• Thu 23 Apr 2020 07:33
    16096 visningar
    1041 svar
    1041
    16096

    BF Januari 2021

    En tråd för oss som väntar barn i januari!

    Plussade idag på BIM -4. Kände att oavsett om det går vägen eller inte är det skönt att ventilera tankar och känslor!

    Enligt NC-appen har jag BF 5/1

  • Svar på tråden BF Januari 2021
  • Tue 12 May 2020 17:54

    Jag är i vecka 7 (6+4) och jag känner till och från ett ?tryck? längst ner på vänster sida av magen. Ibland får jag ett hugg och ibland känns det mer som att jag fått ett litet slag och så kan det ?dunka? lite efteråt? Är det någon som känner igen sig? Jag kanske har känt såhär i en vecka nu. Men som sagt, jag känner inte detta hela tiden utan till och från

  • Tue 12 May 2020 19:29
    Frisko skrev 2020-05-12 17:54:48 följande:

    Jag är i vecka 7 (6+4) och jag känner till och från ett ?tryck? längst ner på vänster sida av magen. Ibland får jag ett hugg och ibland känns det mer som att jag fått ett litet slag och så kan det ?dunka? lite efteråt? Är det någon som känner igen sig? Jag kanske har känt såhär i en vecka nu. Men som sagt, jag känner inte detta hela tiden utan till och från


    Jag är i vecka 6 och kände under några dagar förra veckan att det högg till, typ krampade, långt ner i magen, lite mer till vänster. Googlade massa som alltid och det verkar va vanligt, livmodern växer tror jag. Men det stod också att det kunde va urinvägsinfektion. Gjorde inte ont när jag kissade eller så men ringde 1177 som gav mig en jourtid till läkare. Läkaren tog urinprov där det inte gick att säga säkert men inte heller utesluta uvi så jag fick penicillin. Nu 3 dagar senare känner jag inte de där kramperna längre. Läkaren sa även att smärta/obehag från nedre delen av magen kan va fullt normalt. Så ja, förvirrande och vet inte om svaret gav dig något men ????
  • Tue 12 May 2020 20:06
    Frisko skrev 2020-05-12 17:54:48 följande:

    Jag är i vecka 7 (6+4) och jag känner till och från ett ?tryck? längst ner på vänster sida av magen. Ibland får jag ett hugg och ibland känns det mer som att jag fått ett litet slag och så kan det ?dunka? lite efteråt? Är det någon som känner igen sig? Jag kanske har känt såhär i en vecka nu. Men som sagt, jag känner inte detta hela tiden utan till och från


    Jag har som mensvärk och sen att det drar längst ner på sidorna, det va likadant med dottern, det är ligamenten till livmodern och helt ofarligt! Om det är på samma ställe du har ont.

    Jag har spänningshuvudvärk typ, hade jag i början sist också, satt i sig i några veckor.. Men slapp nästan illamåendet helt sist så hoppas jag klarar mig utan det nu också
  • Tue 12 May 2020 20:30
    Vonlinne skrev 2020-05-12 19:29:38 följande:

    Jag är i vecka 6 och kände under några dagar förra veckan att det högg till, typ krampade, långt ner i magen, lite mer till vänster. Googlade massa som alltid och det verkar va vanligt, livmodern växer tror jag. Men det stod också att det kunde va urinvägsinfektion. Gjorde inte ont när jag kissade eller så men ringde 1177 som gav mig en jourtid till läkare. Läkaren tog urinprov där det inte gick att säga säkert men inte heller utesluta uvi så jag fick penicillin. Nu 3 dagar senare känner jag inte de där kramperna längre. Läkaren sa även att smärta/obehag från nedre delen av magen kan va fullt normalt. Så ja, förvirrande och vet inte om svaret gav dig något men ????


    Ja, jag ringde faktiskt barnmorskan sen och hon sa som du säger att livmodern växer men ingenting om urinvägsinfektion?

    Alla dessa appar man laddar ner så står det alltid vad som är normalt men det står ingenting om just ont i nedre delen av magen. Man blir ju orolig då haha
  • Tue 12 May 2020 20:34
    Tildurrr skrev 2020-05-12 20:06:13 följande:

    Jag har som mensvärk och sen att det drar längst ner på sidorna, det va likadant med dottern, det är ligamenten till livmodern och helt ofarligt! Om det är på samma ställe du har ont.

    Jag har spänningshuvudvärk typ, hade jag i början sist också, satt i sig i några veckor.. Men slapp nästan illamåendet helt sist så hoppas jag klarar mig utan det nu också


    Tack för svar!

    Man blir så orolig! Trodde ett tag att det kunde vara missfall.

    Får du huvudvärk i samband med värken i magen?
  • Anonym (Fia)
    Wed 13 May 2020 08:09

    Hoppar in här också! Plussade suuuupersvagt i lördags med CB early detection, testade idag igen med ett "vanligt" gravtest från testlagret och fick ett medelsvagt men mycket tydligt plus!! Är så nervös med lycklig på samma gång, vågar knappt tro att det är sant....!! BIM på fredag 15/4, tänker ta ett till test då och är nog först då jag verkligen kan förstå vad det är som händer :)

    Grattis till er alla här i tråden! :)

  • Anonym (Fia)
    Wed 13 May 2020 08:23
  • Wed 13 May 2020 10:06

    Hej!

    Längesedan jag skrev här inne nu, enligt en av mina appar har jag bf den 4/1. Jag var in på ett VUL här om dagen och den lille mätte helt perfekt, den var på dagen så stor som den skulle vara. Nu har jag fått in i vecka 7, molvärk, otroligt hungrig, ömma bröst och illamående till och från.

  • Wed 13 May 2020 10:28
    kristina27 skrev 2020-05-11 12:33:13 följande:

    Hej tjejer! Jag är gärna med i denna gruppen, fick plus idag. Har gått igenom 4 missfall tidigare och hoppas så himla mycket att den här vill stanna hos mig<3


    Grattis och välkommen!
  • Wed 13 May 2020 10:29

    Så kul att få följa era resor, och grattis till er alla! Själv längtar jag efter att berätta för min familj. Kommer nog berätta för min familj nästa vecka då mamma fyller 50 år, även om det är tidigt.

Svar på tråden BF Januari 2021