• Anonym (Prick­en)
    Wed 22 Apr 2020 21:50
    1654 visningar
    12 svar
    12
    1654

    Era bästa tips för intimrakning tack!

    Ge mig era bästa tips för att intimraka!

    Min hud blir alltid irriterad och rödprickig har testat olika hyvlar, olika krämer både för rakning och sådan man tar på efteråt. Men inget hjälper.... Blir tokig!

  • Svar på tråden Era bästa tips för intimrakning tack!
  • Wed 22 Apr 2020 22:31
    #1

    Balsam istället för rakgel att hyvlar med rakgel på. Är det jag använder och blir aldrig röd.

  • Wed 22 Apr 2020 22:50
    #2

    Alltid en helt ny rakhyvel eller nya blad. Satsa på en riktigt bra och dyrare gubbhyvel. Inga engångsskräp för en tia.

    Använd så hett vatten du klarar av och använd alltid vatten vid rakning. Blöt huden ordentligt. Aldrig raka dig torrt! Se till att du har bra teknik vid rakning, alltid medhårs och rejäla drag med hyveln. Inget duttande och skrapande fram och tillbaka. Parfymfria tvål/lödderprodukter. Skölj väldigt noga efteråt. Torka ordentligt torrt med mjuka drag. Smörj ingenting förrän du är helt torr i huden. Jag använder mig av en pyttedutt barnolja efteråt att smörja med. Gärna med aloe vera i. Låt huden vara sen och undvik att klä på dig efteråt.

  • Anonym (På salong­.)
    Wed 22 Apr 2020 23:13
    #3

    Rakar fittan på salong och blir verkligen toppen.

    Dock dyrt, men min kille betalar.

  • Wed 22 Apr 2020 23:18
    #4
    Anonym (På salong.) skrev 2020-04-22 23:13:13 följande:

    Rakar fittan på salong och blir verkligen toppen.

    Dock dyrt, men min kille betalar.


    Du gör det alltså för att din kille tycker att du ska?

    Gör det aldrig för min sambos skull och har aldrig någonsin gjort. Gör det för min egen skull och hade jag gjort det på salong så hade jag betalat själv.
  • Anonym (På salong­.)
    Wed 22 Apr 2020 23:24
    #5
    EpicF skrev 2020-04-22 23:18:12 följande:

    Du gör det alltså för att din kille tycker att du ska?

    Gör det aldrig för min sambos skull och har aldrig någonsin gjort. Gör det för min egen skull och hade jag gjort det på salong så hade jag betalat själv.


    Han har inte bett mig göra det. Tycker om att bli ompysslad och han betalar inte bara det utan det mesta.
  • Wed 22 Apr 2020 23:38
    #6
    Anonym (På salong.) skrev 2020-04-22 23:24:27 följande:

    Han har inte bett mig göra det. Tycker om att bli ompysslad och han betalar inte bara det utan det mesta.


    Jag tycker det är sorgligt att det finns kvinnor om fortfarande inte klarar av att ta hand om sin egen ekonomi. Men men det är min åsikt.
  • Anonym (På salong­.)
    Wed 22 Apr 2020 23:48
    #7
    EpicF skrev 2020-04-22 23:38:52 följande:

    Jag tycker det är sorgligt att det finns kvinnor om fortfarande inte klarar av att ta hand om sin egen ekonomi. Men men det är min åsikt.


    Hur vet du att jag inte klarar av det?
  • Thu 23 Apr 2020 00:37
    #8
    Anonym (På salong.) skrev 2020-04-22 23:48:27 följande:

    Hur vet du att jag inte klarar av det?


    Nej, det vet jag inte men det är ett antagande jag gör utifrån dina svar.
  • Anonym (På salong­.)
    Thu 23 Apr 2020 06:00
    #9
    EpicF skrev 2020-04-23 00:37:03 följande:

    Nej, det vet jag inte men det är ett antagande jag gör utifrån dina svar.


    Din fördom säger att det är så.

    Men du vet inget om hur jsg har det mer än att det finns en kille som strör pengar omkring sig och på mig.
  • Thu 23 Apr 2020 11:38
    #10
    +1

    Glöm bara inte att håret fyller en viktig funktion :) Så kan vara värt att endast trimma lite, för att undvika både utslag och sämre underlivshälsa

  • Thu 23 Apr 2020 12:31
    #11
    Anonym (På salong.) skrev 2020-04-23 06:00:46 följande:

    Din fördom säger att det är så.

    Men du vet inget om hur jsg har det mer än att det finns en kille som strör pengar omkring sig och på mig.


    Ingen fördom. Jag blir vara lessen när jag vet att det finns kvinnor som gör allt för sina män och männen betalar. Det blir jag ledsen över.
  • Thu 23 Apr 2020 14:05
    #12
    Anonym (Pricken) skrev 2020-04-22 21:50:07 följande:

    Ge mig era bästa tips för att intimraka!

    Min hud blir alltid irriterad och rödprickig har testat olika hyvlar, olika krämer både för rakning och sådan man tar på efteråt. Men inget hjälper.... Blir tokig!


    Nya blad (Estrid, prenumerationstjänst, superbra). Intimrakkräm (RFSU). Intim after balm (RFSU). Rakning på kväll i dusch, sova utan underkläder och helst låta bli att ligga efteråt. Vänta minst en vecka till nästa gång.

    Mina bästa tips!
Svar på tråden Era bästa tips för intimrakning tack!