• Emmo77

    Någon mer som precis plussat

    Är 42 och precis plussat, väntar 3:e barnet...någon mer som precis fått sitt plus och vill följas åt?

  • Svar på tråden Någon mer som precis plussat
  • Kaiza03
    Zakopane skrev 2022-02-08 22:22:03 följande:
    Jag är också 45 och är beräknad i september! Mig får du också gärna prata med. :) Jag känner mig också lite ensam i alltihopa. Dock har jag två sladdisar som är födda 2018 och 2019, så jag är ganska uppdaterad på att få barn "nuförtiden".

    Jag trodde att jag var beräknad till 11 september, men gick på ett ultraljud (betalade 800 kr på privat klinik) förra veckan och då satte de beräknat datum till 6 september.

    Min graviditet var inte planerad heller.
    Tack snälla, gulligt av dig.
    Tyvärr gick det inte vägen för oss. Enligt UL som jag gjorde 9+0 var fostret avstannat i v 7. Tog tabletter för att få igång blödningen igår. =(

    Känns väldigt vemodigt även om graviditeten var omtumlande och chockartad så kändes det ändå på något vis bra.
    Känns tomt och ledsamt nu.

    Stort lycka till med din graviditet och bebis, hade varit roligt att följas åt. Hjärta
  • Kaiza03
    JustLikeHoney skrev 2022-02-10 19:44:14 följande:
    Åh grattis, sa ju att det inte var kört :)
    Härligt att höra. =)

    Var på UL i v 9+0 de såg inget hjärta, jag fick tabletter för att få igång en blödning. =( Troligen avstannat i v 7.

    Känns så ledsamt nu, även om graviditeten inte var planerad och vi var i lite chock, så kändes det ändå lite bra, jag mådde bra.

    Lycka till framöver Hjärta
  • Zakopane
    MirRob skrev 2022-02-10 16:40:13 följande:

    Hej

    Blir 41 i år och har precis fått bekräftat en graviditet efter 3 VUL.

    Jag blev oplanerat gravid trots spiral och har därför fått följa upp detta under senaste veckan.

    Väldigt chockad och lite svårt att ta in.

    Har 4 barn sedan innan 2009 (lever ej idag) 2011, 2013 och 2018.

    Känns overkligt och samtidigt lite spännande.
    Tror vi landat i det nu efter många tankar och undersökningar. Men det är ju fortfarande mycket som ska gå bra innan barnet är här.

    Skönt att läsa om andra i liknande sits.


    Tror jag missade att skriva grattis och välkommen hit :)
    Jag är 77:a och har barn födda 2006, 2008, 2018 och 2019... och är nu i vecka 11. Graviditeten var inte planerad. Vi gjorde NIPT och det visade inga konstigheter så nu kör vi på. 

    Du har precis som jag småbarn hemma :)
  • Zakopane
    Kaiza03 skrev 2022-02-16 10:14:26 följande:
    Tack snälla, gulligt av dig.
    Tyvärr gick det inte vägen för oss. Enligt UL som jag gjorde 9+0 var fostret avstannat i v 7. Tog tabletter för att få igång blödningen igår. =(

    Känns väldigt vemodigt även om graviditeten var omtumlande och chockartad så kändes det ändå på något vis bra.
    Känns tomt och ledsamt nu.

    Stort lycka till med din graviditet och bebis, hade varit roligt att följas åt. Hjärta
    Så tråkigt :( Man hinner ju liksom leva med tanken på ett barn till i flera veckor... Hjärta
  • Emma1b

    Åh vad tråkigt Kaiza, vet precis hurdet känns. Min förra geav var ett MA, upptäcktes på vul v 8. Och idag hade jag min slutkoll med vul v 8 på kliniken, men idag gick det bra. Foster, hjärtslag gulesäck och fostervatten. Så underbart! Men kämpar med ett helt vidrigt graviditetsillamående....

  • Zakopane
    JustLikeHoney skrev 2022-02-23 21:22:02 följande:

    Fick svar på nipt idag, allt var normalt, så glad!!


    Hurra!Skrattande
  • Emma1b

    Underbart Justlikehoney! Jag har nipt nokat 8 mars. Flip12, hur många dagar tog det för er attfå svar från vasamamman sist? All dennaväntan som gravid, inte lätt när man i grunden är sjukt otålig, :)

    Bokade in ett vul 2 mars för att se att hjärtat fortfarande slår och att det växer som det ska. Har man en gång gått dåligt besked på vul är det ju som ett trauma varje gång man sätter sig i gynstolen...

  • JustLikeHoney
    Emma1b skrev 2022-02-24 12:56:01 följande:

    Underbart Justlikehoney! Jag har nipt nokat 8 mars. Flip12, hur många dagar tog det för er attfå svar från vasamamman sist? All dennaväntan som gravid, inte lätt när man i grunden är sjukt otålig, :)

    Bokade in ett vul 2 mars för att se att hjärtat fortfarande slår och att det växer som det ska. Har man en gång gått dåligt besked på vul är det ju som ett trauma varje gång man sätter sig i gynstolen...


    Håller tummarna att allt är bra!
  • Emma1b

    Vul gock jättebra  hjärtat slog och den hade växt ikapp 3 dagar sen sist! Och när läkaren såg attden rörde sig blev hon alldeles rörd själv.

    Och idagvar jag och lämnade nipt på vasamamman. Så homla underbar bm, som kallase mig UNG! ÄR 40 så känner mig allt annat än ung,men hon sa att på vasamamman är de flrsta förstföderskor över 43! Så nu blir det olidligväntan tills svaret, som skulle komma på fredag eller måndag. Hoppas såpå fredag, annars blir helgen jobbig....

    Och idag har illamåendet varit hemskt, kräkts två gånger... 

Svar på tråden Någon mer som precis plussat