• Lucia N

    BF Januari 2021

    En tråd för oss som väntar barn i januari!

    Plussade idag på BIM -4. Kände att oavsett om det går vägen eller inte är det skönt att ventilera tankar och känslor!

    Enligt NC-appen har jag BF 5/1

  • Svar på tråden BF Januari 2021
  • Anonym ((Sofia))
    Frisko skrev 2020-05-06 11:45:58 följande:

    Jag hade deluxe mensvärk från och till innan jag plussade BIM-1 fram till slutet av vecka 5. Nu är jag i vecka 6 (5+5) och det har hänt någon kväll då jag har fått mensvärk. Men tydligen ska det vara normalt.

    Jag anser att det inte är något fel att man vill boka KUB.

    Jag och min sambo vi har bokat NIPT i Jönköping i vecka 12:)


    Skönt att höra att det inte bara är jag som har ont. Okej ja vi får väll fundera på hur vi ska göra. Anser bara att det är dåligt att man inte får göra det här. Tjejkompisen är lika gammal och hon fick göra det på mvc. I ett annat län då
  • huipph

    Hoppar in här jag med.. Kul att följas vid!


    Plussade i lördags den 2e maj och var hos barnmorskan för ett hälsosamtal i tisdags. Även blodprov på VC då jag har underfunktion på sköldskörteln (hypotyreos) och har haft väldigt svårt att bli gravid. Gjorde en abort för några år sedan som jag ångrar djupt med mitt ex som lämnade mig strax därefter.  Så att efter det försökt utan framgång sjönk hoppet sakta men säkert. En ganska jobbig känsla att ha vart gravid men avslutat den och numera trott att det inte kommer gå igen. Så ja.. Man blir nojig hehe.

    Om allt går som det ska (hoppas hoppas) så är jag beräknad till 4/1 Glad

  • idorina
    Anonym ((Sofia)) skrev 2020-05-07 07:41:45 följande:

    Okej, va det värt det? Alltså ångrar ni det eller va det skönt att få det gjort?


    Jag tyckte det var värt det. Man kunde släppa en del av oron!
  • Äit


    Ingen tvekan om de testen va? ????

    Hade 3 missfall under 2019, så nu håller vi tummarna att det går bra denna gång.

    Fjärde barnet Isåfall, bf 20.1

    Testade idag på BIM.
  • Jessyhs
    Äit skrev 2020-05-08 10:35:49 följande:

    Ingen tvekan om de testen va? ????

    Hade 3 missfall under 2019, så nu håller vi tummarna att det går bra denna gång.

    Fjärde barnet Isåfall, bf 20.1

    Testade idag på BIM.


    Nä verkligen ingen tvekan där ???? stort grattis ????
  • Anonym (M)

    Hejsan! Lite oväntat och oplanerat så plussade vi med andra barnet igår. Hade egentligen tänkt att börja försöka i slutet på sommaren så ingen större fara så haha! Men nu verkar vi enligt appar få bf 11 januari. Är det någon/några här som skulle vara intresserade av en lite mindre, sluten privat Facebook grupp? Hade det med dottern och har kontakt med många där än. Gillar när det blir mer intimt o litet!

  • idorina
    Anonym (M) skrev 2020-05-09 19:24:11 följande:

    Hejsan! Lite oväntat och oplanerat så plussade vi med andra barnet igår. Hade egentligen tänkt att börja försöka i slutet på sommaren så ingen större fara så haha! Men nu verkar vi enligt appar få bf 11 januari. Är det någon/några här som skulle vara intresserade av en lite mindre, sluten privat Facebook grupp? Hade det med dottern och har kontakt med många där än. Gillar när det blir mer intimt o litet!


    Jag skulle absolut vara intresserad. Jag är också beräknad 11 januari. Stort grattis!
  • Anonym (M)

    Och stort grattis till er!


    idorina skrev 2020-05-09 20:04:13 följande:

    Jag skulle absolut vara intresserad. Jag är också beräknad 11 januari. Stort grattis!


    Åh! Skicka mejlen som är ansluten till ditt fb konto i privat meddelande här så startar jag en grupp om det blir några som vill med!
Svar på tråden BF Januari 2021