• Lucia N

    BF Januari 2021

    En tråd för oss som väntar barn i januari!

    Plussade idag på BIM -4. Kände att oavsett om det går vägen eller inte är det skönt att ventilera tankar och känslor!

    Enligt NC-appen har jag BF 5/1

  • Svar på tråden BF Januari 2021
  • Nykär15

    Efter en vecka av galet illamående som jag aldrig haft förr innan BIM så har jag nu fått bekräftat på digitalt att jag är gravid Hjärta helt ofattbart med våra odds med en äggledare och jag är 43 år...och på vårt första försök, går inte riktigt att ta in och hoppas nu att lilla kotten får utvecklas som hen ska och gå hela vägen. En dag i taget. BIM på fredag så väldigt tidigt än.

    BF 22 januari 2021 Hjärta

  • Utvandraren2
    Nykär15 skrev 2020-05-13 13:25:25 följande:

    Efter en vecka av galet illamående som jag aldrig haft förr innan BIM så har jag nu fått bekräftat på digitalt att jag är gravid helt ofattbart med våra odds med en äggledare och jag är 43 år...och på vårt första försök, går inte riktigt att ta in och hoppas nu att lilla kotten får utvecklas som hen ska och gå hela vägen. En dag i taget. BIM på fredag så väldigt tidigt än.

    BF 22 januari 2021


    Grattis!!!
  • Vonlinne

    Ja grattis på er och oss!

    Mår så fruktansvärt illa jag, kan inte låta bli att va avundsjuk på er som känner hunger haha men förstår såklart att inte det heller är så kul. Men ärligt talat, hade män varit gravida tror ni inte de hade klagat tills de fått någon slags gravidpenning hela graviditeten då? Förstår inte hur jag ska orka jobba 8 månader till om jag ska må såhär. Tillåter mig att klaga lite men självklart är allt värt att få en liten och tacksamheten är enorm osv, MEN ändå haha! Någon som känner igen sig lite?

  • Nykär15
    Utvandraren2 skrev 2020-05-13 13:47:37 följande:

    Grattis!!!


    Tack snälla!!
    Vonlinne skrev 2020-05-13 15:54:29 följande:

    Ja grattis på er och oss!

    Mår så fruktansvärt illa jag, kan inte låta bli att va avundsjuk på er som känner hunger haha men förstår såklart att inte det heller är så kul. Men ärligt talat, hade män varit gravida tror ni inte de hade klagat tills de fått någon slags gravidpenning hela graviditeten då? Förstår inte hur jag ska orka jobba 8 månader till om jag ska må såhär. Tillåter mig att klaga lite men självklart är allt värt att få en liten och tacksamheten är enorm osv, MEN ändå haha! Någon som känner igen sig lite?


    Jag är både hungrig, illamående och fryser...och vet det brukar bli värre v 7-8...hua!
  • Jsv17
    Nykär15 skrev 2020-05-13 13:25:25 följande:

    Efter en vecka av galet illamående som jag aldrig haft förr innan BIM så har jag nu fått bekräftat på digitalt att jag är gravid helt ofattbart med våra odds med en äggledare och jag är 43 år...och på vårt första försök, går inte riktigt att ta in och hoppas nu att lilla kotten får utvecklas som hen ska och gå hela vägen. En dag i taget. BIM på fredag så väldigt tidigt än.

    BF 22 januari 2021


    Men hallå!! Va roligt! GRATTIS!!!

    Vingar också äntligen plussat igen med bf 5/1! Så då är vi i samma gravidgrupp igen
    Pojke 9-12-17
  • m12345678

    Hej! Hoppar in här bf enligt appen 4/1 är i vecka 6+2. Jätte rädd att få missfall. Har inte speciellt mycket symtom förutom trötthet. Ömma bröst som kommer och går, ingenting idag =( blir super orolig någon mer som har så? Testade cb med veckoindikator gravid 1-2 v, 2-3 v och igår 3+.

  • Vonlinne
    m12345678 skrev 2020-05-13 16:53:47 följande:

    Hej! Hoppar in här bf enligt appen 4/1 är i vecka 6+2. Jätte rädd att få missfall. Har inte speciellt mycket symtom förutom trötthet. Ömma bröst som kommer och går, ingenting idag =( blir super orolig någon mer som har så? Testade cb med veckoindikator gravid 1-2 v, 2-3 v och igår 3+.


    Grattis!! Och grattis till den medföljande oron som verkar va en del i det hela! Likadant med mina bröst och med andra symtom, ibland känns allt som vanligt och ibland är de hårda o ömma som fan. Förhoppningsvis kan vi andas ut efter v 12 och fram tills dess försöka va glada åt att vi kan bli gravida.
    Utvandraren2 skrev 2020-05-13 16:38:09 följande:

    Kan trösta med att illamåendet för det mesta går över i andra trimester.


    Ja jag försöker ha fokus på det! ;)
  • Blirdetenfyra

    Hoppar in här! Lite oplanerat men välkommet plussade jag förra veckan med nr 4. Har barn i åldrarna 9,7 och 4 år här hemma. Lite skraj för hur man ska få ihop livet samtidigt som man är förväntansfull!

    Har dock fått jätteont i ena skinkan/sittben. Blir livrädd att det är foglossning redan. Isf kommer det bli en lååång graviditet.

    Är idag i v 4+2 och bf blir 17 januari. Är själv 35 år ung :D och bor utanför Göteborg!

  • Nykär15
    Jsv17 skrev 2020-05-13 16:26:11 följande:

    Men hallå!! Va roligt! GRATTIS!!!

    Vingar också äntligen plussat igen med bf 5/1! Så då är vi i samma gravidgrupp igen


    Men ja vad kul! Vilket sammanträffande!!
Svar på tråden BF Januari 2021