• Anonym (Funde­rsam)
    Wed 15 Apr 2020 08:18
    484 visningar
    5 svar
    5
    484

    Varför får jag ont efter sex?

    Ja som rubriken lyder, jag får ont. Det svider i urinröret. Mest när vi inte har träffats på ett tag.

    Kan det vara ett tecken på otrohet? Eller varför blir det såhär? Jag har inte haft dessa problem tidigare även om jag alltid haft lätt att få urinvägsinfektion, särskilt när jag haft ny partner. Men han är inte ny, vi ha varit tillsammans i flera år.

  • Svar på tråden Varför får jag ont efter sex?
  • Anonym (Samma proble­m)
    Wed 15 Apr 2020 16:49
    #1

    Hej!

    Usch vad jobbigt, jag har samma problem som du, dock har jag alltid varit känslig. Jag tror absolut inte att det är ett tecken på otrohet.

    Mina tips är att se till att du verkligen ät

  • Anonym (Samma proble­m)
    Wed 15 Apr 2020 16:56
    #2

    Oj råkade skicka. Här kommer fortsättningen.

    Mina tips är att se till att du verkligen är redo för penetration innan ni sätter igång. Kanske behöver ni utesluta penetrerande sex ett tag? Jag körde med sexstopp ett tag för att låta muttan vila upp ordentligt och det har hjälpt mig. Man kan ju fortfarande ha mysigt på andra sätt. Sedan så vill jag verkligen slå ett slag för glidmedel! Jag använder det alltid sedan en månad tillbaka, även när jag känner mig tillräckligt våt och det har verkligen gjort att jag får mindre ont.

    Sedan är en värmedyna på rumpan och underlivet något som lindrar snabbt för mig samt att dricka mycket.

    Vad det beror på är dock svårt att säga, kanske att du inte varit riktigt redo när ni påbörjar samlaget eller att han kör på väldigt hårt? Det brukar vara så för mig när detta händer. Hoppas det blir bättre snart!

  • Anonym (Funde­rsam) Trådstartaren
    Thu 16 Apr 2020 00:44
    #3

    Hej och tack för tips.

    Använder redan glidmedel och han kör inte hårt. Är redo så det är inte det heller. Och jag får ont av allt, dvs inte bara penetrering... så jobbigt.

  • Anonym (Som du)
    Thu 16 Apr 2020 11:44
    #4

    Jag har som du ibland. Kan också få ont efter att vi inte setts på ett tag. Jag har bokat tid för provtagning hos gyn för att bland annat kolla om det kan vara trikomonasinfektion. Googla.

  • Anonym (Funde­rsam) Trådstartaren
    Thu 16 Apr 2020 22:57
    #5

    Nja symtomen stämmer inte riktigt men tack ändå.

Svar på tråden Varför får jag ont efter sex?