• Emmo77

    Någon mer som precis plussat

    Är 42 och precis plussat, väntar 3:e barnet...någon mer som precis fått sitt plus och vill följas åt?

  • Svar på tråden Någon mer som precis plussat
  • JustLikeHoney

    Gjorde kub idag, fick 1:225 på trisomi 13/18 (1:1000 på T21) så betalade för nipt. Dock såg den perfekt ut på ul med smal nackspalt så känns ändå okej även om jag hade velat ha bättre siffror. Så 10-14 arbetsdagar innan jag kan känna mig lugn.

  • MirRob

    Hej

    Blir 41 i år och har precis fått bekräftat en graviditet efter 3 VUL.

    Jag blev oplanerat gravid trots spiral och har därför fått följa upp detta under senaste veckan.

    Väldigt chockad och lite svårt att ta in.

    Har 4 barn sedan innan 2009 (lever ej idag) 2011, 2013 och 2018.

    Känns overkligt och samtidigt lite spännande.
    Tror vi landat i det nu efter många tankar och undersökningar. Men det är ju fortfarande mycket som ska gå bra innan barnet är här.

    Skönt att läsa om andra i liknande sits.

  • Flip12

    Var på ultraljud idag och där fanns något litet 5,3 mm med tickande hjärta. Var ju där för en vecka sen och då inget tickande hjärta. Så känns ju skönt?:) 

  • JustLikeHoney
    Flip12 skrev 2022-02-10 18:17:32 följande:

    Var på ultraljud idag och där fanns något litet 5,3 mm med tickande hjärta. Var ju där för en vecka sen och då inget tickande hjärta. Så känns ju skönt?:) 


    Åh grattis, sa ju att det inte var kört :)
  • Flip12
    JustLikeHoney skrev 2022-02-10 19:44:14 följande:
    Åh grattis, sa ju att det inte var kört :)
    Ja det sa du. Tack för pepp. Nu kräks jag som en gnu istället?. Äter lergigan comp men fick även primerna utskrivet nu. Hur kombinerar ni dom?
  • Emma1b

    Underbart Flip12!! Jag trodde också det skulle ordna sig.
    Jag kräks inte men mår så fruktansvärt illa, kan knappt ta mig ur soffan (jobbar hemma tack och lov). Har lergigan comp men tycker inte jag märker någon skillnad! Ringde vc igår och fick telefo läkartid om en vecka!!! Det skulle ta en läkare 5 min, det är inte klokt att jag ska behöva må så här en vecka till när det finnns alternativ!!

  • Flip12
    Emma1b skrev 2022-02-11 09:54:06 följande:

    Underbart Flip12!! Jag trodde också det skulle ordna sig.
    Jag kräks inte men mår så fruktansvärt illa, kan knappt ta mig ur soffan (jobbar hemma tack och lov). Har lergigan comp men tycker inte jag märker någon skillnad! Ringde vc igår och fick telefo läkartid om en vecka!!! Det skulle ta en läkare 5 min, det är inte klokt att jag ska behöva må så här en vecka till när det finnns alternativ!!


    Nej usch vad tråkigt. Jag äter också lergigan och tyckte först inte de hjälpte så fick primperqn också men nu tycker jag ändå lergigan hjälper? men kräver att jag äter de lite regelbundet. 
  • Lilith81

    I förrgår,  drygt två veckor före BF bestämde sig vår lilla dotter för att det var dags att komma ut!  :) 
    Önskar er alla fortsatt lycka till med graviditeterna! 

  • Zakopane
    Lilith81 skrev 2022-02-11 23:56:47 följande:

    I förrgår,  drygt två veckor före BF bestämde sig vår lilla dotter för att det var dags att komma ut!  :) 
    Önskar er alla fortsatt lycka till med graviditeterna! 


    Fantastiskt! Grattis till underverket!
Svar på tråden Någon mer som precis plussat