• Thu 23 Apr 2020 07:33
    16132 visningar
    1041 svar
    1041
    16132

    BF Januari 2021

    En tråd för oss som väntar barn i januari!

    Plussade idag på BIM -4. Kände att oavsett om det går vägen eller inte är det skönt att ventilera tankar och känslor!

    Enligt NC-appen har jag BF 5/1

  • Svar på tråden BF Januari 2021
  • Mon 11 May 2020 11:14
    Utvandraren2 skrev 2020-05-11 11:11:38 följande:

    tack för tips, det var viktig information om jag varit på väg att boka Strömstad. Kom fram till att det blev för bökigt, stressigt och för långt att åka. Bokade ett i närheten av mina föräldrar nu. Den mottagningen har även UL. Ska övernatta i deras källare med egen toalett. Kommer inte vara nära någon då, så det känns tryggt. Jag tror att det är bra många fler smittbärare i Sverige än här, så jag tar det säkra före det osäkra. Dessutom har jag inte sett dem sen i julas, då kan vi iallafall gå en promenad tillsammans.


    Ska köra dit ensam, och endast stanna för att tanka en gång. Det tänker jag är minsta möjliga smittorisk.
  • Mon 11 May 2020 12:33

    Hej tjejer! Jag är gärna med i denna gruppen, fick plus idag. Har gått igenom 4 missfall tidigare och hoppas så himla mycket att den här vill stanna hos mig<3

  • Mon 11 May 2020 12:38
    kristina27 skrev 2020-05-11 12:33:13 följande:

    Hej tjejer! Jag är gärna med i denna gruppen, fick plus idag. Har gått igenom 4 missfall tidigare och hoppas så himla mycket att den här vill stanna hos mig<3


    Grattis och välkommen!
  • Mon 11 May 2020 16:54

    Plusade idag, är fortfarande i chock.

    Har redan en son som är 16år

    BF blir 20/1


    ★ Alexzander 040926 ★
  • Mon 11 May 2020 20:40
    Sandtrollet skrev 2020-05-11 16:54:30 följande:

    Plusade idag, är fortfarande i chock.

    Har redan en son som är 16år

    BF blir 20/1


    Grattis! Glad
  • Mon 11 May 2020 20:41

    Har ni börjat göra förändringar i ert liv kopplat till graviditeten?

  • Mon 11 May 2020 21:55
    Alanbanks2020 skrev 2020-05-11 20:41:24 följande:

    Har ni börjat göra förändringar i ert liv kopplat till graviditeten?


    Ja, främst har jag ändrat kosten, äter mer medvetet nu.
    Bättre balans mellan protein, kolhydrater och grönsaker.
    Ser till att jag får i mig frukost lunch mellanmål och middag samt tagit bort koffein helt och hållet.
    Försöker verkligen dra ner på onödiga fetter och socker också..

    Började med det direkt, tänker att bryta vanor är lättare nu (är i v6) än vad det kommer bli senare!

    Önskar att jag hade viljan att komma igång med lite träning däremot, men den lyser med sin frånvaro haha

    Annars försöker jag vara ganska försiktig med mig och min kropp, intalar mig att det minskar chansen för missfall..
  • Anonym ((Sofi­a))
    Tue 12 May 2020 07:04
    Alanbanks2020 skrev 2020-05-11 20:41:24 följande:

    Har ni börjat göra förändringar i ert liv kopplat till graviditeten?


    Jag har inte gjort så jätte stora förändringar. Jag försöker dricka mindre kaffe och äta mer grönt. Mår så fruktansvärt illa och är sjukt trött så har helt enkelt inte orken till att göra så mycket mer.

    Jag motionerar som vanligt så det är ju alltid nått. Har två hundar så har inget val haha
  • Tue 12 May 2020 09:45

    Jag låg och halvsov på soffan 16-19 igår, sen la jag mig när jag skulle natta dottern. Bestämt mig för att från och med idag ska jag ut och gå en promenad med henne istället. Tänker att när jag väl kommit ut vaknar jag till. Läste att råden för kaffe gått ned til 200mg. Visst är det typiskt att när man för en gångs skull behöver kaffet så ska man inte dricka det.

    Jag hade ätit från ett paket salami innan jag plussade, så maken fick direkt förbud mot att äta mer från det paketet. Risken för listeria är ju inte högre för att jag äter upp resten av paketet. Gissa om jag njuter av dessa sista skivor salami på nio månader!!! Jag gick helt bananas på salami och mögelost efter förra graviditeten. Usch, kommer sakna det!

    Aningens matbesatt ja, haha.

  • Tue 12 May 2020 17:47

    Hej! Jag hoppar också in här :) BF 3 Januari är i v 7 (6+1)

    Har ett privat VUL på fredag, så nervös då jag har två missfall bakom mig.

    Är det någon mer som är vrålhungrig?! Känner inte igen min kropp haha. Måste äta något varannan timme.

Svar på tråden BF Januari 2021