• Thu 23 Apr 2020 07:33
    16159 visningar
    1041 svar
    1041
    16159

    BF Januari 2021

    En tråd för oss som väntar barn i januari!

    Plussade idag på BIM -4. Kände att oavsett om det går vägen eller inte är det skönt att ventilera tankar och känslor!

    Enligt NC-appen har jag BF 5/1

  • Svar på tråden BF Januari 2021
  • Thu 21 Jan 2021 09:18
    Jan 2014 skrev 2021-01-21 01:27:07 följande:

    Har förvärkar som känns men är oregelbundna...

    Vi får väl se vad och när saker händer....

    Har ju haft onda sammandragningar sen 1 månad tillbaka, så är ju lite tröttsamt. Men skulle gissa på att när det väl starta så kommer det gå fort...


    Ja det känns som att ditt också kommer att gå fort eftersom du haft så mycket känningar under lång tid. Jag har knappt känt nåt alls så jag tror mitt kommer att ta ett tag, även om det förmodligen går fortare än senast. Det tråkigaste nu är att jag är trött som en gnu, har lite ont i magen och mår lite illa.
  • Thu 21 Jan 2021 09:25

    Grattis till bebis! Skönt att allt gått bra.

  • Thu 21 Jan 2021 10:17

    Grattis till bebis Linhan89!! Låter som att du var hemma lite väl länge ja. Men det är inte lätt att veta första gången. Jag var ju också hemma för länge med första pga oregelbundna värkar. Tur att ni hann fram! Krystvärkar i bilen låter helt outhärdligt, vilken hjälte du är! Gosa med din dotter nu och försök att inte stressa inte för mkt med amningen. Låt bröstvårtorna vila så du inte får sår, det är det viktigaste.

  • Thu 21 Jan 2021 11:46
    Utvandraren2 skrev 2021-01-21 10:17:36 följande:

    Grattis till bebis Linhan89!! Låter som att du var hemma lite väl länge ja. Men det är inte lätt att veta första gången. Jag var ju också hemma för länge med första pga oregelbundna värkar. Tur att ni hann fram! Krystvärkar i bilen låter helt outhärdligt, vilken hjälte du är! Gosa med din dotter nu och försök att inte stressa inte för mkt med amningen. Låt bröstvårtorna vila så du inte får sår, det är det viktigaste.


    Hehe ja samtidigt va jag ju bara hemma någon timme med värkar man tänkte väll att det skulle ta längre tid hehe.

    Ja amningen är på god väg att sätta sig! Hur vilar man dom bäst ?
  • Berguv­en
    Thu 21 Jan 2021 11:59
    Linhan89 skrev 2021-01-21 11:46:03 följande:

    Hehe ja samtidigt va jag ju bara hemma någon timme med värkar man tänkte väll att det skulle ta längre tid hehe.

    Ja amningen är på god väg att sätta sig! Hur vilar man dom bäst ?


    Stort grattis till bebisen! :)

    Jag smörjer in mina i bröstmjölk och lite purelan under dagen, men mestadels använder jag endast bröstmjölk mellan gångerna. Är lite svårt att få ut bröstmjölken i början dock, speciellt när det är råmjölken :) Det hjälpte mig i början. Lycka till!
  • Thu 21 Jan 2021 12:08
    Berguven skrev 2021-01-21 11:59:49 följande:

    Stort grattis till bebisen! :)

    Jag smörjer in mina i bröstmjölk och lite purelan under dagen, men mestadels använder jag endast bröstmjölk mellan gångerna. Är lite svårt att få ut bröstmjölken i början dock, speciellt när det är råmjölken :) Det hjälpte mig i början. Lycka till!


    Tack, läste också det där med att smörja sig med bröstmjölk så de har jag börjat med har också purelan hemma. :)
  • Thu 21 Jan 2021 12:46
    Linhan89 skrev 2021-01-21 12:08:15 följande:

    Tack, läste också det där med att smörja sig med bröstmjölk så de har jag börjat med har också purelan hemma. :)


    Jag tycker MultiMam bröstkompresserna fungerar bra. Kom bara ihåg att de inte ska sitta längre än en timme, då får de motsatt effekt. Jag glömmer de hela tiden...

    Också skönt med amningsskydd i bh-n. Jag gick faktiskt utan bh de första 10 dagarna och hade bara makens t-shirt som är tunn i trikå som inte skaver. Låta de lufttorka lite emellanåt. Smörja in med bröstmjölk är ett bra knep sen när man får mer mjölk.

    Båda gångerna har jag varit för snäll och låtit bebisen ligga och snutta. Det är döden för bröstvårtorna, då slits de fort.
  • Thu 21 Jan 2021 14:21
    Utvandraren2 skrev 2021-01-21 12:46:55 följande:

    Jag tycker MultiMam bröstkompresserna fungerar bra. Kom bara ihåg att de inte ska sitta längre än en timme, då får de motsatt effekt. Jag glömmer de hela tiden...

    Också skönt med amningsskydd i bh-n. Jag gick faktiskt utan bh de första 10 dagarna och hade bara makens t-shirt som är tunn i trikå som inte skaver. Låta de lufttorka lite emellanåt. Smörja in med bröstmjölk är ett bra knep sen när man får mer mjölk.

    Båda gångerna har jag varit för snäll och låtit bebisen ligga och snutta. Det är döden för bröstvårtorna, då slits de fort.


    Okej vad menar du med att bebisen ligger å snuttar?
  • Thu 21 Jan 2021 15:07
    Linhan89 skrev 2021-01-21 14:21:33 följande:

    Okej vad menar du med att bebisen ligger å snuttar?


    Han får ligga kvar på bröstet även efter att han ätit klart. Ligger och småäter. Men jag har blivit mer medveten om det nu andra gången, så nu tar jag bort honom när han ätit klart. Med första barnet hade jag svårt för att avgöra när amningen var slut.
  • Thu 21 Jan 2021 16:43
    Utvandraren2 skrev 2021-01-21 15:07:47 följande:

    Han får ligga kvar på bröstet även efter att han ätit klart. Ligger och småäter. Men jag har blivit mer medveten om det nu andra gången, så nu tar jag bort honom när han ätit klart. Med första barnet hade jag svårt för att avgöra när amningen var slut.


    Aha tack !
Svar på tråden BF Januari 2021