• Thu 23 Apr 2020 07:33
    15867 visningar
    1041 svar
    1041
    15867

    BF Januari 2021

    En tråd för oss som väntar barn i januari!

    Plussade idag på BIM -4. Kände att oavsett om det går vägen eller inte är det skönt att ventilera tankar och känslor!

    Enligt NC-appen har jag BF 5/1

  • Svar på tråden BF Januari 2021
  • Sun 10 May 2020 19:12
    Alanbanks2020 skrev 2020-05-10 15:37:14 följande:

    Glömde lägga till att det är första barnet och BF 27/1 ??


    Grattis!!

    Enligt en kalkylator på nätet är BF 14 januari. Får se vad ultraljudet säger så småningom.
  • Sun 10 May 2020 21:05
    Utvandraren2 skrev 2020-05-10 19:12:48 följande:
    Grattis!!

    Enligt en kalkylator på nätet är BF 14 januari. Får se vad ultraljudet säger så småningom.
    Grattis till dig med Glad Har du varit i kontakt med MVC?
  • Sun 10 May 2020 22:19

    Hej!

    Jag plussade idag! Första försöket med första barnet, så jag är fortfarande lite chockad, haha. Jag blir 31 i år, bor i Stockholm. BF är enligt NC 15 januari :)

    Ska bli kul att följa med er alla på resan!

  • Sun 10 May 2020 23:56
    Alanbanks2020 skrev 2020-05-10 21:05:34 följande:

    Grattis till dig med  Har du varit i kontakt med MVC?


    Nej, ska ringa dem imorgon. Ska också ringa och boka tid till NIPT test. Bor i Norge, är inte lagligt här, men från 1 juli ser drt ut att bli lagligt även här, men det blir lite sent för mig.
  • Sun 10 May 2020 23:58
    Utvandraren2 skrev 2020-05-10 23:56:40 följande:

    Nej, ska ringa dem imorgon. Ska också ringa och boka tid till NIPT test. Bor i Norge, är inte lagligt här, men från 1 juli ser drt ut att bli lagligt även här, men det blir lite sent för mig.


    Alltså ringa till en privat vårdcentral i Sverige. Får ta risken att åka till Sverige trots corona. Får 10 dagars karantän när jag kommer hem igen, men det är det värt.
  • Mon 11 May 2020 08:00

    Vet ni hur det ser ut hos er med det tidiga ultraljudet/KUB nu med tanke på covid-19? Här brukar man få göra det i normal fall, men det verkar ställas in nu... ska man behöva vänta till v 19 för att få bevis på att det faktiskt finns nått där inne? Jag kommer inte våga tro på det ellrr njuta förens jag fått sett.. och närmsta chans till privat UL tror jag ligger nästan 3h bort, enkel väg...

  • Mon 11 May 2020 08:09
    Tildurrr skrev 2020-05-11 08:00:49 följande:

    Vet ni hur det ser ut hos er med det tidiga ultraljudet/KUB nu med tanke på covid-19? Här brukar man få göra det i normal fall, men det verkar ställas in nu... ska man behöva vänta till v 19 för att få bevis på att det faktiskt finns nått där inne? Jag kommer inte våga tro på det ellrr njuta förens jag fått sett.. och närmsta chans till privat UL tror jag ligger nästan 3h bort, enkel väg...


    Här är KUB inställt, så vi har bokat ett privat ul i v 10. Vi har dock bara 5 mil dit.
  • Mon 11 May 2020 08:20
    Tildurrr skrev 2020-05-11 08:00:49 följande:

    Vet ni hur det ser ut hos er med det tidiga ultraljudet/KUB nu med tanke på covid-19? Här brukar man få göra det i normal fall, men det verkar ställas in nu... ska man behöva vänta till v 19 för att få bevis på att det faktiskt finns nått där inne? Jag kommer inte våga tro på det ellrr njuta förens jag fått sett.. och närmsta chans till privat UL tror jag ligger nästan 3h bort, enkel väg...


    Tidigt UL/KUB är vad jag vet inget som erbjuds här om man inte har särskild risk. Därför så otroligt skönt med lagändringen 1 juli. Då är jag i v12+2 så skulle kunna hinna. Men abortgränsen i Norge är v12, efter det måste man få ett godkännande av en nämnd. Så ?bara? tre timmar bort låter underbart, sist kostade det mig en flygresa tor sthlm. Denna gången törs jag inte flyg, så isåfall bilen till Strömstad. Det är 12 timmar enkel resa...
  • Mon 11 May 2020 09:30
    Utvandraren2 skrev 2020-05-11 08:20:51 följande:

    Tidigt UL/KUB är vad jag vet inget som erbjuds här om man inte har särskild risk. Därför så otroligt skönt med lagändringen 1 juli. Då är jag i v12+2 så skulle kunna hinna. Men abortgränsen i Norge är v12, efter det måste man få ett godkännande av en nämnd. Så ?bara? tre timmar bort låter underbart, sist kostade det mig en flygresa tor sthlm. Denna gången törs jag inte flyg, så isåfall bilen till Strömstad. Det är 12 timmar enkel resa...


    I Strömstad finns inget ultraljud tyvärr . Vi brukar åka till Norge för tidigt ul för annars är närmsta Trollhättan eller Gbg. Kolla med liva i Trollhättan för tidigt ultraljud eller Calanderska i Gbg för kub :)

    Jag skall göra båda :)

    Har tid hos lova den 28 maj och på Calanderska 3 juli :)
  • Mon 11 May 2020 11:11
    Blåsippa123 skrev 2020-05-11 09:30:22 följande:

    I Strömstad finns inget ultraljud tyvärr . Vi brukar åka till Norge för tidigt ul för annars är närmsta Trollhättan eller Gbg. Kolla med liva i Trollhättan för tidigt ultraljud eller Calanderska i Gbg för kub :)

    Jag skall göra båda :)

    Har tid hos lova den 28 maj och på Calanderska 3 juli :)


    tack för tips, det var viktig information om jag varit på väg att boka Strömstad. Kom fram till att det blev för bökigt, stressigt och för långt att åka. Bokade ett i närheten av mina föräldrar nu. Den mottagningen har även UL. Ska övernatta i deras källare med egen toalett. Kommer inte vara nära någon då, så det känns tryggt. Jag tror att det är bra många fler smittbärare i Sverige än här, så jag tar det säkra före det osäkra. Dessutom har jag inte sett dem sen i julas, då kan vi iallafall gå en promenad tillsammans.
Svar på tråden BF Januari 2021