    #44

    Samtidigt kan ni ju glädjas åt att ni haft ett sexliv i många år och att ni har fått barn. Det finns ju dom som inte kan få något av det. Man vänjer sig vid det mesta även att vara utan sex.

Svar på tråden Hur acceptera ett liv utan sex?