• Emmo77

    Någon mer som precis plussat

    Är 42 och precis plussat, väntar 3:e barnet...någon mer som precis fått sitt plus och vill följas åt?

  • Svar på tråden Någon mer som precis plussat
  • Flip12

    @Emma1b (lyckas inte svara mig å rätt sätt). De ringde från vasamamma och berättade. Sen sa de att de skickades remiss från karolinska och de ringde snabbt så fick tid några dagar senare för moderkaksprov. 

  • Flip12

    @JustLikeHoney om jag läst rätt då borde fostret vars större än 1,4 mm iaf? så mitt hopp är litet? mår inte heller så illa som jag brukar göra. Jag räknar med att det är kört tyvärr? Men tack för pepp????

  • JustLikeHoney
    Flip12 skrev 2022-02-04 20:57:29 följande:

    @JustLikeHoney om jag läst rätt då borde fostret vars större än 1,4 mm iaf? så mitt hopp är litet? mår inte heller så illa som jag brukar göra. Jag räknar med att det är kört tyvärr? Men tack för pepp????


    I v 6+0 ska det vara större men om implantationen skett bara några dagar senare än vad som är tänkt är det inte så konstigt. i T ex v 5+5 skulle jag säga att det vore en helt normal bild. Beror också på hur bra ul-apparat som används, är stor skillnad på våra helt nya mot de som bara är typ 4 år gamla. Tycker inte du ska tappa hoppet, hade du varit i v 8-9 enl sm hade det varit värre. 


    jag vågade inte ultraljuda mig själv förrän i v 7+ pga att det är svårt att kunna säga nåt i v 6+0, avstannad eller bara några dar yngre än man trott om det inte går att se hjärtljud. Jag håller tummarna att allt ser bra ut om en vecka!

  • skaviblifyra

    fyllde 40 i förrgår gravid 4+6 med tredje barnet. de andra är 8 och 11.5. fick missfall i november och MA i mars...så vågar inte tro på ngt än.

  • JustLikeHoney
    skaviblifyra skrev 2022-02-04 22:23:53 följande:

    fyllde 40 i förrgår gravid 4+6 med tredje barnet. de andra är 8 och 11.5. fick missfall i november och MA i mars...så vågar inte tro på ngt än.


    Grattis, håller tummarna! ????
  • Flip12

    @JustLikeHoney tack för svaret. Ja okej kan det diffa så på bara några dagar? Jag mår mer illa idag än för några dagar sen. Det är mentalt tufft att må såhär när jag tänker att det ändå är kört?

  • Lullskrutt

    När ringde ni till BM? Känns som att jag vill vänta några veckor än med att skriva in mig ifall det det inte går vägen. ????

  • Mandyyy

    Nyligen plussat här!
    35 & bebis nummer fyra.  Om det går vägen vill säga. 

    Hur mår ni andra? 

  • Mandyyy
    Mandyyy skrev 2022-02-06 18:26:53 följande:

    Nyligen plussat här!
    35 & bebis nummer fyra.  Om det går vägen vill säga. 

    Hur mår ni andra? 


    Glömde ju... 
    Grattis till er som plussat! ????
  • Älskadelillaliv

    Hej
    Precis Plussat och är i chock. Ej planerat alls blir ju 39 år o år. Var ju nöjd med de tre jag har. Minsta är 2,5 och galen ???????? hur ska vi klara en till liksom. Har alltid haft jätte svårt att bli gravid men inte nu heller 
    Rädd även för riskfaktorer man har som äldre och gravid. Haft många mf så att chansen att denna lilla sak klarar sig är lite men ändå. 

Svar på tråden Någon mer som precis plussat