• Sat 11 Apr 2020 19:20
    5314 visningar
    16 svar
    -1
    16
    5314

    Filma på ultraljud Stortorgets gynekologmottagning i Örebro?

    Ni som gjort privat ultraljud på Stortorgets gynekologmottagning i Örebro, har ni koll på om man får filma skärmen en kort stund medans ultraljudet utförs? Inom landstingets ultraljud vet jag att man inte får det (inte i mitt landsting iallafall).

  • Svar på tråden Filma på ultraljud Stortorgets gynekologmottagning i Örebro?
  • Sun 12 Apr 2020 22:34
    #1

    Jag har gått där men vet tyvärr inte om man får filma eller inte.. men de är supertrevliga så det är nog inga problem att fråga i alla fall. Finns säkert en möjlighet. Man får i alla fall med sig bilder utan extra kostnad. :)

  • Mon 13 Apr 2020 08:28
    #2
    Enmsik skrev 2020-04-12 22:34:55 följande:

    Jag har gått där men vet tyvärr inte om man får filma eller inte.. men de är supertrevliga så det är nog inga problem att fråga i alla fall. Finns säkert en möjlighet. Man får i alla fall med sig bilder utan extra kostnad. :)


    Jag är i vecka 13 när jag har min tid bokad där för ett ultraljud. Vet du om de kan se vilken vecka de tror jag är i? Är idag i vecka 7.
  • Mon 13 Apr 2020 10:06
    #3
    Susen97 skrev 2020-04-13 08:28:38 följande:

    Jag är i vecka 13 när jag har min tid bokad där för ett ultraljud. Vet du om de kan se vilken vecka de tror jag är i? Är idag i vecka 7.


    Ja de är noggranna med mätning av fostret och kan garanterat se hur långt gången du är. :) jag har varit där tidigare än vecka 13 och även fått ägglossningsstimulering där så jag kan verkligen rekommendera dem och att de är noggranna. I alla fall när jag varit där. :) vet ju inte om det är din första graviditet eller så men sjukvården räknar ju exempel: 12+3 (vilket enligt appar är vecka 13 men 12 fulla veckor och 3 dagar). Sjukvården säger då vecka 12 för de räknar endast fulla veckor. Så du inte blir orolig eller så om de säger någon vecka fel. De kan de ju göra ändå och man kan få hoppa fram och tillbaka beroende på hur stort/litet fostret är :) de brukar vrida skärmen så man kan se mätningen och då kommer det upp siffror som jag nämnde i ett av hörnen på skärmen (veckor+dagar). :)
  • Mon 13 Apr 2020 10:07
    #4

    Jag har inte frågat dem men de är så himla trevliga så det borde man få. Tänkte göra det inför ivf i Ryssland men nu är dr jawad tjänstledig. Men det finns ju en annan gynekolog där också.


    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Mon 13 Apr 2020 12:55
    #5
    Hedblomster skrev 2020-04-13 10:07:32 följande:

    Jag har inte frågat dem men de är så himla trevliga så det borde man få. Tänkte göra det inför ivf i Ryssland men nu är dr jawad tjänstledig. Men det finns ju en annan gynekolog där också.


    Jaså? Det är henne jag har en bokad tid hos imorgon..
  • Mon 13 Apr 2020 13:21
    #6
    Sofieelises skrev 2020-04-13 12:55:42 följande:

    Jaså? Det är henne jag har en bokad tid hos imorgon..


    Jaha men då är det nog efter denna vecka hon börjar igen! Mindes bara att jag inte hann få en tid innan min konsultation med läkaren i Ryssland. Har du en bokad tid så är hon ju såklart där :)
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Mon 13 Apr 2020 13:21
    #7

    Jag menar såklart denna vecka, inte efter denna vecka... Hon började igen den 10e såg jag nu.


    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Mon 13 Apr 2020 13:46
    #8

    Jag har gått hos Izabella Jawad för ägglossningsstimulering några omgångar under 2 graviditeter. Denna graviditet som gått bättre än de två tidigare var jag på ett tidigt ultraljud hos den manliga gynekologen då det var han som hade ledig tid då. Men han var också superbra! :)

  • Mnhol
    Wed 2 Sep 2020 19:03
    #9

    Är det en manlig & kvinnlig som är där eller hur är det? ???? nyfiken på att boka tid ????

  • Wed 2 Sep 2020 19:20
    #10
    Mnhol skrev 2020-09-02 19:03:01 följande:

    Är det en manlig & kvinnlig som är där eller hur är det? ???? nyfiken på att boka tid ????


    Ja man bokar på nätet har jag för mig och kan då välja mannen eller kvinnan :) lite ?bokadirekt? liknande system. :)
  • Mnhol
    Wed 2 Sep 2020 19:33
    #11

    Ack de jag anade :) va sugen & boka strax men kvinnliga hade Dåligt med tider hade helst velat ha henne.

  • Wed 2 Sep 2020 19:41
    #12
    Mnhol skrev 2020-09-02 19:33:20 följande:

    Ack de jag anade :) va sugen & boka strax men kvinnliga hade Dåligt med tider hade helst velat ha henne.


    Ja hon är populär! :) har gått hos henne många gånger men har även gått till den manliga på två ultraljud och skulle gärna välja han igen. Väldigt bra och professionell enligt mig. De båda har väldigt lång erfarenhet inom fertilitetsklinik. :)
  • Wed 2 Sep 2020 22:04
    #13
    Mnhol skrev 2020-09-02 19:33:20 följande:

    Ack de jag anade :) va sugen & boka strax men kvinnliga hade Dåligt med tider hade helst velat ha henne.


    Om du mailar henne brukar hon kunna skaka fram fler tider :)
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Thu 10 Sep 2020 13:09
    #14

    Kan meddela att vi fick filma på ultraljudet hos Isabella. Inga problem!

  • Sat 20 Feb 2021 11:17
    #15

    Så spännande att läsa om denna mottagning! Jag har bokat ett besök för ett tidigt ultraljud i mars, då är jag i vecka 8+4. Vi kände att det var värt att boka in ett privat ultraljud då sambon inte får följa med på besöken framöver på landstinget. Hoppas att mottagningen är bra och att man får ett positivt besked! :)

  • Sat 20 Feb 2021 21:19
    #16
    Citronkakan455 skrev 2021-02-20 11:17:09 följande:

    Så spännande att läsa om denna mottagning! Jag har bokat ett besök för ett tidigt ultraljud i mars, då är jag i vecka 8+4. Vi kände att det var värt att boka in ett privat ultraljud då sambon inte får följa med på besöken framöver på landstinget. Hoppas att mottagningen är bra och att man får ett positivt besked! :)


    Jag har bara positiva upplevelser från stortorgets gynmottagning :D hoppas det går bra för er!
Svar på tråden Filma på ultraljud Stortorgets gynekologmottagning i Örebro?